I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det naturliga och Gud

Övrigt - Vardagsfilosofi

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Producent

2013-08-27 12:47
Det är smärtsamt att tro på att det skulle finnas en ondska som medvetet vill göra oss illa

Beror på hur starkt man tror på det och hur mycket man själv drabbas osv. Finns massvis med onda saker som har drabbat och fortf. drabbar många, så som svält, tortyr, slaveri, krig etc. Det behöver man inte vara konspiratorisk för att se ens.
Och även om jag känner till dessa saker och är öppen för en viss teori om t.ex. en kommande ekonomisk kollaps så innebär det inte att jag ligger sömnlös för det. Hade jag varit 100 på det och att det dessutom skulle drabba mig inom kort hade det dock varit en annan sak.

det är mindre smärtsamt att tro på att dom är människorna som gör detta är förvirrade och egentligen inte förstår vad det är dom gör

Fast tyvärr finns det folk som mycket väl förstår vad de gör när de torterar, dödar etc. bara att de saknar medkänsla för andra.

2013-08-27 12:56
Som sagt. Jag utgår bara ifrån mig själv nu. Jag ser ingen poäng med att sitta och kolla på en massa dokumentärer och göra mig själv rädd. Rädsla paralyserar, det är ingen bra drivkraft för mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-08-27 15:28
De flesta som propagerar för "den här typen av konspirationsteorier", så som David Icke, Jordan Maxwell, Peter Joseph (skaparen av Zeitgeist filmerna) är INTE kristna utan påstår snarare att kristendom i sig är en konspiration som vilseleder folk bort från all form av riktig andlighet

Och visst har läkarvetenskapen och vetenskap i allmänhet gått framåt, fast den har hindrats av bl.a. kristendom som motarbetat vetenskapen.

Dom flesta, om inte alla, av de idag populära konspirationsteorierna har sin grund i tankar och skrifter från fundamentalistiska högerkristna i usa nån gång efter andra världskriget. Att de som tror på dom vänt lite fram och tillbaka på ideérna, och som i ditt fall helt förkastar kristendom är väl bra antar jag, men mycket av utgångspunkten verkar ändå vara kvar. Och man lär av historien som det heter, så det kan väl vara bra att komma ihåg.

Angående att "kristendomen" har motarbetat vetenskapen så är det bara halvsant, den har gjort det ibland, ibland har den tvärtom hjälpt den.

Hursomhelst så gick vi snabbt från att tre av fyra barn dog, till att det endast är ett på tusen. Om det är ödlorna som gjorde detta så är de uppenbarligen hjältar. Självklart vore det bra om vi bättre kunde leva i harmoni med nu existerande ekosystem, men det är knappast en bra ide att för den sakens skull ge upp nu existerande läkemedel för yoga.

För övrigt håller jag med VRGHNS "Nog fan är det en konspiration alltid, men kapitalismen räcker bra..." Behöver vi verkligen hemliga organisationer av frimurare judar och ödlor, räcker det inte med de kapitalister vi tydligt kan se?
Give my regards to King Tut, asshole
Producent

2013-08-27 21:36
Dom flesta, om inte alla, av de idag populära konspirationsteorierna har sin grund i tankar och skrifter från fundamentalistiska högerkristna i usa nån gång efter andra världskriget.

Jo alltså en del kristna har länge trott på en kommande apokalyps där världens ekonomi kollapsar och virus, krig, svält sprider ut sig etc. Detta eftersom det står ungefärligt och symboliskt beskrivet ska inträffa i bibelns uppenbarelsebok om de 'sista dagarna'. Om man ska välja att tro på en sådan apokalyps så är min inställning att det snarare varit planer hos makteliten redan från början och att den kristna religionen bara är ett verktyg för att åstadkomma detta mål, med dessa tankeformer och slavmentaliteten som följer med kristendomen från början etc.

Christians forever rant and rave concerning the "one world order" where all identities, cultures, personal privacies, and liberties will be lost and humanity, after being systematically bar-coded, will be lumped into a one-world slave state. What they fail to see is how their own so-called "religion" and bible have always been and are the roots of and blueprint for this regime.

http://gblt.webs.com/Origins_of_Satanism.htm

Självklart vore det bra om vi bättre kunde leva i harmoni med nu existerande ekosystem, men det är knappast en bra ide att för den sakens skull ge upp nu existerande läkemedel för yoga.

