I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The Largest Street Gang in America [Dokumentär] MÅSTE SES!

Övrigt - Webbsidor

2009-08-23 12:36

[Video] The Largest Street Gang in America [Dokumentär] MÅSTE SES!

Helt sjukt.
En 56 minuter lång dokumentär om The Largest Street Gang in America.

Jag fick en chock när jag såg den! :|

Länk till Länk till http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=54162036

Sjukt!

Nu kör vi s35!! videoblogg, http://viEknas.blogspot.com

2009-08-23 13:54
Jag kan inte ens titta på det, jag blir så arg att jag vet inte var jag ska bli av.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Rappare

2009-08-23 13:54
Riktigt bra var den.
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2009-08-23 15:09
Spoilersjukt att någon ens kan komma på tanken att ge någon monopol på våld, detta är vad resulterar i. Blev riktigt jävla arg när en av poliserna börjar spöa en gammal man och mannen säger till honom att det är misshandel och polisen säger "you tripped and fall". Okej jag vet att alla poliser inte är som i filmen, men detta är riktigt sjukt.
För att det är ute med forumsignaturer.

2009-08-23 15:20
det är bara sjukt, är rätt mållös just nu!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2009-08-23 16:09
Blir lika förvånad varje gång man ser dessa videos...

2009-08-23 17:13
Jag har slutat bli förvånad , det här är bara verklighet , den bittra verkligheten som alla blundar för, är det konstigt att folk hatar polisen ?
Niceness!

2009-08-23 17:15
sinnessjukt
mok vurban

2009-08-23 18:17
Orkar inte se den, handlar det om polisjävlar som är dumma i huvudet eller?

Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-08-23 18:39
Titta så får du se!
mok vurban

2009-08-23 19:15
äcklas..Han som hoppar på bruden bakom disken, va fan?!

2009-08-23 19:19
och vad är grejjen med killen som står på andra sidan bardisken och bara tittar på utan att göra ett skit?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2009-08-23 19:20
Aa det är sinnes!

Sjukt också med han smo var brändskadad som dom sköt till döds?

Sjukt ju!

2009-08-23 20:40
Dags att vara lite källkritiska kanske? Vem som helst kan få vilken grupp som helst att framstå som våldsdyrkare m.m. genom att slänga ihop ett allt annat än objektivt urval av information.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2009-08-23 20:49
Men ändå!

2009-08-23 20:49
Men jag vill inte titta det kanske är bögporr!?
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-08-23 20:54
Jag skulle vilja att det var ett krav att alla poliser skulle ha kameror fästa på sig med både bild och ljudupptagning i hög kvalite och att filmerna alltid arkiverades så att om en händelse ifrågasattes så skulle det alltid finnas bevis för vad som egentligen hände!
Niceness!

2009-08-23 21:19
Klart som fan att vissa grejer kanske är vinklade. Faktum kvarstår dock att det faktiskt ser ut såhär ibland och att många poliser är riktiga idioter.

2009-08-23 21:48
potatissuger - Det du ser i filmen händer ju onekligen? Det räcker väl.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-08-23 22:11
jeppehehe

Klart som fan att vissa grejer kanske är vinklade. Faktum kvarstår dock att det faktiskt ser ut såhär ibland och att många poliser är riktiga idioter.

Talar du utifrån egen erfarenhet eller bygger ditt svar på anekdoter? Att vissa poliser är alltför hårdhänta säger jag knappast emot men att måla upp hela poliskåren som stridspittar är nog att ta i.

BearC

potatissuger - Det du ser i filmen händer ju onekligen? Det räcker väl.

Det räcker inte till för att man ska få en nyanserad bild av polisväsendet, nej. Som sagt, filmen är ihopklippt av en individ som uppenbarligen inte har mycket till övers för poliser och därför blir inte filmen tillförlitlig. Frågan är hur många ingripanden av polisen som sköts på det sätt som filmen försöker att påvisa.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2009-08-23 22:14
Det här är faktist första gången jag blir arg av att kolla på en dokumentär.

Twang System fi de werl

2009-08-23 22:22
det suger att jag suger på engelska =/
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!

