|
|
|
Skivsamlare
2011-12-19 13:01
|
Så här liten och obetydlig är DU!
Får en nästan att svimma, hoppas nån är villig att offra 6 minuter av sin dag :)
Det är fan sjukt hur folk kan avfärda liv på andra planeter när man ser helheten.
(Inlägget ändrat av Gremlin 2011-12-19 13:01:28)
haha glömde länka
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
ja, visst är det värt 6 min. skulle gärna se mer med aningen mer info. men jag gillade den här "uppvisningen".
men jag känner mig ändå större efter att ha sett det där på nåt spännande sätt.
"It is the prohibition that makes anything precious"
-Mark Twain
|
Skivsamlare
2011-12-19 14:12
|
Här är lite mer info om storlek på allt från månar, planeter och stjärnor, till nebulas, Galaxer och klusters. VY Canis Majoris, som är den största stjärnan som hittats (lär dock säkert finnas ännu större stjärnor därute) iaf, vår sol är pytteliten i jämförelse, flera tusen ggr mindre... sjuka grejjer..
|
|
|
Jadu, vi är rätt så obetydliga om man nu säger så..
helt sinnes, det finns en video som förklarar väldigt bra hur små vi egentligen är.. ska se om jag kan hitta den :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
Skivsamlare
2011-12-19 14:46
|
För att få lite perspektiv på stjärnan VY Canis Majoris:
Säg att du satt i ett flygplan och flög i en hastighet av 900 km/h så skulle du behöva flyga i över 1100 år!! för att flyga runt den.. Den befinner sig 4000 ljusår härifrån och är en stark supernova kandidat, dvs den visar tendenser på att den håller på att dö.
|
|
|
Cool! Klart det måste finnas liv på andra planeter! Med så många stjärnor så är oddsen rätt höga att nån av dom har planeter cirkulerande runt sig med en planet med samma avstånd från solen som jorden har.
Who made me like this? Was it me and god in co-production?
|
|
|
fantastiskt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Här är en till gammal goding där tar de en resa in i cellerna efter rymdtrippen. Ett perfekt, fraktalt, system som upprätthålls, utvecklas, som underkastar sig skapelsens lagar utan att avvika från sin delaktighet i helheten. Koranen nämner: VI HAR byggt världsalltet och gett det en fast struktur, och förvisso är det Vi som utvidgar det. och: INSER DE inte, de som vill förneka sanningen, att himlarna och jorden utgjorde en enda, sammanhållen massa och Vi skilde dem åt? Och att Vi har låtit allt liv uppstå ur vatten?
|
|
|
asså, vid min vänstra kula....ska du slänga den där sagoboken in den där sagoboken i alla trådar? frihet från religion? pår favååååår
-Mark Twain
|
|
|
Inte ens i en tråd som denna slipper man DiggeriDoos propaganda. Suck.
|
Skivsamlare
2011-12-20 00:59
|
Blanda inte in religion i den här tråden tack
|
Skivsamlare
2011-12-20 01:18
|
Iaf, det finns en annan enorm stjärna vid namn Betelgeuse, Den har minskat 15 % i storlek sedan 1993 (utan tvekan ett tecken på att den håller på att bli Supernova) när det händer (kan vara om 10 år, kan vara om 10000 år) men NÄR det händer kommer den dagtid lysa nästan lika klart som en mindre sol under några veckor (På natthimlen kommer den lysa starkare än månen) Efter några veckor/månader så avtar det och till slut försvinner.. Mäktigt värre :)
|
Skivsamlare
2011-12-20 01:29
|
Jag tar tillbaka att den kommer lysa nästan lika klart som solen (Fel av mej) :)
Men den kommer iaf lysa starkare än månen
|
|
|
skulle vara rätt häftigt att få uppeleva och se:)
-Mark Twain
|
|
|
...? En supernova lyser drygt 100 miljarder gånger starkare än vår sol.. å andra sidan kanske du menade hur vi kommer att se den från jorden :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
|
Skivsamlare
2011-12-20 10:04
|
DMAt
Ja du har såklart rätt, jag menade som sagt hur vi på jorden kommer uppleva supernovan :)
På tal om ingenting, Visste ni att planeten Jupiter har 63 (SEXTIOTRE!!!) månar? och att ett dygn på Jupiter bara är dryga 10 timmar...
|
|
|
Sjukt coolt som vanligt. Har sett massor av sådana här videos o blir aldrig trött på dem :) Hade nog utbildat mig till astronom om jag inte hade varit så dålig i de naturvetenskapliga ämnena ;) Får hålla mig till filosofin :)
Intressant detta med multi-universum btw. Åsikterna går ju isär lite hurvida vårat universum ständigt expanderar eller om det håller på att stanna upp. Vart går gränsen för va universum slutar och finns det fler universum utanför vårat? Troligen...men våra hjärnor säger ju att allt måste ha ett slut, men å andra sidan sägar samma hjärnor att det inte kan finnas "ingenting" där det väl slutar...frågorna är många och vi kommer nog aldrig få reda på det men kul o spekulera :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ändå står man och tvekar om man ska gå fram till en brud ibland.. Detta gav en lite perspektiv =)
Highfive anyone, anyone?
|
|
|
/ Deedz. www.jewoit.se www.youtube.com/user/JewoitEntertainment http://jewoit.tumblr.com/ & http://www.facebook.com/jewoit
|
|
|
|
|
|
haha, grym!
|