Har inte sagt att man ska ge upp existerande läkarvetenskap. Men ta en medicin som concerta t.ex. Skulle man på allvar provat kundalini yoga istället kanske det hade varit ett bättre alternativ för att öka sin koncentration, bli lugnare etc. istället för att ta en syntetiskt framkallad medicin med diverse bieffekter som sömnproblem etc.

Vetenskaplig studie i effekter på deltagare som praktiserat kundalini yoga under en längre tid:

97% of participants reported recovery from depression
89% of participants reported freedom from phobias
82% of participants reported freedom from anger and frustration
88% of participants showed marked recovery from insomnia
76 % of participants reported recovery from panic attacks
76% of participants reported freedom from insecurity
73 % of participants reported an increase in mental focus
71% of participants reported freedom from mood swings

http://articles.nithyananda.org/2012/05/scientific-study-of-kundalini

Men det är ju som sagt något som undanhålls via skrämselpropaganda från både kristet och muslimskt håll.

2013-08-27 21:57
...är inte gud typ definitionen på det onaturliga?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-08-27 21:57
VRGNHNS
Tidigare trådar har gett oss en ledtråd att det naturliga inte nödvändigtvis har med naturen att göra när det kommer till människan. När vi inte har naturen som utgångspunkt, utan bara i vissa fall då homosexualitet inte är ok enligt gud kan viss förvirring uppstå.

Jag har egentligen inget nytt som jag inte redan skrivit i den andra tråden.

Jag tror att människor har ett gemensamt naturligt varande som de föds med. Vilka alla dessa egenskaper är, det vet jag inte. Men några är att man tror att det finns en Skapare bakom allting. Denna instinktiva ’läggning’ visar sig på en person senare i livet, oavsett om denne är troende eller inte, vid katastrofer eller situationer där människan känner att hon tappar kontrollen.

http://www.ox.ac.uk/media/news_stories/2011/110513.html

http://www.telegraph.co.uk/news/religion/3512686/Children-are-born-believers-in-God-academic-claims.html

En annan är samvetet, att man efter man gjort något ’dumt’ känner känslor av skam. Detta kan såklart bedövas och tryckas undan. Men ändå har alla det i sig, vilket tyder på det att vi är skapta likadant från början. Vilket inte raderar personlighet och individualitet.

En tredje är att det är naturligt att man tänder på och dras till det motsatta könet. Vilket inte betyder att en person inte av olika orsaker kan dras in i eller hamna i någon form av (sexuell) relation/akt med samkönade. Under min uppväxt har jag haft några kompisar som tidigt, vid barndomen eller tidig ungdom lekt med sex med sina killkompisar. Och inte blivit homosexuella. Utan det har då handlat om att ena parten är drivande och pushar det, och den andra bara följer med.

Jag tror inte det är något som man föds med. Jag tror att det är olika yttre faktorer, som påverkar det inre, som gör att en person blir det. Statistiskt så utgör också homosexuella en liten procent av befolkningen. I vissa länder/områden mer än andra. Även om förespråkarna och ’maskinisterna’ är många fler. Vilket också stöder att det är mer naturligt för en människa att dras till det motsatta könet. Och här kommer den biologiska naturen in i bilden också. Man kan inte föra människorasen vidare med samma kön.

Människan föds i ett visst tillstånd, och blir sedan påverkad av omgivningen år det ena eller andra hållet. Profeten Muahmmed (saw) sade: "Varje barn föds i ett tillstånd av Fitrah (det naturliga tillståndet). Därefter gör barnets foräldrar det till Jude, Kristen eller Magian (elddyrkare)."

I denna påverkan som personen formas efter, så följer olika lustar hos denne. Och en del av dem går emot det naturliga varandet, sådant som stör den inre balansen. Dessa saker är destruktiva. Dessa saker skadar personens varande på olika sätt. Och därför är det bättre för personen att kämpa emot dessa. Det kan handla om våldsamhet, missbruk, sexualitet (som homosexualitet, pedofili, porrfixering, okontrollerat sexsökande m.m.), lögner osv.

Om det finns absoluta normer för vad som är bra eller dåligt kan Digi svara på fortare än jag. Det är liksom i förändring rätt fort, särskilt i Sverige.

