I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min senaste hemsida...

Övrigt - Webbsidor

2006-08-16 14:14

Min senaste hemsida...

www.ResaTillUsa.se - Min senaste hemsida. Tar gärna emot lite konstruktiv kritik. Sidan är väldigt ny och stora delar av materialet har inte hunnit skrivas ännu. :)

Rappare

2006-08-16 14:28
Mysket feen seeda
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2006-08-16 14:28
Ingen här som varit i USA och har lite bra erfarenheter att komma med förresten?

2006-08-16 14:34
tryck in info så det svämmar över så lär ju sidan kunna bli rätt schyst. nu har jag inte läst, men det ser väl bra ut antar jag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-16 14:36
Jag har varit i USA. Vad vill du veta? :P

2006-08-16 14:39
Jag har bara varit i USA på semester. Funderar på att plugga där och det är lite därför jag startat sidan.

Vad var anledningen till att du åkte till USA? Vilka motgångar och hinder stötte du på? Vad önskar du att du vetat innan du åkte?

Sånna saker är riktigt svårt att skriva om utan erfarenhet..

2006-08-16 14:42
Stötte du på några lagar i USA som skiljer sig mot de svenska lagar som vi är vana vid?

Om du skulle skriva en checklista innan du åkte, vad skulle du ta med?

2006-08-16 17:08
Sprain P20

Jag tycker du har gjort en fin och nyttig sida. Det som jag itne riktigt gillar är först om främst ramarna på boxarna. Jag antar att du vill försöka få en liten 3d-dimension på dem men det funkar inte riktigt. Lite för tjocka linjer och konstiga färger. Speciellt när du använder en ljusblå färg längs vänsterkanten som sedan blir exakt samma färg som bakgrunden "fäjdar" in till. Du skulle också kunna göra menyn lite trevligare att kolla på och formatera om "länk-boxen". Ser lite hafsigt ut.

Sedan skulle jag vilja se att du skiljde mer mellan "huvudrubriker" och "underrubriker". När de är exakt samma (som tex. under "Att studera i USA") tappar man lätt fokus på vad man är inne och läser om. Ett byte av färg eller eventuell textstorlek skulle nog räcka för att gränsa av dem lite.

I övrigt en trevlig sida. Bra jobbat!

Rappare

2006-08-17 09:21

En idé till din sida, mer som lite trivia, kanske lite corny men:
Du skulle kunna ha en sektion med svenskar som åkt över och "lyckats"
typ Dolph Lundgren... he he he :)

Jag vet, lite corny men det kan vara kul mönsterbrytning bland allt seriöst.
STHLM GROOVE COLLECTIVE