|
|
|
|
|
[Hjälp] Lockerz
Har idag fått en invite av en kompis till en hemsida som heter Lockerz. Han säger att det är stora företag som sponsrar hemsidan. Det går ut på att man ska samla ihop "pengar" som man sedan kan använda till att köpa saker som t ex. Iphone. Alltså, det här är helt GRATIS. Och man får invites precis som på Spotify.. Och nu till frågan. Är det här på riktigt eller är det bara för att lura folk? Och är det gratis?
(Inlägget ändrat av mellanöl 2009-10-04 12:21:10)
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
|
|
|
Det är ungefär som en community alltså, och man får poäng för att vara aktiv på den? Poängen är väl att de vill få dit så mycket folk som möjligt som ska se reklamen på sidan. På det sättet tjänar de pengar. Plus att de företag som exponerar sina produkter på sidan får bra reklam.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Jo precis, men hur går det till när man ska få saker hemskickade? Då måste man väl betala frakt. Finns det risker att bli lurad där? Eller är hemsidan 100% pålitlig?
|
|
|
Hur ska Whoa veta? Testa samla lite poäng, få nåt skit hemskickat och se vad som händer. simple as that
|
|
|
Mmm, det är ju alltid värt att pröva på scam-sites eller hur?
"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
|
|
|
Du kanske inte förstod ironin? I alla fall.. det jag menade var: tror faktiskt inte det är en enda käft på whoa som testat denna site, så varför skulle vi vara experter på en helt okänd hemsida som skriker scam?
|
|
|
Finns säkert någon på whoa som har kunskaper angående det här.
"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
|
|
|
anna_m_maria
Han frågade ju bara, din cyniska människa!
|
|
|
Om någon vill ha en invite så skicka ett mail till mig med din e-postadress :)
|
|
|
Jag har testat det ett tag nu.
Dom är fortfarande i beta stadiet just nu så de finns inte så mycke mer än att logga in och sedan svarar på en fråga (som man kan skriva vad som helst som svar) för att få 4 poäng om dagen för att sedan kunna köpa saker.
Grejjen e den att jag har typ samlat 80 poäng nu men allt man kan köpa för 80 och under står de utsålt på. Börja kännas som en fet scam om jag ska vara ärlig.
"Have you ever wondered if your mom kissed you goodnight after giving your dad a blowjob?"
www.detvetdu.com
|
|
|
Hittade TITTAoINTE på bilddagboken. Har en massa bilder på beställningar osv. Vette fan vad man ska tro!
|
|
|
Det är ju inte omöjligt att det är på riktigt. Man får 2poäng om dagen så det tar ju ganska länge innan man kan köpa något. Så de kan mycket väl tjäna igen pengarna på reklaminkomster.
|
|
|
Det är inte fake, åtminstone inte helt och hållet, min polare fick hem sin iPod igår!
|
|
|
Är de någon som fortfarande inte är inbjuden till sidan? Det kan jag annars hjälpa till med :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Men ge upp nu! Jag blev medlem på lockerz tidig höst 2009. Då sa de att det skulle kunna gå att köpa olika varor sent på hösten. Gick det att köpa något då? Nej. Hur mycket poäng samlade jag ihop? över 200. Kan man köpa något nu? Nej. En självklar scam. Jag vet inte vad själva scamen går ut på exakt men det kan vara så att de säljer e-mail adresserna till företag. Vad det nu än är, så är det en scam. Tro inget annat, please.
"Cus a lot of yall is fakin', first it's: As-salam Alaikum// Next minute it's: WHERE'S MY SALAMI BACON?//" - Grafh
|
|
|
Det är ingen jävla scam. Säljer e-mails till företag, haha...
Beat the odds like an abusive freak show owner
|
|
|
det är inte en scam,. men det är lite halvsvårt att få några priser eftersom deras "store" bara är öppen under en minut typ varannan vecka...men dom ska snart ändra på det tydligen.
hur som helst så är det på riktigt, och om nån vill ha en invite så är det bara att skicka ett PM!
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög Den skulle vara ny, men skylten ljög
|
|
|
hahaha...en klassiker!!
tut!
|
|
|
Säljer e-mails till företag, haha... Skratta om du vill, du är bara ignorant. Det är vanligare än du tror! Det är en scam, sluta inbilla er!
"Cus a lot of yall is fakin', first it's: As-salam Alaikum// Next minute it's: WHERE'S MY SALAMI BACON?//" - Grafh
|
|
|
Jag har invites, någon som vill ha? ;)
Min polare har bytt in några spel mot poäng, ser inget lureri.
|
|
|
Det är en scam, sluta inbilla er! kanske inget konkret bevis, men:
|
|
|
och som sagt...jag har invites, PM:a mig!
|
Producent
2010-03-14 12:40
|
Nick-K P17 vad är du för en lustig idiot som sitter och rödar internetsidor som du inte har någon som helst aning om? såna som dig borde det vara skottpengar på.
|
|
|
nice sida ju :]
www.RekFoto.se
|
Moderator
2010-03-15 12:00
|
Jag reggade mig igår och har 68 ptz nu.