Det tror jag absolut att det finns. Sådana som är inbyggda i oss, som vi är skapta med. Lever man i enlighet med dem så kommer samvetet kännas lätt och man kommer må bättre med sig själv. Går man emot dem så kommer man antingen känna skuld eller undertrycka skuldkänslorna så att dem manifesterar på andra sätt i personligheten, psykologin m.m. Även om människor försöker definiera allt med egna ord, göra nya tankemönster osv, så kommer vi alltid att födas med dessa naturliga egenskaper, och framförallt, kommer vi att påverkar och möta konsekvenser för det .

Men förut var det ok att slå barn, att slå sin fru, att förbjuda homosexuella, dödsstraff va ok (är det fortfarande på många ställen).

Att slå barn och fru är inget som islam tillåter. Även om det är jättemånga muslimer som ändå gör det.

Som jag skrev i någon tidigare tråd anser många det omoraliskt att äta kött, men om lagen säger att det är ok så är det det, hipp happ.

Och det är det jag menar. Bara för att människor gör egna lagar om saker och ting, så kommer inte den grundläggande lagstiftningen dvs den som Gud skapat allting i, att förändras.

2013-08-27 21:58
SofiaBayo
men för mig låter det som att han är emot homosexualitet eftersom hans religion är det, inte för att han själv egentligen bryr sig vem som ligger med vem.

Ja, det är väl lite två olika ståndpunkter (=P), som jag kan hålla med om samtidigt. Jag är emot homosexualitet för att jag anser det vara synd. Samtidigt som jag själv aldrig har förstått grejen, och har alltid känt att det är något fishy med dem som blir det=P Och ytterligare samtidigt bryr jag mig inte om vem som gör det, dem får väl göra det om dem vill. Går det ihop?

2013-08-27 21:58
KurtRussel
Om det dyker upp en fisk eller en alg eller ett rovdjur som fuckar upp ekosystemet någonstans skulle man aldrig kalla det för onaturligt, men det är tydligen det när vi gör det.

Fast det är skillnad på djur och människor. Djur använder inte intellektet så som vi gör. Om någon alg eller dylikt skulle vara orsaken till något så var det stimulerat från Gud, och således pga något syfte. Vilket det ju också finns om det är människor som gör kaos. Jag vet inte om man inom islam säger att våld och sådant är något naturligt, men det är ju uppenbart en egenskap som människan besitter. De första människornas son dödade ju sin bror, så att vi har det i oss är ju ingen tvekan. För oss är det dock en prövning, att kunna kontrollera sig själv.

2013-08-27 21:59
Dammigvinyl
Gud sätter inte regler, människan sätter regler i kontrollbehov.

Jag argumenterar att Gud har satt regler och uppenbarat dem. Det finns även generella regler och specifika regler. Tex naturlagarna. De är generella regler, eller lagar rättare sagt. Gravitationen, planeternas omloppsbanor, kretsloppen i naturen, våra kroppars behov som andning, näring osv osv. Likadant har Gud skapat i oss regler angående hur vi beter oss, en inre påverkan beroende på de val vi gör.

Sedan försöker människan sätta sig över Gud och hitta på egna regler. Men det är villfarelse.

Gud dömer inte, gud älskar.

Jag skulle säga att Gud är kapabel att göra båda.

Vad är tid? Varför är allt vi gör i vardagen kopplat till den här jävla klockan?

Tid är inte bara klockan. Att det finns tid är egentligen onekligt. Vi föds, åldras, dör. Samma med universum. Allting som vi upplever går i tid, och då menar jag inte klockans tid. Vi har tid att förstöra oss själva, att upplysa oss själva osv. Genom tiden går vi igenom olika processer och utvecklas osv.

du behöver inte be varje dag och tillkalla honom. Han ser dig, han älskar dig. Inte ska jag behöva flänga runt massa för att tillfredställa honom under min livstid på jorden.

Med tanke på att det finns alla dessa faktorer, dessa lagar, som påverkar vårt inre, när vi agerar i de lagar som Gud skapat oss i, så är bönen och dyrkan enbart för vår egen skull. Gud behöver inte vår dyrkan. Han blir varken mäktigare eller svagare av det. det finns så många villfarelser vi kan falla i att det är vi som ständigt behöver påminnelsen och vägledningen. Det är därför vi ber och minns Skaparen.

