Tjejer och douchebags.

Övrigt - Vardagsfilosofi

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
ps. jag menar inte att alla män är outbildade i genusvetenskap utan att de är en viss sorts män som gör dessa undersökningar ( de som redan i förväg vill söka efter en anledning till att manlighet kopplat till hög testoseronhalt skulle vara positivt, och dessa är oftast outbildade i genusvetenskap )
Who made me like this? Was it me and god in co-production?
Rappare

2011-08-02 13:33
Menar du att alla män med hög testosteronhalt är outbildade i genusvetenskap? De har ju ändå låg utbildning i allmänhet liksom.
Va-Ra
Sade aldrig att det stämde, därav kaninöron. Fast att de säger att män med högre testosteron har bättre gener kan jag ändå köpa, sett ur ett jägarperspektiv - att de klarar sig sämre i nutida samhället har således inget med det att göra. Då jag tror det ligger något undermedvetet från förr.

Men du har förmodligen rätt... Tror inte heller de är gjorda korrekt.
Don't!
Menar du att alla män med hög testosteronhalt är outbildade i genusvetenskap? De har ju ändå låg utbildning i allmänhet liksom.

haha ja det är EXAKT det jag menade ;) Vet inte hur ironisk du är nu men nä, jag menade att forskare som gör sådana undersökningar oftast inte har den formen av utbildning :P

Fast att de säger att män med högre testosteron har bättre gener kan jag ändå köpa, sett ur ett jägarperspektiv - att de klarar sig sämre i nutida samhället har således inget med det att göra. Då jag tror det ligger något undermedvetet från förr.

Nu har du i och för sig redan sagt att du inte heller tror på den typen av forskning men jag ville bara påpeka:

Sedan är det ju skillnad på att vara modig och intelligent ( vilket jag tror är de egenskaper jägarna hade ) och på att bara vara aggressiv ( vilket man kopplar ihop hög testoseron-halt hos män idag ).
Who made me like this? Was it me and god in co-production?
Va-Ra
Ok!
Don't!
marmelad och sånt, punkt slut
Young gunna married to the streets no wedding ring
Kvinnor är slampor ofrivilligt det ligger i deras DNA, de atraheras i första hand av primitiva egenskaper punk fucking slut 10 for over.
En ganska intressant artikel, med en del statistik. Skulle vara kul om (till exempel) Va-Ra kunde göra en genusvetenskapig tolkning av siffrorna.

http://www.gnxp.com/blog/2007/04/intercourse-and-intelligence.php
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

För när folk håller med, får jag alltid en otäck känsla av att jag har fel. - Färska Prinzen
Rytger fan va Bush måste ha fått ligga, han har ju bara typ 70 i IQ
I'm a different kettle of fish
Om du läst artikeln så har folk med IQ under 70 inte heller särskilt stor chans.

För när folk håller med, får jag alltid en otäck känsla av att jag har fel. - Färska Prinzen
Manager

2011-09-04 09:19
rytger: Folk med hög IQ brukar generellt ha rätt låg EQ, och EQ är mycket viktigare än IQ om man vill attrahera en kvinna.

En kvinna skiter generellt i om man kan hitta ett logiskt mönster i en serie bilder men en kvinna tycker oftast om en karl som känner för andra människor och är i kontakt med sina egna känslor.

När en kvinna säger att hon vill ha en smart man så menar hon oftast inte ett matematiskt geni.
Redline!
Folk med hög IQ brukar generellt ha rätt låg EQ

Tänkte först höra ifall det finns några faktiska underlag för det här påståendet, men kom på att jag inte ens vet hur man mäter EQ, eller vilka kriterier som används. Du får gärna upplysa mig här.

Testosteron och "sportighet" verkar i alla fall ha observerbara negativa korrelationer till hög intelligens.

Manager

2011-09-04 11:22
"Emotionell intelligens (EQ, förkortning för Emotional Quotient, "emotionell kvot" (jfr. IQ, intelligenskvot) är ett mått på en persons förmåga när det gäller att kunna handskas med egna och andras känslor, ha relationer, motivera sig själv och vara empatisk. Benämns även som social kompetens/social intelligens." - Wiki

Nu har jag egentligen inget underlag i mitt påstående att de med hög IQ generellt har låg EQ, det är mer observationer jag har gjort i livet. Det är väldigt sällan jag har sprungit på en person med märkbart hög intelligens och märkbart hög social kompetens och jag springer på människor mycket oftare än gemene man.

Sen är det egentligen inte relevant till diskussionen hur man mäter EQ eftersom kvinnor generellt attraheras av män med hög EQ, inte vad ett test säger om mannens EQ. Alltså, ett EQ-test går ofta ut på att besvara frågor om hur man känslomässigt skulle reagera i en viss situation och det är rätt lätt att fuska till sig det svar som ger högst poäng om man har hög IQ, men sen när det väl dyker upp en sån situation så reagerar man kanske inte alls som man svarat.

Vad innebär "sportighet"? Man är ju inte mindre intelligent för att man intresserar sig för sport eller utövar sport.
Redline!
"Sportighet" är en direktöversättning av artikelns "athletic", som verkar vara en brist ju längre upp i intelligensspannet man rör sig.

