I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min blogg om flytt till Oslo

Övrigt - Webbsidor

2010-07-03 00:53

Min blogg om flytt till Oslo

Ni som har funderingar på att flytta till Oslo eller söka arbete här, och har olika frågor och funderingar och även alla ni andra som är nyfikna på vad en fyr kan göra i Oslo kan kolla in min blogg på: http://www.finest.se/tobbetrollkarl

(Inlägget flyttat av Mabande 2010-07-03 00:58:53)

2010-07-07 23:35
Wow, du flyttar ääääända till oslo! Det här vill jag verkligen läsa om! Hur ska du anpassa dig till livet därborta? Helt nytt språk, klimat och andra värderingar. I ett fjärran land ska vi alltså få följa med hur du lyckas segregera dig i en helt annorlunda miljö!

Verkar sjuuuuukt spännande!

Ehh...

2010-07-07 23:46
Sjuuuuukt drygt inlägg!

2010-07-07 23:47
Så mkt svenskar som drar till Oslo hela tiden så borde en Q&A bara göra gott eller? Mycket är likt men långt ifrån allt. Du tror inte alla regler, pappersarbeten, tillstånd och annat är något en svensk som skall till Oslo kan vara intresserad av eller?

2010-07-08 01:18
nej, PrinsMio P24 har rätt. detta var totalt onödigt.
kuk - kunst und kultur

2010-07-08 13:35
Prins Mio verkar vara whoas egen Dorian.
I asked God for a bike, but I know God doesn’t work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.

2010-07-08 13:57
prins mio sa det alla tänkte bara.
kuk - kunst und kultur
Moderator

2010-07-08 21:02
Ja som dom sagt tidigare, skriva om sin flytt till norge? Det är den kortaste flytten man kan göra till ett annat land, alla känner någon/några som flyttat dit och det är inte speciellt nytt för någon.

Flytta till Nya Zeeland eller nått och skriv om det =).
//TW
Moderator

2010-07-08 22:35
Jag fick intrycket av att Couchsurfaren vill berätta om sin utlandsflytt för att hjälpa andra i samma situation och inte för att skryta om att han har flyttat.

Som GAIA säger så är Norge ett populärt land för svennebananer och om den här bloggen hjälper någon som funderar i Norge-banor är väl det superbra.

Det fina med internet är att ingen tvingar en att läsa bloggar man inte vill :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-07-08 22:47
Jag fick intrycket av att Couchsurfaren vill berätta om sin utlandsflytt för att passa på att göra reklam för sin blogg och inte för att skryta om att han har flyttat.

Tack och lov är det fina med internet är att ingen tvingar en att läsa bloggar man inte vill :)

2010-07-11 23:45
hahaha fan vad lustigt, typiskt whoa folk skall komma och kritisera direkt =D
PrinsMio, jag tror folk kan vara mer intresserade av en Osloblogg där de själva rent av kan bli med i bloggen genom att avståndet ikke är så långt, och folk kan relatera till det på ett annat sätt, och det e ikke så jävla wow å flytta sååå låååångt bort som Oslo så det handlar inte om det. Har för övrigt bott 1,5 år på Nya Zeeland och 1,5 år i Sydney så det är inte så jag är någon som lämnar lappmarken för första gången och härjar mig fram genom världen. Bloggen skrivs för att ge andra insperation vad man kan göra med livet och hur man kan lyckas i Norge om du läst bloggen lite noggrannare hade du fattat det.
kram!

2010-07-12 02:14
om du läst bloggen lite noggrannare hade du fattat det.

vill inte läsa din jävla blogg! e inte detta spam eller reklam eller nått sånt?
ta bort tråden! lås den! stäng den! bränn den!

//Yde - fy fan va ointressant (för ALLA)
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-07-13 11:43
Varför skriver du på bloggen att du inte hade någon aning om att din blogg var upplagt på whoa när du själv lagt upp den här?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-20 03:00
Intressant. Jag är sjukt sugen på att jobba utomlands. Har läste igenom lite av bloggen, men efter ca 7 sidor så blev jag lite less.

Det jag funderar på dock är hur du gjorde för att skaffa boende? Jobbet du fick ( nåt med barn) har du någon utbildning innan? vart fann du jobbet? lite spontana tips vore najs!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2010-08-06 20:14
Nu finns vimmelbilder upplagda från Organismens spelning igår på Blå. Även lättare adress:
www.osloblogg.tk

Manel: Jag kollade runt på www.hybel.no där folk söker folk som vill bo i deras kollektiv osv, en annan bra sida är www.finn.no

Jag hade även jobbat inom vården i 10år innan, så det var rätt enkelt att få det jobbet. Blev dock less på det, tog truckkort och började jobba på bemanningsföretag, ett kallat: Orcus du kan finan dem på www.orcus.no rekommenderar att ta truckkort, det underlättar enormt att få jobb. Nu har jag precis fått jobb på Freia som är en chokladfabrik. Riktigt centralt och trevligt ställe att jobba på.
Hoppas du hittar hit, riktigt härligt ställe att bo på!