2013-08-27 22:07
Digge

Jag hör dig. Jag tror de flesta religiösa människor resonerar som du gör när det kommer till homosexualitet, särskilt i ett land där människor tillåts vara öppna med det med diskriminerings-lagar på sin sida. Om människor tillåts vara öppna med vem de attraheras av och blir förälskade i, så upptäcker man ganska snart att man har någon i sin omgivning som är gay, och då upptäcker man också att dom är precis likadana som resten av oss. Så religiösa människor vill å ena sidan vara trogna sin gud till punkt och pricka, samtidigt som dom ändå känner humanitet till alla människor oavsett läggning. Mind vs heart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-27 22:24
DiggeriDoo

Fast egentligen är du ju en normal dude som tycker att bögar kan pöka på bäst de vill. Att du är ärlig med att du äcklas av dom betyder ju inte att du är homofob, tror bara du ska granska det där avsnittet, på riktigt och inse att du inte håller med om att deras relationer i sig är "synd". Att småbarn pillar på varandra till att folk sätter på åsnor har mer med att göra att de flesta är "all-sexuella" och söker release än att man dras ditåt. Man tänder ju inte på sin egen hand när man onanerar heller.

Det stör mig också lite att vi är "utvalda", att vi är den intelligentaste livsformen har inte direkt gjort oss till bra förvaltare för något annat än "vårat eget bästa".

Sen har ju jag ett litet annat tidsperspektiv då jag menar att vi varken är de första eller sista "herrarna" som ska spatsera den här planeten.

2013-08-29 10:38
Diggeri:

Absolut jag förstår vad du menar, men dessa lagar du talar om enligt min mening borde då vara inbyggda i födseln, där samvetandet blir din regelbok. Energin som intas bör leda dig åt rätt håll. Du agerar som du själv vill bli behandlad, dessa "regler" bör inte stå nerskrivna någonstans. Jag dömer inte dig för att du har en utskriven sanning men för min egen del så ligger sanningen inuti oss själva. Hjärta/Medvetande i full symbios, det är det jag försöker uppnå iallafall.

Samvetandet är ens egen regelbok?

Angående konspirationsteorierna om ödlor:

Det hela är ju en rolig historia om man vill gå in för informationen med den synvinkeln. Lite som bibeln :)

Det hela går väl ut på att förminska människans tankekraft och förmåga att tänka klart. Det hela går ut på att dom ska störa denna planet och alla dess levande tings symbios med varandra. Den energi som skall förmedlas och guida en till sunda och vettiga val i livet(kärlek, respekt, förståelse människor sinsemellan) blockeras av månen (onaturligt att den är där förövrigt. Fick reda för någon vecka sedan att man bombat denna underbara sak. Inte besökt den efter detta. Inga forskare har någon bra förklaring till varför den existerar och dens storlek/bana. Men men sagoberättelser kanske. Enligt gammal afrikansk tro ser man på månen som ett ägg som skapades av två drakar (reptiler). Månen ska då störa detta naturliga energiutbyte på denna planet och förhindra människan från att tänka i rätt banor. I samband med andra faktorer i vårat vardagliga liv. Teorin är att din verklighet, det du ser, blir förminskat av månen och intryck, du ser inte klart.

"Det stör mig också lite att vi är "utvalda", att vi är den intelligentaste livsformen har inte direkt gjort oss till bra förvaltare för något annat än "vårat eget bästa"."

Detta läste jag efter att jag skrivit allt detta, gjorde mig glad :)

"You are everything, all possibility, you live in eternity"

Om man blickar bakåt så kan man se otroligt mycket symbolism angående reptiler dyka upp överallt, halvmänniskor som är hälften reptil hälften människa.
Vad då detta skall ha mynnats ut i är "demi-gods", en förening mellan människa och reptil. Dessa ska ha då skapat blodlinjer som styr världen per idag. Kortfattat.

Människans naturliga tillstånd är kärlek, men programmeras i alla samhällets grader till att trycka undan dessa känslor. Rädsla, förtryck, oviljan att se bortom sin egen och normens sanning, oviljan till empatiska handlingar, framhäva JAGET, tänka på JAGET, ostrukturerade tankar, förminskad användning av sin fulla kapacitet helt enkelt.

Agendan med det hela då: Suga ut våran livskraft för att de ska kunna överleva. Satanistiska offringar sägs ha sitt ursprung från denna tanke, desto yngre och oskyldig ett levande ting är desto bättre energi har offerföremålet(innehåller mer ren energi innan tonåren slår in och man genomgår en stark kemisk förändring i kroppen)

Historian fortsätter, men det som är saken med denna konspirationsteori är väl att det kopplar ihop punkter på så otroligt många plan om man blickar bakåt och ser på hur det står till idag.