2009-08-23 22:25
kan ingen lägga upp den på nån torrent?.. kan inte kolla igenom myspace :(

2009-08-23 22:46
fortfarande helt sjukt!

2009-08-23 23:22
Maktmissbrukare är vad dom är, tror att dom får misshandla folk och göra vad fan dom vill för att dom har en bricka på bröstet.
Vila i frid Daniel ! 091030

2009-08-23 23:28
Ja, det här är värkligen förjävligt... Kanske dags snart att vi alla går ihop och sammarbetar imot staterna så att vi kan få iväg dom...? Det pågår nämligen sånt här i Sverige också.

& Sen vill jag påpeka att om det där inte räcker som bevis, så ta en titt på världen. Det bör räcka :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2009-08-24 00:32
Finns det nagon annan lank kanske? Hander ingeting nar jag klickar pa Myspace lanken.
At the gates of Eternity...

2009-08-24 01:57

2009-08-24 12:32
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.

2009-08-24 12:48
okej den blev borttagen.

2009-08-24 12:49
äh jag vet inte. Det är ju uppenbart att poliser flippar ibland, och det är för jävligt att dom ibland kommer undan med det, som vi har sett ett par gånger. Men frågan är väl ändå om det handlar om ett systematiserat övervåld, och det har vi väl inte riktigt bevis på genom denna typen av filmer.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-08-24 13:41
Länk till http://thepiratebay.org/torrent/5068352/Americas.Largest.Street.Gang.DOCU
sorry för trippelpost lol fast tycker den borde ses av alla.

2009-08-24 15:44
jävligt sjuk...men vad ska man göra åt saken?
BAHA!
Moderator

2009-08-24 16:26
fyfan....
//TW
Moderator

2009-08-24 16:37
går fan inte att kolla klart. när jag såg det där om mannen som blev illa brännskadad i sin bil, o poliserna ttazade han en jävla massa gånger så fick de fan räcka. helt sjukt
//TW

2009-08-24 16:48
Jaa, men fan, tänk dig hon bakom baren? fan, jävla fitt flöjt till fetto polis!! fan är felet på han?
Rappare

2009-08-24 18:11
Klart det är synd om henne vid baren men tänk på att han som blev tazad blev också skjuten plus att han hade öppna sår överallt. Förjävligt
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2009-08-24 18:42
...och självklart ska en selektivt klippt och redigerad film med amerikansk polis användas för att bevisa att svensk polis är likadan...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-08-24 19:35
tycker det är sjukt med killen som blir skjuten till döds på perrongen, han gjorde ingenting.

2009-08-24 20:06
Mabande: Jag förstår att dom som inte blivit utsatt själv kan ha problem med att förstå, men det är likadant i Sverige. Svenska polisen är rutten inifrån och ut.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Moderator

2009-08-24 21:28
Rapsodisk P21 har faktiskt träffat några poliser som betér sig som dom borde beté sig, men har även blivit kastad i backen utan att ha gjort något allvarligt eller gjort motstånd. Så mitt fötroende för polisen är inte speciellt starkt.

Det värsta jag har hört i min stad är detta, en polare som blev utsatt för det. Vi kallar han stefan

En helt vanlig kväll, förkrök, sen skulle dom ner på krogen, när stefan ska gå in på krogen så ser han en bekant som blir fasthållen av en vakt. då frågar stefan sin bekant -"varför har dom tagit dig". innan han får ett svar så säger ena vakten "du följer med oss du också".
stefan blir chockad och frågar vad han har gjort, men vakten svarar bara "tyst" eller något liknanade. Okej tänkte stefan, det är väl lika bra att följa med.

Vakterna tog med dom två utanför krogen och särade på dom så att dom inte kunde prata med varrandra, strax därinpå kommer en polisbil. Stefan blir tillsagd att följa med till polisstationen, men eftersom han inte visste vad det handlade om och att polisen inte ville säga nått så sa han att han inte tänkte följa med, men polisen tvingar till slut med han in i bilen.