Min poäng med att ifrågasätta EQ var nog mest att det verkar stå för "förmågan att göra sig själv omtyckt", vilket skulle ge ditt påstående den ungefärliga betydelsen "tjejjor gillar folk som de gillar".

Manager

2011-09-04 12:26
rytger: Jag tror dock inte att man kan dra ett streck mellan "sportighet" och intelligens. Jag menar, det främjar intelligensen att motionera men samtidigt så brukar de flesta intelligenta människor vara ointresserade av sport. Jag tror dock att deras ointresse härstammar från anledningar indirekt knutna till intelligens, typ att de valt att prioritera matte framför gympa i skolan och att de som generellt sysslar med sport inte har en hög IQ och därmed blir det svårare för en person med hög IQ att samspela med de människorna. Sen att intelligenta människor oftast tänker på konsekvenserna av det de gör minskar säkert mångas lust för att pyssla med kontaktsporter etc. The jocks brukar mobba the nerds och man vill inte identifiera sig med sina antagonister kan vara en annan anledning.

EQ står verkligen inte för "förmågan att göra sig omtyckt", men har man hög EQ så kan man utnyttja det i syftet att bli mer omtyckt. Men sen uppstår frågan hur kul är det att bli omtyckt för något man egentligen inte är?

Oavsett vad det står för så har jag märkt att kvinnor generellt dras till män som kan hantera sina känslor och förstår deras känslouttryck. För övrigt kan man lära sig att få hög EQ, det har jag gjort.
Redline!
Nu har jag egentligen inget underlag i mitt påstående att de med hög IQ generellt har låg EQ, det är mer observationer jag har gjort i livet. Det är väldigt sällan jag har sprungit på en person med märkbart hög intelligens och märkbart hög social kompetens och jag springer på människor mycket oftare än gemene man.

Skulle gissa på att de flesta människor du springer på som har hög IQ och hög EQ inte visar sin IQ på samma sätt. I vardagligt umgänge så synliggörs hög IQ oftast bara om personen med hög IQ aktivt försöker visa det, antingen genom att bevisa hur smart han/hon är eller genom att personen pratar om ämnen som kräver hög IQ, oavsett om sällskapet är intresserade eller inte. Du får de klassiska besserwissrarna som alltid påpekar andras fel och försöker flasha med hur mycket de vet, och de stereotypiska nördarna som pratar i två timmar om teoretisk fysik och hur de räknat fram ett sätt att öka sin DPS i WoW med 0,01% utan att använda mer mana (ja, jag känner ett par sådana). Det här är väldigt djupt rotade stereotyper hos de flesta av oss, så det är väldigt lätt att associera det här beteendet till hög IQ/låg EQ.

Individer med hög IQ OCH hög EQ inser att det sällan finns så mycket vinst med att visa hur jävla smarta de är. De kan hålla konversationen på en nivå där alla inblandade känner sig bekväma. De är inte de personer man instinktivt tänker på som "smarta"; de är alldeles för smarta för att fastna i en sådan stereotyp.

EQ är dock ett problematiskt begrepp på många sätt, både därför att det är väldigt svårt att mäta, och därför att många lägger in moraliska värderingar i det (hög EQ="god människa"). Precis som att förmågan att identifiera och analysera mönster (hög IQ) inte automatiskt gör dig "smart" så gör förmågan att handskas med dina och andras känslor inte automatiskt dig "god". Däremot kanske hög EQ gör det lättare att vara en "god människa" eftersom en person med hög EQ har lättare att avgöra hur andra människor vill bli bemötta, men å andra sidan så gör en hög EQ det också lättare att såra andra människor.

För att återgå lite till den ursprungliga debatten så tror jag faktiskt att många tjejer säger att de vill ha "en snäll gentleman" för att det förväntas av dem. Tror att det är rätt många som skulle reagera negativt på en tjej som sa att hon ville ha "en arrogant typ som bara hör av sig när han vill ha sex, för palla en massa jävla känslor just nu!"
Svensk hiphop har gått åt helvette när DJs tror att "lite av det bruna" betyder "spela mer Timbuk"
UncleSam
Du har så rätt! Har ett flertal "geni kompisar" som inte alls ser något intresse att visa hur smarta dem är. När däremot jag har kompisar som gärna vill visa att de är smarta, när de i själva verket inte är speciellt smarta.

Det är kul att se dessa två typer gå in i en diskussion. Där har vi, i mitt tycke självklart, underhållning.
Don't!
Manager

2011-09-04 16:34
Skulle gissa på att de flesta människor du springer på som har hög IQ och hög EQ inte visar sin IQ på samma sätt.

Du gissar fel. Jag ser rätt snabbt vilka som har hög IQ i vardagliga situationer, man gör det när man själv har ett sånt handikapp.
Redline!
Alla vill ha en snäll kille som är framgångsrik. En gentleman, som ger dom all typ av bekräftelse, samtidigt som han ska ha respekt och vara lojal, trogen. Men, ALLA attraheras till rena motsatsen. De träffar Riktiga douchebags. Vilket de här tjejerna är fullt medvetna om.