Har i många år levt med tanken "Det är vad det är" Och det är det verkligen, meningen med denna information är inte att man ska gå runt och vara rädd hela tiden. Du ska vara medveten om det som pågår, och acceptera att det är vad det är. Om tillräckligt många går ihop och jobbar utav kärlek, så kommer dessa problem till slut att försvinna. Om vi slutar stirra oss blinda i småsinta vardagsproblem och tänker i större banor så kan man jobba mot ett annat mål. Vi skall inte störta denna kraft med våld, för våld föder bara mer våld. Man kan inte kämpa emot ondska med ondska, då blir du en del av agendan.

2013-08-29 10:38
Säger inte att jag fullt ut tror på detta, men allvarligt vad gör den styrande kraften i världen liksom. Man kan ju tycka och rösta hur mycket man vill, kommer ändå inte ändra deras synsätt på "mitt bästa" Vad hjälper det att människor demonstrerar? Slås ner med våld mer och mer, nya vapen som används mot medborgarna för att slå ner massor.

Och okej, man kan säga att kapitalet styr. Pengar är drivkraften. Men är verkligen människan så empatilös? Är det du och jag som bestämmer att folk ska svälta? Bestämmer vi egentligen någonting alls eller låter vi någon annan ta dom viktiga besluten åt oss? Förhoppningsvis så tycker väl dom flesta människor inte om detta, men känner sig inte kapabla till att göra något åt saken. Så vi röstar, tror att vi förändrar något.
Slutresultatet för att bryta sig ur, för att hela människorasen ska bryta sig ur är att vi alla vaknar upp och bara slutar följa reglerna som sätts på oss.

Ingen i världen ska behöva svälta. Afrika har resurser som räcker och blir över för hela deras kontinent, men ändå svälter dom något otroligt för att vi mjölkar deras resurser utan att tänka mer på saken.
"Driving in my car, not a worry in the world"
"Ignorance is bliss" Pffft.

"The techtronic era involves the gradual appearance of a more controlled society. Such a society would be controlled by a elite, unrestrained by traditional values. Soon it will be possible to assert almost continous surveillance over every citizen and maintain up-to-date complete files containing even the most personal information about the citizen.
These files will be subject to instantaneous retrival by the authorities.
- Zbigniew Brzezinski (Obamas mentor)

1970-talet.

Varför förstör USA sig själv? Varför blir makten mer och mer centraliserad? Kolla bara europa, vi ger illusion av självstyre men ändå blir vi mer och mer beroende av varandra länder sinsemellan. Regler sätts upp som ska reglera matintag, handel, alla aspekter i vårt agerande blir mer och mer globalt. Hälsosynen börjar bli global, naturliga vårdmetoder förminskas och skjuts ut ur agendan. Ta ett piller, det löser saken! Vaccinera dig, så slipper du bli sjuk! Centralbanken, fatta vad som händer om dom drar in lånen till alla länder? Då typ ALLA lever på kredit, BOOFF!!!!!!

Jag vet inte, mycket som snurrar och man ska väl i grund och botten bara leva ut sitt liv så gott som man kan. Införskaffa kunskap och upplevelser, behandla medmänniskor på samma sätt som du vill bli behandlad (klyschigt men sant) Kärlek! Otroligt förfriskande att försöka ge och ta emot så mycket kärlek man kan, prövat det i en månad nu och har någon otrolig livsenergi i dagsläget. Skit i vad andra tycker, gör din sak så blir det bra.

Kan vara att jag är förvirrad, men jag känner mig i bra form mentalt och fysiskt.

Bless! Good vibes man :)

2013-08-29 19:51
men dessa lagar du talar om enligt min mening borde då vara inbyggda i födseln, där samvetandet blir din regelbok.

Jag håller med om att vi föds med dem, och att dem i sig inte förändras, men att de kan korrumperas, så som du själv nämner längre ner. Jag håller också med om att samvetet spelar en viktig roll i mötet med sig själv och sin omgivning.
Den kan fungera som kompass, något som talar om vad som är rätt och fel. Men det i sig själv är inte tillräckligt. För alla människor kommer ändå till olika slutsatser. Och sanningen kan bara vara en. Programmeringen är en.

Energin som intas bör leda dig åt rätt håll.

