I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webbsida] Beer pong i Sverige

Övrigt - Webbsidor

2011-10-10 22:06

[Webbsida] Beer pong i Sverige

Tja!
Någon här som burkar lira beer pong?
Jag och en kompis anordna en beer pong turnering i helgen som var riktigt lyckad med 16 lag!
Se bilder här, Bilder från evenemanget

Och i och med det släppte vi en hemsida vi har jobbat på lite där vi tänkte sälja muggar och bord i framtiden, men även arrangera evenemang till folk som är sugna att köra en beer pong kväll där vi står för allting inkl en fet ljudanläggning för ett bra pris.

Spana in sidan och skriv vad ni tycker och vad som kan förbättras!
http://xxlbeerpong.se/

Va tror ni?

"Visst är det vackert.."

2011-10-11 10:44
jag tror inte det finns någon större efterfrågan efter beerpong, vidare förstår jag inte vad det är ni erbjuder som unik säljpunkt? muggar och bord kan man väl köpa var som helst?

därför får jag tacka för att du kom, men I'm out

//Yde - Dragon's Den på TV8 <3
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-10-11 11:01
Bord finns bara att köpa på en sida i Sverige och dom säljer bara en tråkig modell. Muggar finns att köpa på 3 olika typ och dom är svindyra med tanke på vad dom kostar i usa, priset som står på muggarna nu är inte alls det priset vi ska ha.

Men det vi mest kommer inrikta oss på är att anordna, senast kom det runt 30 åskådare och 32 till turneringen, och då bor vi i hamburgsund vilket är väldigt litet.
Så intresse tror jag allt det finns.:)
"Visst är det vackert.."
Groupie

2011-10-11 11:07
Asfett med en turnering, om ni kan få fler personer att komma, dom där bilderna såg inte speciellt roliga ut.

2011-10-11 13:40
Som sagt denna turneringen var inte de mest centrala stället och det var bara polare som kom typ. Nästa gång ska vi ha mer centralt och göra mer reklam för det, då kan det nog bli riktigt fett!
"Visst är det vackert.."

2011-10-11 14:08
Rolig grej!

2011-10-11 18:42
Vinnarna fick förövrigt 1000 kr var och en flaska skumpa. :)
"Visst är det vackert.."

2011-10-11 23:00
hahaha wtf finns det en plats i sverige som heter Hamburgsund? coolt
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2011-10-12 11:51
Haha jo det är nog ett väldigt udda namn för någon som inte är van med det. Men Grebbestad känner du kanske igen mer? Hamburgsund ligger i närheten av det.. :)
"Visst är det vackert.."
Rappare

2011-10-12 12:18
Kul att ni gör det så seriöst. Hamburgsund är inte så jäkla långt bort heller, uppdatera tråden när ny info kommer.
Groupie

2011-10-12 16:33
Det som skulle va fett var om det kom lag från hela landet så det blev värsta seriösa turneringen som en riktig sport

2011-10-12 17:28
Kul att folk uppskattar! Absolut jag uppdaterar tråden direkt när nästa event här.

gggg_hatt, Eller hur! I USA så är dom ju jävligt seriösa med detta:)
"Visst är det vackert.."

2011-10-14 20:20
Tänkte uppa lite och säga att vi har uppdaterat sidan och det går nu att skicka mail till oss direkt från sidan, så är det någon som är sugen på att köpa lite röda "college muggar" så maila oss antal muggar så ger vi er ett schysst pris, rabatt för whoa medlemmar. :)
"Visst är det vackert.."

2011-10-14 20:21
En sak till också, lägg märke på filmerna att vi bara spelar hiphop, tror många whoa medlemmar hade gillat våran turnering! ;) Men det kommer fler!
"Visst är det vackert.."

2011-10-18 15:55
Soft att ni försöker få upp intresset för en av mina favorit "sporter"!
Firade min egen 30års dag med att ordna en turnering för alla vänner på den lokala sunkkrogen:)

Ett tips till er vore kanske att kolla med någon öppensinnad bar om ni kan ordna turneringar där. Här i Stockholm har man ju anordnat rundpingis på flera ställen så varför inte Beer pong?

Lycka till med sidan och hoppas att det tar fart!

King Schlong - Up in bitches asses like a thong...
Producent

2011-11-12 05:28
Beer pong har man ju kört ett antal ggr, riktigt kul! Två tummar upp för initiativet!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
Admin

2011-11-12 11:21
Jag tror ni skulle tjäna mycket på att lite snabbt göra en FAQ om sporten på sidan också, regler, syfte, historia osv. I och med att sporten är så pass okänd i Sverige är det nog många som är nyfikna och inte vet vad det går ut på och om ni själva beskriver den slipper folk googla, där man troligen inte får så roliga beskrivningar.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-11-12 12:01
Bra idé! Vi har faktiskt tänkt lägga upp en sån. Dock har vi ej haft mycket tid då jag har plugg och min kompis har jobb, men det kommer absolut!

Förmodligen så kommer vi åka upp till Uppsala den 3/12 och hjälpa till att anordna denna turnering - Uppsala Beerpong Open men även vara med att delta i tävlingen!
"Visst är det vackert.."

2011-11-12 13:49
Det här är framtidens entreprenörer.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.