När dom väl kommer till station och ska gå ifrån bilen i garaget in till stationen så går en polisen bakom stefan och håller i armarna på han. Stefan råkar snubbla på sina egna fötter, polisen tappar gräppet och stefan landar på mage inne på golvet i polisgaraget. då sliter polisen upp stefan och kastar in han i väggen så han får ett jack över näsan, blöder näsblod och blöder från munnen. Då blir stefan förbannad och slår ett slag som träffar polisen i ansiktet, sen kommer en till polis till undsättning och allt lugnar ner sig. stefan ber om att få prata med polischefen, efter en stunds väntande så får han det. När stefan kommer in i rummet där polischefen sitter så frågar stefan "är det så här man ska se ut efter att ha sammarbetat med polisen?". polisenchefen svarar "nä, självklart inte".

Stefan frågar sen också varför dom tog in han. Då svarar polischefen -"vi tog fel, du stämde in så bra på signalementet som vi fick på en annan, så vi trode att det va du".

Sedan frågar polisen -"vill du göra en anmälan på dina skador"?
"Om ni inte amnäler mig så anmäler inte jag er" säger Stefan (Som jag skrev så slog han polisen i ansiktet 1 gång, och ni kan tänka er hur det skulle sluta i tingsrätten).
Iallafall så gick polischefen med på det, sedan så sa han åt stefan att dom va tvungen att ha han kvar i en fyllecell för att han hade druckit, (men han var inte odrägligt full), men efter 2 timmar så släpper dom ut han för dom kände sig väl rädda över att han hade fått skador ansiktet eller något, egentligen så måste dom väl ha kvar han i 6 timmar om han hamnar i fyllecell?

Vad säger hela historien om polisen? döm själva
//TW

2009-08-24 22:44
Ja, det där lät knas faktiskt! Men polis chefen verkade ju ganska förstående iaf?

Asså, jag är ingen som hatar polisen, ja vet om att det finns poliser som är riktiga svin, men sen finns det riktigt bra poliser också!

Mig hände det en gång att:

Jag o en polare plus 4 tjejer var ute på ett nytt "hak" här i Örebro.
Jag var inte spec full, jag hade balansen jag fattade vad som hände, men ja var absolut lite onykter.
Vi skulle gå ut och röka efter 20 min, när vi har rökt klart och går in igen säger en stor mörkhyad vakt till mig;

"- Du får ta och lugna ned dig, vi har fått in klagomål på dig."
Jag kollade på vakten med en shockerande blick och svarade;

"- Öhm, okej? ja, jag softar?"

Jag gick och satte mig och drack en öl och pratade med mina vänner när plöttsligt det kommer en annan vakt och tar tag i mig och säger;

"- Du ska med ut!!"

Jag hinner säga enbart;

"- Varför?"

Sen har han slängt in mig i 2 väggar och kastat ut mig, han hämtade min jacka och kastade den på mig.

väl där ute skulle ja ta på mig min jacka (I vintras) det är en "skal jacka" när jag känner att någon puttar på mig. jag får på mig jackan och ser att det är den där korta vakten.
Jag säger åt han;

"- Fan, gå o jobba, det här är almänplats, jag är på väg att gå, men går inte fortare om du puttar på mig"

Vakten säger inget, fortsätter putta på mig.
Jag blir förbannad och säger;

"-Ge fan i o putta på mig ditt äckliga soc fall."

Då puttar han på mig igen, jag puttar tillbaka av rent självförsvar fast jag ville ju skada han, men han blev inte skadad eftersom den stora mörkhyade vakten slängde ner mig på marken och korsade mina ben och har knät på mina knän, plus att den andra lilla vakten har tagit vääääääääärldens sämsta polisgrepp.

Det kändes verkligen inte, och jag blir bara mer o mer irriterad, och den mörka vakten ringer polisen.

Jag ville bara ge igen, men ja kunde dock inte röra mig, det hade bildats en lång kö u tanför krogen och det var flera som stod och skrek "ÖVERVÅLD"

När ja ligger på marken så kommer min tjejkompis och frågar;

"- Vad fan händer emil?"

Utan att tänka på det så kläcker jag ur mig;

"-Naee, ligger o softar."