Vilket egentligen är ett ganska luddigt påstående. Jag höll också på med ’energier’ flera år innan jag kom till islam, så jag förstår vad som menas med det. Men hur vet man att man tar in ’rätt’ energi? Och hur kan man veta att man är på sanningen genom bara energin? Kan man inte bli manipulerad ändå? Kan man själv bedöma sanningen? Återigen, alla gör ju ändå olika antaganden. Även de som håller på med ’energier’.

Och varifrån får man denna information? Hur lär man sig detta? Är det inte också genom att någon annan ’skolar in’ en? Någon förklarar och ’visar vägen’, i detta fall tex gurus eller personer som har andligt ’högt’ status. Vilket också blir en slags regelbok, bara i en annan form.

Du agerar som du själv vill bli behandlad, dessa "regler" bör inte stå nerskrivna någonstans.

De flesta skulle väl skriva under detta påstående. Men ändå beter sig alla olika mot varandra. Jag menar att det finns redan, som en slags ’naturlag’, fast av inre, andlig, psykologisk natur, att om du gör si så orsakar det så. Och vidare menar jag att vi behöver en guide i detta, eftersom alla människor annars gör egna slutsatser. Och vem är bättre lämpad att förklara detta än Den som skapade allting, Den som gjorde programmeringen?

Det hela går ut på att dom ska störa denna planet och alla dess levande tings symbios med varandra.

Agreed.

Den energi som skall förmedlas och guida en till sunda och vettiga val i livet(kärlek, respekt, förståelse människor sinsemellan) blockeras av månen (onaturligt att den är där förövrigt. Fick reda för någon vecka sedan att man bombat denna underbara sak.

Den enda bomb när man använder bomb i denna kontext är synonymt med lögn, som man gör i förorterna. Vilka belägg finns det för denna månens uppkomst, mer än kanaliserad information från ’andevärlden’? För åsikterna om månen går också isär. Men finns det verkliga belägg för dessa påståenden? Eller bara påståenden från ’andarna’? Samma kontakt och informationskälla den korrupta eliten har?

Teorin är att din verklighet, det du ser, blir förminskat av månen och intryck, du ser inte klart.

Vilket skulle betyda att det är kört för oss. Ingen kan uppnå en vettig inblick eller kontakt med sig själv och sin andliga natur, pga månen.

Om man blickar bakåt så kan man se otroligt mycket symbolism angående reptiler dyka upp överallt, halvmänniskor som är hälften reptil hälften människa.
Vad då detta skall ha mynnats ut i är "demi-gods", en förening mellan människa och reptil. Dessa ska ha då skapat blodlinjer som styr världen per idag. Kortfattat.

Detta är minst sagt ett mycket intressant ämne. Och även här är tankarna och åsikterna många. Jag har blivit mest övertygad om att det inte handlar om några externa varelser som kommer utifrån. Utan att det istället är ’andliga väsen’, som alltid funnits här. Dessa ’andliga väsen’ kan ta form av olika saker, därav shapeshifters. Det finns många saker som tyder på detta. En sömnparalys tex är mycket likt återberättelser av ’alien abduction’. En annan är att Aleister Crowley, när han framkallade Lam i pyramiderna, ritade av det som han framkallade, såg precis ut som det som vi kallar för ’grey alien’. Dvs, den kom inte med ett skepp eller utifrån. Utan genom en magisk ritual som framkallade detta ’andeväsen’.

Det är dessa ’väsen’ som alla de ockulta förgreningarna har kontakt med. Bara att de tar form som olika saker. Shamaner har sina ritualer, magiker sina, new agare sina, alien-folket sina osv osv. Men alla dessa innefattar att genom att hamna i trans och förändrat sinnestillstånd ’koppla upp sig’ med dessa krafter. Det är precis samma metoder som elitens luciferianer gör. Och det kan man också se när man jämför budskapet från alla dessa förgreningar. Det är alltid detsamma. Många delar av sanningsrörelsen har blivit infiltrerade och skapta av dessa krafter för att sprida den luciferianska doktrinen.

Inom islam betecknas dessa ’väsen’ som jinn. De samarbetar med människor genom en kontakt som upprätthålls med personens avsikt och inbjudan att göra så. Genom dessa får personer information om ’det okända’.

2013-08-30 08:08
Väldigt intressanta synpunkter, tack för feedback gav mig saker att fundera på.

Frid :)