I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

10/5 Busta Rhymes @ Berns

Klubb & Konserter - Stockholm

2008-03-31 10:53

10/5 Busta Rhymes @ Berns

Från ticnet:

BUSTA RHYMES, lördag 10 maj 2008, kl 21.00

BUSTA RHYMES, lördag 10 maj 2008, kl 21.00
BERNS SALONGER, Stockholm

Ståplatser. Åldersgräns 20 år.

Menypaket inkl. Bento låda med sex smaker från Asien på Berns Asiatiska samt bra platser under konserten. Bordet reserveras i samband med bokningen och bokas till kl.18.30.

För mer information, vänligen kontakta oss på tel:08-566 320 00.

VIP-platser är på balkong.

Ni kan även besöka oss på eller www.berns.se

Webpage: www.opworldwide.se/busta

Förband: Adam Tensta

Pris 350-845kr.

"You probably told your man about us on his birthday"

2008-03-31 10:54
Dom billigaste biljetterna är tydligen slut för jag lyckades inte köpa dem. Blev hänvisade till nästa priskategori.

Priset till årets mest aktiva förband borde gå till Adam Tensta.

2008-03-31 13:47
wtf är bento låda???. om jag fattat det rätt så finns det inga biljetter utan middag??

2008-04-01 15:43
chillout X1
Jo vanliga biljetter för 550kr finns.

2008-04-03 00:55
men vad ingår i 550-biljetten? som inte ingår i 350:n? och vad fan e en bentolåda?? hahha:D

2008-04-03 02:27
THE ONLY WA I'D PAY 550kr 4 a prebuy ticket 2 a Bustah concert is if  they gave me a SAIGON/ONYX ticket wit it!!! c y'all @ Gamla Tryckeriet THIS FRIDAY MAFUCKAHZ!!! ( I´m the one wit the yellow timbz n hoodie on). OOOONNNNYYYXXX!!

2008-04-09 01:26
jag e där!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-01 01:21
va händerrå? de börjar ju närma sig nu. Så mainstream är han väl inte så att inte ens nån på whoa vill diskutera detta ämne?

jag säger bara COCAINE NIGGUZ!!

hela plattan får mer än gärna köras förutom låtarna med missy... hatar missy fan haha Biatch!

2008-05-08 05:07
c´mon! lite liv i denna tråd alla!!! jag e fett taggad. trots att plattan släpptes 06....
men vaffan den e tuuung! jamena busta ska vara en av de tyngsta live så detta vill jag höra mer av!!!

2008-05-08 10:21

Behövs det en bättre anledning till att dega upp 550kr?

2008-05-11 00:11
SHIIET jag såg Spliff Star på Sneakers N Stuff idag =)
Han gled in med två andra o stoorhandla massa sneakers
kolla efter Busta hela tiden, han var dock inte med :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-11 07:58
han är tvär soft, spelade lite grejer för han i bilen igår....
www.barabazz.com

2008-05-12 13:28
vafan hände efter konserten? Läste om knarkrazzia på expressen.se
inte säkert Busta kör i Gbg bara för att vi har en idiotisk polis i det här landet :(
2048 || Militia Sound Crew

2008-05-12 15:13
Anna Mourou i City om 'razzian': 'Nu måste vi lösa det här en gång för alla. Annars dör vår hiphopscen.'

2008-05-12 15:23
vafan hände efter konserten? Läste om knarkrazzia på expressen.se
Knarkrazzia? Tog väl nån på hotellet som rökte på, hemska saker!
Kan man inte förbjuda allt? Eller att ALLA artister måste skriva på avtal att dom sköter sig för att komma in i Sverige, Amy Winhouse, Pete Dorothy, Bill Murray + alla hip hop och reggae artister!

2008-05-12 15:24
jo jag läste om det, ville bara se vad de som va där hade för syn på saken. Hur va konserten i övrigt? Mkt folk osv?

2008-05-12 15:42
Vänta nu, läste att polisen klev på o brotta ner Busta Rhymes på hotellet typ 05 på morron? Kan d ens vara närheten av sanning??

2008-05-12 17:14
Jazzpher: Fullt till maxgränsen. Sjukt bra drag med en an världens bästa entertainers på scen. Hur bra som helst helt enkelt.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-05-12 17:48
Flipmode squad member and Busta Rhymes sidekick Spliff Star was arrested in Sweden on suspicion of drug possession, the International Herald Tribune is reporting.

Spliff was taken into custody on Sunday in Stockholm following a show with Busta Rhymes.

Police spokeswoman Lotta Larsson says police found an unidentified substance in Spliff's room. Busta Rhymes room was also raided, but no drugs were found.

Known for tougher drug laws then many other European countries, drug possession in Sweden is usually punished by a fine or up to 6 months in prison.

Dom kommer hata sverige snart...
www.barabazz.com

2008-05-12 18:08
det va fett ös!
väldigt väldigt bra
Deli Basis

2008-05-12 18:38
Var inte där själv men hörde av en polare att konserten var dålig. Att den bara var i 40 min och att Busta inte körde sina bästa låtar, dessutom skall han ha kört enminutsversioner av en massa låtar...

Här verkar alla vara väldigt nöjda...?
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2008-05-13 00:04

jag är mer än nöjd! ruskigt bra!

"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!