Då blev den lille vakten ännu argare och kastar upp mig mot rutan och säger tyst men ändå ganska högt i mitt öra;

"- Hur käns det nu då din fitta"

Och jag svarar;

"- känns inte alls, du var den sämsta vakten på att ta polisgrepp"

Och jag kan lova er, den jäveln tog i för kung o fosterland, men han hade fått tag i min jacka så det blev aldrig rätt på någe sätt, men visst, ja kunde inte röra mig för ja hade ändå handen bakom ryggen o han stod med sitt knä i mitt knäväck.

Sen kommer polisen efter jag har stått och slickat rutan i 15 min.

dom tar över o sätter mig i polisbilen.

Men dom var mer på min sida än vaktens otroligt nog.
Dom fråga hur mycke jag druckit o ja var ärlig och sa " 5 öl, jag han inte dricka så mycket innan vakten börja härja"

Dom sa "ja du slipper fyllecell, men vi skjutsar dig till "lillån"

(Lillån ligger minst 7km från stan och det var vinter ute) men hälre det än fyllecell?

Så jag får gå av där och gå tillbaka till stan.

Efter 3 veckor så går jag hem från en polare och, dom måste känt igen mig pga min jacka, det är en grön skrikig med mönster på, en DC jacka.

Dom stannar mig och det är samma polis.
Han hoppar ur bilen, och frågar;

"ja grabben, hur går det med allt? jobb o sådant"

Jag fick en shock över att han frågade en sådan fråga ist för o fråga om man tagit något eller så, aa ni förstår?

Så, vakter kan vara ett jävla problem också!

nu ska jag avsluta min bok!:P HAHA!

Och för er som inte kollat på den här dokumentären, GÖR DET!!!

Frid!

2009-08-25 00:31
den här ska man se senare ikväll..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-25 03:18
Va fan jag som skulle gå och lägga mig för länge sen och blev fast i den här filmen, för övrigt mycket bra dokumentär!
www.Myspace.com/theandena

2009-08-25 03:25
Inte särskilt förvånande egentligen. Vi pratar om Amerika gott folk. Tänk på följande, med alla fakkade städer som finns i USA så ökar efterfrågan på poliser i de landet. Sedan har dem en befolkning på nästan 300 mille. Alltså har vi en väldans massa fler poliser i USA än i Sverige.

Detta gör att kravet för att bli polis i USA inte lär vara särskilt hög. Det finns så många av dem, det enda man behöver göra är väl att vara lagom maktgalen, våldsbenägen och göra hyfsad ifrån sig på fysen. Sedan får du din bricka och ditt vapen. Att dela ut brickor till vem som helst resulterar i detta, fjantiga glasögonormar som varit mobbade på college får äntligen chansen att använda elpistol mot någon som precis varit med om en bilolycka.

Dessutom kan man inte hålla koll på alla, det finns så många jävla avdelningar i de där landet att alla är som ett självstyrande land med egna lagar och utredningar.

2009-08-25 07:22
Bokmärker mig här
Skivsamlare

2009-08-25 15:43
Som nån sa längre upp, det är verkligheten som alla blundar för! Blir alltid lika förbannad & mållös när jag ser sånt här. Käftsmäll på såna här svin! Men det är väll tur att dom har lagen vid deras sida annars hade väll vi knappt haft några poliser,vakter kvar..
http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.

2009-08-25 16:29
Blir så jävla förbannad när man ser något sånt här!!!!

Fan skjuta en man till döds för att han itne lyder order, trotts att han är brännskadad över hela kroppen, så förväntar de sig att han ska lägga sig på marken, sen att använda elpistol mot en försvarslös man som bara behöver hjälp finns ju inga ord, att han sedan skulle hoppa upp på motorhuven o sen jaga polisen. Lyssna på det, om man är så skadad ( brännskada + el pistol skott ) då springer man inte upp på en motorhuv.

Fyfan asså, blir så Jävla lack!!!!
glömde alla målare norrgående linjen eller vad?

2009-08-25 16:45
Vad finns det att säga egentligen..
Jag säger som så många andra att långt ifrån alla poliser är som i dokumentären, jag har personligen träffat många som varit schyssta men jag har även träffat på många rötägg..

