Hur mycket betalt kan man ta?!
Vet någon här hur mycket man kan ta betalt från en person om man gör en hemsida till den? Jag kan design + html + css + templates och erbjuder inte gästböcker eller php - funktioner överhuvudtaget. Jag behöver inte säga hur "duktig" jag är, men jag gör ändå seriösa sidor med bra resultat som är efter personens efterfrågan. Så hur mycket kan man ta för sånt? 500? Seriösa svar tack!
du faller för ALLT, om du inte står för NÅGOT! "Lovad vare Herren Gud, herren över alla världar, som icke skapade mig till kvinna" - Judarnas morgonbön
Jo, men nu är det så att jag har haft många som är intresserade och jag pallar inte göra fler "gratis". Vi börja få betalt, och många är villiga att betala dessutom. Så.. hur mycket kan det ligga på som sagt?
du faller för ALLT, om du inte står för NÅGOT! "Lovad vare Herren Gud, herren över alla världar, som icke skapade mig till kvinna" - Judarnas morgonbön
Jaha.. på så vis. För att bara göra designen kan ta 4-5 timmar. Och då blir den samtidigt så onöjd av personen så det leder till massa ändringar. Efter att ha diskuterat skissen och man ska ändra efter personens behov kan det ta cirka 3 timmar att jobba med.
För att sen koda sidan kan ta cirka två dagar. Så man kan inte ta något mer än det? :/
man kan göra sidor i förväg och sedan sälja designen. de jag tror är bäst är helt klart att komma överens med köparen om ett pris. det är nog ganska olika från person till person, vissa kan tänkas betala mer än andra, o de är ju bara nice för dig, tacka och ta emot! :D man har ju aldrig blåst nån om båda är överens...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
JAJA
Gesus Hur mycket skulle du försöka deala om med köparen först då?
så mkt man har ballz för såklart :) alltid ta i lite i början så dom har nåt att sänka på (om dom nu gör det, de kanske går med på de..). första utropspris höjs ju sällan. svårt att värdera dina arbeten när jag inte vet hur duktig du är, kan du inte lägga upp nån sida du gjort som du är nöjd med? pratar vi sidor till privat personer, typ familjen svenssons familje-site men lite bilder o blabla tycker jag de räcker med några hundra. fundera lite över hur många timmar du tänker/lägger ner.. tid är pengar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gesus Haha.. ok. Näe men tänk så här, som jag skrev tidigare liksom. Jag gör ju så att jag jobbar allt eftersom.. Dom får säga vad dom vill ha, man gör som dom vill, sen ändrar man efter deras behov. Ibland kan ändringarna vara så mycket att det tar ett par timmar. Men låt oss säga att allt som allt, i antal timmar, kanske tar 24 - 30 timmar uppdelat i en vecka typ. Jag personligen gillar inte så enkla sidor att det syns, utan jag tycker det är viktigt med grym design och att det faktiskt ser riktigt cleant ut.. Så det är klart att jag lägger lite tid på sidan för att jag själv vill att det ska se bra ut. Förstår du vad jag menar? =)
ja de är klart man vill ju inte lägga upp något man inte är nöjd med :) de med cleant låter bra, gillar de! men iaf.. 24-30 timmar är endel... runt lappen med 3 nollor?.. beror ju lite på till vem, gentjänster & tjänster. hur mkt skulle du själv va villig att betala för "sidan du precis gjort" om du var i behov av den...
du kan ju alltid anlita mig för några tusen i månaden som din personliga prissättare.. deal? :) skämt o sido.. men pm:a gärna om du vill ha kritik eller min synpunkt på vad du kan ta betalt. inte för ja är nån jävla proffessor ~8) på de men alltid bra höra andras åsikter och tankar..
man ska ha betalt för jobbet man utför. börja därför sätta upp en timlön, tänk på att med sociala avgifter o dyl så får du max ut 50% om du kör det vitt. sedan räknar du på hur många timmar jobbet tar att utföra.
//Erik (aka Pipen)
Precis, räkna på timmar. Iom. att du inte kodar i php så blir det ju mindre antal timmar du jobbar, och alltså drar det ner priset. Men timlönen är ju fortfarande densamma naturligtvis, oavsett hur mycket du gör på varje sida. Ta några hundra per timma..det kostar absolut inte mindre än så att anlita en webdesigner, snarare mer. Sen om du är tillräckligt duktig att kunderna är villiga att betala det priset kan jag såklart inte svara på.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
min morsas företag råkade avv misstag anställa en värdelös kille som endast kunde html han tog 4000 för den mest värdelösa hemsida jag någonsin sett.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
om du verkligen är seriös och kan koda egna "php" funktioner mot en databas och skriver xhtml css med någon form av standard tycker jag att 1000:- per sida(inte per webbsite utan i prencip per .html) inte är överpris, och sen kan man ju ha fasta lösningar där du har en egengjord "företags" mall tex. som du lätt kan få 15 000:- för. det beror ju helt på hur dynamiskt och anpassningsbarat allt är vilket admin gränssnitt "kunden" får och hur du marknadsför dig själv.
http://susning.nu/folkvett
räkna efter ungefär hur lång tid per sida du behöver och ta iaf 100 kr i timmen, minst.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
senaste sidan jag gjorde som endast va xhtml + css fick jag 12 000kr för.