I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2013-11-22 19:50

Tidsfilosifi

Vad hade du gjort/sagt till dig själv om du rest... 6 år tillbaka i tiden?

Eller,

Om du hade fått resa tillbaka till en valfri tid av ditt liv, vad hade du gjort och varför?

(Inlägget ändrat av knoxy 2013-11-22 19:51:33)

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Poet

2013-11-22 23:22
Jag har rest i tiden flera gånger, fast på svamp och en och annan otroligt realistisk dröm.
At the gates of Eternity...

2013-11-22 23:44
köp fucking ass-loads of bitcoin!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-11-23 10:53
Jag hade försökt övertala mig själv att söka hjälp för mina psykiska problem tidigare. Frågan är bara om jag hade lyssnat då.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2013-11-25 07:02
Jag hade rest tillbaka till när jag var nyfödd och kvävt mig själv med en kudde i sömnen.

Alternativt åkt tillbaka när jag insåg att mina päron inte älskade mig för den jag är och gett mig själv en kram.
Redline!

2013-11-25 08:18
Alternativt åkt tillbaka när jag insåg att mina päron inte älskade mig för den jag är och gett mig själv en kram.

Välkommen till de flesta människors liv. Väldigt få barn blir älskade för vem dom är. Påstår dom att dom blivit älskade så är det för att dom har anpassat sig till sina föräldrars moral och regler för att få kärlek.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2013-11-25 08:47
Jag trodde den här tråden handlade om vårt eget liv, inte de flesta människors.

Bla bla bla bla.
Redline!

2013-11-25 08:52
Tönt. Ta inte ut din dåliga dag på mig.
Manager

2013-11-25 08:53
Sluta provocera mig då, idiot.
Redline!

2013-11-25 08:55
Det är du som provocerar dig själv eftersom du tänker negativt.
Manager

2013-11-25 09:00
Jaha, så du som kallar mig tönt provocerar inte alls?
Redline!

2013-11-25 09:05
Nej. Hade jag velat vara nedlåtande eller provocerande så hade jag använt andra ord. Tönt säger jag till folk jag gillar.
Manager

2013-11-25 09:08
Hur får jag dig att inte gilla mig då?
Redline!

2013-11-25 09:10
Det är omöjligt. Jag gör det som dina föräldrar borde ha gjort. Gillar dig som du är.
Manager

2013-11-25 09:12
Om du hade fått resa tillbaka till en valfri tid av ditt liv, vad hade du gjort och varför?

Typ ett par timmar bak och aldrig skrivit i den här tråden...
Redline!

2013-11-25 09:17
Om jag hade fått resa tillbaka i tiden så hade jag sagt till mig själv att vänta på att du ringde upp mig istället för att avsluta det, när du åter igen ställde in samtalet den måndag-kvällen.

2013-11-25 10:27
det gör ont i mina ögon!

måste åka tillbaka i tiden och ta ut dom så jag itne kan läsa och med det veta något PRIVAT!

admin, rensa lite?

-Mark Twain
Poet

2013-11-25 11:01
Varför har alla trådar blivit till Ricki Lake på sistone haha? Anarki!
Manager

2013-11-25 11:03
När undergången är nära släpps alla hämningar?
Redline!
Poet

2013-11-25 11:08
Ja exakt. Vad är det värsta som kan hända? Att man blir bannad? :P

2013-11-25 11:14
Att man blir bannad?

-Mark Twain

2013-11-25 11:25
Jag tycker inte att en tråd som inte spårar ordentligt är speciellt intressant. Fan va jag hade betalat för att åka i tiden, men det hade väl alla med pytteliten kapital med tanke på vilka säkra vinster man skulle göra. Skulle iofs lägga en hel del bara för pratstunden, utan tips om ekonomiska satsningar

2013-11-25 11:27
men man skulle ju inte tjäna speciellt mycket om tidsresor var en allmän möjlighet...
däremot skulle kanske hemska brott kunna stävjas

-Mark Twain

2013-11-25 11:29
Ja, tidsresor ser jag som rakt av omöjligt, däremot borde väl teleporteringen komma snart... Fuck sj
Manager

2013-11-25 11:31
däremot skulle kanske hemska brott kunna stävjas

Jag tror lika många hemska brott skulle begås.

Fast, om vi skulle åka omkring och jävlas med dåtiden kanske tidsmaskinen inte skulle bli uppfunnen i framtiden och allt skulle bli kört. Det har samtliga tecknade serier lärt mig.
Redline!

2013-11-25 11:32
Precis skulle den någon gång varit uppfunnen skulle ju någon redan vara här och hälsat på... Då nu bara kan vara "nu" är det omöjligt.

2013-11-25 11:33
men för varje hemskt brott skulle en konstapel kunna åka tillbaka i tiden och se till att det inte händer...
hela tillvaron i nuet hade rubbats.

däremot borde väl teleporteringen komma snart... Fuck sj

+1

-Mark Twain

2013-11-25 11:34
Vi har ju ändå lyckats koda händelser i skrift och bild så vi rent visuellt och psykologiskt kan resa till dåtiden, som att kolla på sina klavertramp i skrift på internet.