I bleed Compton, spit crack and shit chronic Say my name, Mr Bush, say my name Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
|
|
|
undrar när börjar gå att "köpa" saker igen står coming soon just nu på allt.
www.RekFoto.se
|
|
|
är det bara genom att kolla på videos o dagens fråga och invites man kan få poäng?
www.RekFoto.se
|
|
|
Lexicon P22
Det brukar vara i slutet av månaden, men det gäller att vara snabb.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
|
Moderator
2010-03-15 15:25
|
Hur snabb snackar vi om att man måste vara?
I bleed Compton, spit crack and shit chronic Say my name, Mr Bush, say my name Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
|
|
|
okej.. ska försöka samla på mig mer ptz innan jag köper nått iaf.. känns mer värt. Okej hur kan man veta när exakt det går casha in då? måste man ju säkert vara vaken mitt i natten med tanke på att sidan är från usa..
www.RekFoto.se
|
|
|
Har 52 ptz nu, värt om typ en ipod kostar 300. Tar ju typ en månad kanske men endå
|
|
|
Någon som vill skänka mig invite? Skriv i min gb eller pm!
|
|
|
moffacurry
jag har 162 efter 1 dag så 1 månad för 300 då är man slö.
www.RekFoto.se
|
|
|
vad ska man skriva på state/province på account settings? det går bara skriva 2 tecken där också.
www.RekFoto.se
|
|
|
Nick-K P17 vad är du för en lustig idiot som sitter och rödar internetsidor som du inte har någon som helst aning om? såna som dig borde det vara skottpengar på. Frågan är vad du är för lustig idiot som skulle sätta skottpengar p.g.a några kommentarer i en tråd. Löjligt. Dessutom har jag bara sett dig sitta och dryga i trådar, du skriver aldrig något vettigt. Kanske inte så konstigt iofs. när du sitter i en tobaksaffär dagen lång. Vad vet jag?
|
|
|
Skicka mej ett pm med eran email så skickar jag en invite.
|
|
|
Skicka mej ett pm med eran email så skickar jag en invite. Mina invites är bättre, PM:a mig istället!
|
|
|
Lexicon P22: cool du är, naemen kan inte se filmer tyvärr. Dom laddar inte, kan tänka mig att man tjänar rätt bra på det
|
|
|
det är väl bara vissa tecknade man inte kan se? musikvideos osv kan du väl se?
nej dom ger bara 2ptz men det finns ju många..
www.RekFoto.se
|
|
|
Är det någon här som har "köpt/fått" något från lockerz?
|
|
|
Nej inte än, dom är ju seg med att köpa in sakerna, står ju "coming soon" på alla. Jag har dock bara gjort 3 invites, och 500 ptz på snart ett halvhår. Men jag ska spara till PS3 spel, har ju råd med 5st
|
|
|
dom fyller på lagret i slutet av månaden och sen är allt slut på någon minut igen..
men sen ska dom öppna "store" som det står coming soon på just nu och då tror jag att man ska kunna köpa saker när man vill för sina ptz.
www.RekFoto.se
|
|
|
Till er som inte visste så kommer varornas "pris" höjas med x4. Även ptz som man inte använt inom ett år kommer tas bort, samt förlorar man 2 ptz (4 om man är z-lister) i månaden. x4 höjjningen kommer redan gälla nästa redeem.
Blind Folded Studios!<br><br>// Mimic
|
|
|
jeffi vart har du läst det? länka?
www.RekFoto.se
|
|
|
PTZ Update: We're getting lots of questions from our members about the PTZ increase. As stated in our FAQ: "Beginning in early 2010, PTZ values will increase by 4x on average because there will be many more ways to earn PTZ than ever before." With the launch of PLAY, we've added a new way for members to earn PTZ — tons of PTZ. — and this is only the beginning. In the next few months, we'll be adding thousands new videos, music, games, and major new features. Even with the PTZ increase, prizes will still be very attainable for the active Lockerz member. 2 days, 15 hours ago
www.RekFoto.se
|
|
|
klockan 6 imon bitti äre dags
www.RekFoto.se
|
|
|
det var redemption idag, nån här som lyckades fånga något?
|
|
|
ja jag fattade fel där.. var inne o tittade när det var men hade inte så mkt ptz längre nu när dom höjt skiten :/
www.RekFoto.se
|
|
|
Invitar också gärna.. skicka ett pm eller så.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
|