Sedan så var det någon som skrev om att det är USA, och det är ju sant, i de flesta filmer om polisbrutalitet jag sett har dom varit inspelade eller ihopklippta från olika händelser i USA, och det är förmodligen pga. (som TopDogz147 sa), att kraven inte är lika höga som i Sverige..

I Sverige anser jag personligen att vakterna är värre än polisen, jag minns första gången jag var på krogen, hamnade i bråk med 2 snubbar och ena ger mig ett slag över käften, jag slår tillbaka, sen kommer vakterna och särar på oss, dom låter dom andra två killarna vara (fast jag sett att en vakt stått och kollat mot vårat håll hela tiden), och drar med mig in i köket, frågar mig hur mycket jag druckit och jag svarar "4 öl på förfesten, 2 här", sedan säger dom "Okej, ta det bara lugnt så vi slipper kasta ut dig", sen får jag gå ut på golvet igen, går och sätter mig med mina poolare vid ett av borden och vi snackar om det som nyss hänt, sen när jag går till baren för att beställa en ny öl kommer vakterna igen, 2 stycken tar tag i mig och släpar ut mig, säger att jag "druckit för mycket och bara ställer till bråk", när jag frågar vart de fått detta ifrån drar dom iväg mig en bit, börjar pladdra om att någon kille sagt att jag hade knuffat till han på dansgolvet, omöjligt säger jag då jag suttit vid bordet med mina poolare ända sedan vi snackade sist (jag och vakterna), sa även att de själv kunde fråga mina poolare (var 5 poolare som satt vid bordet,), ena vakten säger iallafall att dom har ringt dit polisen och att jag ska åka med dom, jag frågar om jag får gå och hämta min jacka och han säger "nej", då frågar jag "varför inte?" då säger han "du får inte gå in där igen" (vid den tidpunkten har dom gått ut med mig, en bit ifrån entrén..), när jag sedan börjar protestera tar en av vakterna fram en batong och slår mig i knävecken så jag far ner i backen, jag flippar och sparkar till vakten mot hans knä så han stapplar till, då kommer det 3 vakter till och alla 5 trycker ner mig på backen tills polisen kommer, polisen frågar först vakterna vad som hänt sen frågar dom mig, självklart är jag ärlig men eftersom det är 5 vakter som påstår att jag gav mig på dom före och jag är ensam om min berättelse beslutar polisen för att slänga in mig i fyllecell..

Jackan fick jag tillbaka efter att jag pratat med polisen, dock så var både ciggpack, tändare och snusdosa borta... (Det var sent på hösten, därför jag hade ciggen och det i jackan, skönare att ha de där så det bara är att hämta jackan när man ska ut och röka)..

Aja, det var min historia om mitt första krogbesök, varit på krogen några gånger sen dess, en av gångerna drack inte ett skit men blev ändå utslängd pga. att jag varit "stöddig" (den gången var jag dock uppe på krogen i Kiruna..)

Så i Sverige tycker jag att de ska skärpa kraven på ordningsvakter, bara sinnessjukt att man först är ett offer, sedan blir man "gärningsman", sen blir man offer igen :S

Aja, ska inte ta upp mer av er tid ;p
Pz!

/ W

2009-08-25 17:01
altså fyyfan.. jag ryser när jag ser denna.. skäms nästan för att jag ville bli polis som barn!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2009-08-25 18:53
Argh! Skrev världens mest genomtänkta braiga inlägget men så försvann det!

Men här är min teori helt enkelt: Poliser skiljer på folk och folk. Deras jobb är att skydda allmänheten så då är det säkert lättare att rättfärdiga en misshandel på en tvåbarnspappa om man enbart ser denne som en äcklig lodis.

Så, bra polis, dålig polis, beror nog mer på vem du själv är.

Kolla bara på Cops. De sitter i bilen och pratar om hur bra det känns att tjäna allmänheten. I nästa klipp skriker de "Stop resisting!" åt nån svart snubbe i handklovar som duckar slag från fem poliser. Det är jobbets natur helt enkelt.

Attitydskillnaden är enorm mellan svensk och amerikansk polis, och tur är väl det. Men det händer här allt för ofta ändå.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986