2013-11-25 11:42
Egentligen är en tidsmaskin en glädjedödare. Folk hade ju levt i det förflutna hela tiden. "Åh nej, den ändringen blev inte bra, jag åker tillbaka och gör nått annat" The butterfly effect.

2013-11-25 11:48
Jag fortsätter offtopic, tror teleporteringen hyffsat snart kommer, inte för varelser men för saker, ändå skönt att resa utan väskor, slippa flytta grejer etc.

http://digitalt.cafe.se/teleportering-snart-hander-det/

2013-11-25 11:48
Vi har ju ändå lyckats koda händelser i skrift och bild så vi rent visuellt och psykologiskt kan resa till dåtiden

Egentligen är en tidsmaskin en glädjedödare

tycker det räcker med att kunna drömma om andra tider för det skulle ta bort relevansen att leva i nuet. glädjedödande är det verkligen.
överbeskyddande, på nåt sätt...

-Mark Twain

2013-11-25 11:49
teleportera knark? :D

vilket problem för gränssheriffen...:p

-Mark Twain

2013-11-25 11:51
http://teleportera knark? :D

vilket problem för gränssheriffen...:p

Kommer nog inte vara en omöjlighet, men det lär dröja länge innan alla samhällsklasser har en telportör för privat bruk. Handlar ju egentligen om att ta bort en sak för att klona "skriften" på ett annat ställe.

2013-11-25 11:56
jag tänker att knarkbaronerna i sydamerika har cash nog för att hålla sig steget före alla förutom vetenskapsmän iaf.
pengar är ju bästa gräddfilen på alla områden trots allt :)

-Mark Twain

2013-11-25 11:58
Dom har redan gjort en "Klonad" hamburgare, gäller att kunna ladda 3D printern med olika typer av organiskt bläck... Lär kosta multum iaf till en början men sen kan det komma galna saker... Det pratas ju om att 3-d printa organ... Att 3D printa en hel varelse och att alla egenskaper är intakta lär ju dock dröja... Men fan, jag förstår ju inte hur en tv eller dator egentligen fungerar heller.

2013-11-25 12:00
http://www.telegraph.co.uk/technology/10276458/How-do-you-3D-print-a-heart.html

Snart på cigarettpaketen: "Rökning är dyrt, i värsta fall måste du köpa nya lungor"

2013-11-25 12:01
whoa, att printa en hjärna lär bli en uppgift att bita i.(så sjukt uttryck...)

som att "bita i" är svårt...

-Mark Twain

2013-11-25 12:03
Ja, det är det, hjärnan är ju så komplex, men de andra organen är ju som maskindelar, pump, filter, avfallskvarn osv.

2013-11-25 12:03
haha, det är ju skitbra. jag älskar rökning i sig. om man skulle kunna "laga" alla skador relativt billigt(gratis?) så skulle mitt paradis på jorden vara närvarande :)

-Mark Twain

2013-11-25 12:04
Det lär ju bara bli dom där shapeshifting nazi-ödlorna som får ta del av detta först, men dom har ju redan printat ett öra, skinn osv, så tror nog man kommer se printade organ innan vi dör.

2013-11-25 12:06
Blev det tillgängligt för alla så skulle den naturliga döden bli först när hjärnan dog och den kan bli rätt gammal... Byta hjärta var 20:e år liksom, som sagt möjligheterna blir galna

2013-11-25 12:09
jorden skulle överbefolkas rätt snabbt.
som det är nu så ska ju västvärldens levnadsätt planeras i alla jordens delar och det kräver väldigt mycket resurser.
grundämnen till "kopior" behövs ju ändå...

-Mark Twain

2013-11-25 12:11
tycker det räcker med att kunna drömma om andra tider för det skulle ta bort relevansen att leva i nuet. glädjedödande är det verkligen.
överbeskyddande, på nåt sätt...

Ja. Man tar ju bort den faktorn som gör livet roligt att leva. Ungefär som att sitta och se en film som man sedan kan spola tillbaka och ändra handlingen på, det är väl inget kul. Eller?
Manager

2013-11-25 12:14
jorden skulle överbefolkas rätt snabbt.

Äh, man kan printa vapen också så det är lugnt.

Förövrigt så har de redan printat ett öra och en njure om jag minns rätt. Säkert fler organ också.
Redline!

2013-11-25 12:22
det är väl inget kul. Eller?

nej, meningen med drama och spänning blir avtrubbat, skulle jag kunna tänka mig.

fast om man dödar någon kan ju en familjemedelem eller någon som bryr sig åka tillbaka i tiden och hämnas innan det händer eller förhindra. hela livscykeln blir skev och fett "nervös" på ett sätt...

inget blir någonsin slutgiltigt.

tror inte organ har blivit lyckade utprintat än. men det skulle verkligen vara en revolution.

-Mark Twain

2013-11-27 18:00
Skärp dig skitunge och sluta göra så alla hatar dig :* så bra.