[Artikel] Hur tycker ni att man ska marknadsföra sig som artist eller band?

Övrigt - Webbsidor

Sångare

2012-06-18 23:06

[Artikel] Hur tycker ni att man ska marknadsföra sig som artist eller band?

Jag jobbar som musikproducent, på IRMP. Och just nu arbetar jag med mig själv som artist. "Issify" men skulle vara bra om alla kom med lite tips om hur just nu skulle marknadsföra din musik! det finns ju olika sidaor som youtube,facebook, soundcloud. ect. skriv och tyck ge förslag!
bless

Bless Issify
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
länka länkar som inte behöver kosta för att få se/höra;)
DET är det bästa tipset du någonsin kommer att få!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Groupie

2012-06-19 20:57
Haha, ja att ge seriösa länkar är fan det bästa tipset du någonsin fått..!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Rappare

2012-06-27 09:29
Fan, Blweria. Jag har länkat såna länkar i hela mitt artistskap? När kommer hypen?

OT
Bestäm dig för att jobba enligt klockmodellen där hälften av din tid är offentlig och hälften privat. Med andra ord; när du spelar live och släpper skivor så lägger du all din fokus på det och ingen tid i studion. När du å andra sidan är i studion så vill du vara så tyst som möjligt fram tills det börjar vankas offentlig tid igen. Sen är timing jävligt viktigt, se till att dina släpp kommer ut vid rätt tidpunkt. Börja in annonsera för tidigt. Släpp inte en låt och gå tillbaks till studion.

Finns säkert böcker annars.
Producent

2012-06-27 16:36
Det med seriösa länkar säger sig själv. Jag tror kruxet ligger i att skicka länkarna till såna som man redan vet tycker om sin skit, och sedan kommer resten så gott som sköta sig själv. Gillar dom skiten lär dom visa andra, som i sin tur visar andra om dom gillar skiten.

Dock tror jag många känner sig påtvingade att lyssna ibland, därför bland annat massutskick i folks gästböcker på whoa inte fungerar så bra som man hoppas på.

När man har en någorlunda sådan bas har man en god grund att få mer views på youtube, spotify osvosv. Det spelar självklart roll att man visar upp sig på så många ställen som möjligt med, ju fler desto bättre.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Först och främst måste du göra fet musik. Släpp inte något som är halv-bra bara för att få ut låtar ( nu vet jag inte om du gör så men jag har märkt att många gör det ). Hellre 3 bra låtar än 20 halv-dåliga. Gör du sedan bra musik och spelar live så mycket du kan så kommer hypen på internet komma av sig själv. Skaffa mycket musik-kontakter och vårda dem.

Jag tror som många andra sagt att det är svårt att göra mass-utskick på internet för folk är trötta på det. Sticker din musik inte ut särskilt mycket så är det ännu svårare. Det viktiga är att man gör något induviduellt om man vill få människors uppmärksamhet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fan, Blweria. Jag har länkat såna länkar i hela mitt artistskap? När kommer hypen?

När du är redo att ta emot den. varken före eller efter:)

"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
bara för man lägger upp länkar betyder det ju inte att det kommer nån hype, man måste ju vara bra också :P säger inte att du inte är det för ej hört vad du gör. lägg en länk här med din musik är väl en bra början :P