[Webbsida] rolig anti-rasistisk blogg!

Övrigt - Webbsidor

[Webbsida] rolig anti-rasistisk blogg!

Ville bara tipsa om en rolig blogg för alla som vill ha lite mindre rasism i samhället :)

http://interasistmen.se/

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Poet

2012-05-02 07:25
Nice! Ska checka på jobb, brukar ha småtråkigt där :)
www.wallyjohnson.se
Mest det beprövade konceptet att gräva upp kommunpolitiker i typ Robertsfors och rulla sig i allt tramsigt de säger. Tyvärr utan vidare finess.

De kallar också Avpixlat för "Sveriges Fox News". Udda...

JackFalk

Smaken är som baken ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2012-05-02 22:33
JackFalk
gräva upp kommunpolitiker i typ Robertsfors

Missat att dom även "gräver" upp riksdagsledamöter från ställen som inte är Robertsfors?
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
370HSSV skrev:
Missat att dom även "gräver" upp riksdagsledamöter från ställen som inte är Robertsfors?

Nej. Det var därför jag började meningen med "mest". Det blir lättare om du citerar - eller i alla fall läser - hela meningar.

Redaktionen

2012-05-03 22:16
Tycker det ser ut att vara ungefär lika mycket skrivet om riksdagsledamöter som kommunpolitiker. Tycker inte heller det skiljer sig speciellt mycket i intelligensnivå mellan dom.
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Är det här vad rasism är idag? Det är fan sorgligt.
370HSSV skrev:
Tycker det ser ut att vara ungefär lika mycket skrivet om riksdagsledamöter som kommunpolitiker. Tycker inte heller det skiljer sig speciellt mycket i intelligensnivå mellan dom.

Jag tittade på de 20 eller så första inläggen och nästan alla handlar om helt oprofilerade kommunpolitiker. Av de inlägg som är skrivna om riksdagsledamöter handlar 100% om Ekeroth eller Alfsson.

Förutom att bloggen haltar stilistiskt och mest ägnar sig åt självrättfärdigade bror duktig-kommentarer är problemet med den här typen av "granskning" att:

1. Det är mer mobbing än granskning. Många av inläggen tangerar inte ens rasism utan om hur korkade alla SDare är. Detta blir ju bara ännu festligare om det är så att IF Metallare ligger bakom sajten.

2. Att korkade kommunpolitiker inte är något exklusivt för SD. Tvärtom. De största stolpskotten bland gräsrötterna finns enligt min erfarenhet i s, kd och v, i nämnd ordning.

Med tanke på att vilken 15-åring som helst skulle kunna prestera bättre tycker jag att det säger en hel del om anti-sd-mentaliteten att sajten har fått sådan spridning.

jackfalk

Är du alltid så förbaskat grav-allvarlig? Testa att skratta någon gång. Jag lovar, det kommer kännas mycket bättre efteråt.
Jag antar att jag har lite högre krav på min humorkonsumtion än "Parti Xs företrädare i Svalöv har motionerat om något som redan är lagstadgat, höhöhöhö".

Det handlar inte om krav, det handlar om preferenser. Vissa människor tycker det är roligt att titta på folk som slår sig, andra gillar svart humor, vissa tycker ironi är skitkul. Du har själv sagt till mig att inte vara nedlåtande, så föregå isåfall med ett gott exempel om du nu gillar att peka finger åt andra.
Nu hittar du på saker. Jag har aldrig sagt till någon att inte vara nedlåtande. Möjligen har jag påpekat att du är nedlåtande, vilket är något helt annat. Jag är personligen väldigt ofta och väldigt medvetet nedlåtande, så det skulle vara en konstig rekommendation.

Däremot håller jag mig normalt till diskussioner där jag är påläst och försöker väldigt sällan ta billiga poäng. Det är vad skaparna av sidan har missat, och det är en av anledningarna till att sajten är mer patetisk än rolig.

Jag syftade om vad du sagt till mig. Så du pekar finger åt mig och säger åt mig hur jag ska bete mig när du själv är likadan. Du pratar med komplicerade ord men bakom den fasaden så verkar vara väldigt omogen. Då vet jag att jag ska ignorera dig i fortsättningen.
AneekDivine - hade jag inte vetat bättre hade jag tagit dig för en materialist.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P24

höhö

AneekDivine skrev:
Jag syftade om vad du sagt till mig. Så du pekar finger åt mig och säger åt mig hur jag ska bete mig när du själv är likadan.

Kan du läsa? Jag har i mitt liv, bokstavligt talat, aldrig sagt till någon hur han eller hon ska bete sig. Än mindre till dig.

Och jag har aldrig, till skillnad från dig, varit medvetet nedlåtande i trådarna. Jag försöker så gott jag kan att inte vara det. Ja, jag kan läsa eftersom du så nyfiket undrar.

Nu släpper vi det. Du gillade inte bloggen, du sa det frikostigt och det räcker. Sprid din negativa energi nån annanstans.
Tips: diskutera trådens ämne istället för mina personlighetsdrag, så lovar jag att du slipper min "negativa energi".

Graffare

2012-05-12 11:04
Tacka vet jag den gamla goda tiden och den numer nedstängda Svinstian... DET var en rolig antirasistisk blogg...

Håll till godo!
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah
stayblack

Lite väl långa inlägg för mig...
Groupie

2012-08-25 04:18
Jag håller med jack delvis här, sidan är dåligt gjord och känns mest som trams och dåligt utfört.
Fast till skillnad mot Jack så tycker jag knappast det är en dålig ide. Istället för att vara som Jack så kan man ju se det för vad det är utan att bli en hårdknipande cyniker. Alla förstår det här Jack och det blir lite larvigt när du går in och pekar ut det uppenbara, men visst, det är kanske inte humor för dig.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!