Det finns forskning inom evolutionspsykologin som stödjer douchebag-tesen

This survey (N ¼ 224) found that characteristics collectively known as the Dark Triad (i.e. narcissism, psychopathy and Machiavellianism) were correlated with various dimensions of short-term mating but not long-term mating. The link between the Dark Triad and short-term mating was stronger for men than for women.

Är man svag för ett biologistiskt betraktelsesätt (som jag är) framstår hela den här grejen som logisk. Människan är anpassad för överlevnad före allt annat, och den miljö vi tvingats överleva i har under 99% (eller mer) av människans existens varit en mycket farlig miljö där människor levt i små grupper. Att vara en ”snäll kille” på stenåldern främjade liksom vare sig din egen överlevnad eller dina barns. Det som främjade överlevnad var självsäkerhet, mod, kontrollerad aggressivitet och en vilja till makt över resten av gruppen.

I dagens samhälle är naturligtvis risken att en kvinna skall bli dödad av en sabeltandad tiger mindre än att hennes douchebag-kille skall misshandla henne eller överge henne pga. sin douchebagighet. Det vore alltså rationellt för kvinnor att attraheras av snälla killar, vilket TS väninnor inser (åtminstone om den snälla killen är hyfsat framgångsrik). Och som studien ovan tyder på är det inte nödvändigtvis en fördel att vara douchebag om målet är ett långt och välfungerande förhållande.

Men, eftersom instinkt och känsla alltid vinner över förnuft på kort sikt, är de snälla killarna dömda att fortsätta gå miste om krograggen. Åtminstone till dess att de börjar med PUA;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nu ska jag (fittfattig somfan) berätta vad tjejer gillar.
Först o främst gillar dom killar som hittar på ord som fittfattig. (yes hello i have facebook)

min teori passar enbart in på attraktiva kvinnor i storstan för att generalisera liiiiite mindre än o dra hela kvinnosläkten över en kam. För vi vet ju alla att fula småstadstjejer bara vill slå sig ner med den som frågar först o börjar plopppa ut barn på momangen-

iaf fina storstadstjejer.
är för de första utseendefixerade och de har mycket med deras val att göra.
det spelar ingen roll personlighet på det sättet. utan, de är också som oss killar.. villiga att gå igenom lite skit för o få en snygg jävel. alternativt alfahannar är de dom jagar. och då kan det vara tanken exempelvis. -Oj han står där o KAN vara så nochig mot folk. tänker tjejen när hon ser han spilla ut lite drink på nån utan o be om ursäkt. hur KAN han det? där får du upp kvinnnans intresse. istället för dom 5 snubbarna som har suttit o kollat på henne hela kvällen innan dom gått hem gråtit en skvätt o gjort en whoatråd om saken.

kvinnor är känslovarelser, de går på infall. de kan räcka med en kommentar för o få en tjej ur balans/ att ändra inställning. män går på instinkt.. fuck that girl. do it do it vi har redan bestämt oss innan.

för jag tror ju ändå att vi syftar på dom fina tjejerna därför ja drog dessa exemplen.
fula tjejer tar de dom får och snygga tjejer är själlösa och självdestruktiva jag är hatisk och fittlös och världen styrs utav bankfamiljer. WIHOOOO BEACH 2012 NU KÖR VI!!

och om jag inte var tillräckligt konstig på slutet så...... knäckebröd
och snygga killar/alfahannar är lika skadade(douchebags) som glamourmodellerna/bloggarna som prostituerade kallar sig för nuförtiden. dom passar liksom. och tror ej att alla tjejer väljer douchebags ba dom som urholkat sin hjärna me sminktips så dom förtjänar de..

you smell like my daddy lets fuck syndromet heter de.. frånomenu
haha tror inte att det finns någon generalisering kring detta asså.
vad man dras till o inte har väl med en själv att göra.
ja dras till en kille som ser bra ut. passar ja tillsammans med en badboy- nej
verkligen inte, de förstör bara för en de vet jag.
men en kille som bara e snäll o inte ett dugg snygg kan va kul som kompis.
men lixom hajjar inte vadå badboys vem vill ha en kille som tycker de coolt att
hamna på kåken. asså ja snackar om en intellektuell sak. han ska va fett smart om han ska va me mej de e en sak som e klar.

Redaktionen

2012-01-16 23:25
hahahahaha soyyyy

knäckebröt ihop
kimmo kanon
Sitter här och fascineras av armageddons inlägg...

rytger skrev:
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
jag skiter i hennes inlägg, jag såg bilden på hennes press och vill munknulla henne tills hon kräks.

Som Misery_Chick sa, och säkert fler senare jag inte läste, så tänker jag bara... Nej? Jag tycker inte det är så. En del, såklart. Men att det skulle vara standard har jag väldigt svårt att se.

Tror snarare det är bittra killar som resonerar så. En tjej de ville ha hookar med en snubbe som de därför börjar ogilla (och kalla douchebag), och projicerar lite dåliga egenskaper på både honom och tjejen för att dölja sina egna brister.