2008-05-13 08:59
goodfellas: Kanske var din kompis som spydde på dansgolvet och som vakterna skapade en häxjakt efter? :D

Han körde i minst en timma och visst var det någora 1-2 minuters versioner men väldigt många hela låtar som var såväl nyare som äldre.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-05-13 12:28
det där med "jag hörde av en polare"-snacket kanske man inte ska gå på då :P Verkar som det kan bli minst lika galet i Gbg då ^^

2008-05-13 23:35
Hmm, jag var där som press, fick fota dom tre första låtarna, kändes fan som det bara var en låt.
Vi kommer snart inte få hit några artister, vafan Juju från beatnuts har sagt att han inte tänker komma hit, inte ens betala sin böter.

bilder kommer att dyka upp på min hemsida snart
Assumption is the mother of all fuckups

2008-05-13 23:37
Dj scratchator var bra den först halvtimmen sen tröttnade jag. Låtarna han spelade från nya skivan var kassa

Busta har gjort sitt i mina ögon
Assumption is the mother of all fuckups
DJ

2008-05-14 03:26
dj scratchator = DJ Scratch, legenden bakom Epmd
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2008-05-14 14:50

2008-05-14 18:35
Adam var bra. ljudet sög .
Admin

2008-05-15 01:19
Han körde precis 80min.

2008-05-15 08:56
mfs

gött att nån har koll ;)

2008-05-17 06:19
tråkigt att en av de frågor som anses viktiga av byråkrater och deras knähundar på agendan är hur de ska hantera busta och flipmodes evenemang. det räcker inte med att visa sin närvaro som tydligen busta var högst medveten om , att det fanns både civilklädd polis & brandkår under konsertens gång, utan man trakasserar endast just för att MAN VET att kända personer som busta skiter i... ni förstår detta... det här är ett rent provokativt agerande från polismyndigheten & inblandade parters sida och det är dags att man uppmärksammar detta. tyvärr är lagen så att artisten lyder under svenska lagar i svenskt territorium, vilket jag tycker borde ändras under särskilda omständigheter och specifika ringa brott. ett slags diplomatpass som kan bespara dessa (inte stackars->rika) artister/managers lidande utomlands. När de redan har för mycket att tänka på så ska de plötsligt ta hänsyn till den ogästvänliga attityden från sveriges sida och låtas bli trampade på bara för att man återigen VET vissa saker och man utnyttjar detta till max genom stormningar av hotellrum etc. vilket resulterar i dryga böter, nedskärningar av deras fortsatta turnéer och inga återbesök till just dessa fasciststater. (vilket, det sista, staten för övrigt försöker uppnå).
bara för att man har trångsynta ideal mellan vissa gränser ska man inte behöva lida för det, så fort de sätter sin fot utomlands. det jag pratar om är förmodligen omöjligt men jag tänker fortfarande bråka om det.

En lättförståelig skildring: Polisen ser en person under dagligt patrullerande som är känd sedan tidigare av just dessa poliser. polisen i fråga gör INTE en helkroppsvisitering på denne, varken heller en husrannsakan... poängen med detta är just meningslöst med tanke på att denne "någon" är irrelevant ,pga av han är en vanlig medborgare som inte är "organiserad", för polisen som har ,(inte så mycket viktigt för sig eftersom dem har tid att lägga en bekymrande tanke på det), annat för sig vid just denna tidpunkt är han alltså betydelselös.
skillnaden mellan busta och "någon" är att i detta fall så är han SVART, RIK, KÄND RAPPARE och som om det inte vore nog så badar han dessutom i en pool där han inte är välkommen... polisen ser honom bada men det räcker inte, man vill fånga honom smygkissandes, göra honom till ett åtlöje inför svenska folket i hopp om att få med "oss" i delad åsikt... så man tittar lite närmre för att bekräfta det som man hört sägas, smygkissandet i poolen... man dyker under med kamera för att knäppa kort på den lilla blygsamt gula nyans man nästan är hundra på att den kommer från busta och hans possy. ENDAST för att skicka det tydliga budskapet att "vi" inte vill ha nån rap-knarkande neger som tror att han kan göra vad han vill för att han är känd. Så man gör dennes korta visit i landet så nästintill horribel, komplicerad och så obekväm som möjligt.
föja lagen??...mmmjovisst... få rubriker???hmmmtroligen... statuera exempel??definitivt... avundsjuka??? ha! det är det som bland annat driver "dem". Dömer jag för fort? absolut! älskar att kritisera fascist-asen som säger vad jag får och inte får göra med min egen kropp.

sorry för den konstigt skrivna texten. hoppas ni förstår vad jag försökte förmedla och avbelasta från mitt hjärta. (för er som orkade läsa)

om jag ska komma in på själva ämnet konserten så blev jag nöjd i min besvikelse.
sjuukt grym live och otroligt kontrollerat tempo i sina rhymes och tonfall.
körde klassiker som put your hands were my eyes can see, fire it up, gimme some mo´ och två låtar från the big bang, där jag blev besviken... trodde att han skulle ha den plattan som grund i konserten och sedan klassikerna som körsbär på toppen. så blev det inte... men alla låtar var igenkänneliga och mycket bra framförda. blev inte besviken iaf. tyckte väl att han spelade lite för kort men man blir väl lätt girig. stor respekt till busta,flipmode och arrangörerna (som iofs tog lite överpris) men med all rätt eftersom det redan var lagom mycket folk.....

2008-05-17 13:36
FTP !!!
WWW.ISMEN.NU