I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-06-16 23:23

R.I.P Blenda

Blenda i GBG lägger nu.

Åtminstoende affären i GBG, vad som händer med webbshoppen vet ingen. Jävligt tråkigt iaf.

Ni som har tankat hem istället för att ha köpt är jävligt korkade.

Nu måste vi hålla recordmania i liv!

(Inlägget ändrat av Oracle pga flytt till rätt forum 2008-06-16 23:40:18)

Redaktionschef

2008-06-16 23:42
Mycket trist! Shoppar som Blenda behövs ... jävligt synd att dom lägger ned. Vore intressant att ta del av ett officiellt pressmeddelande eller nåt från människorna bakom butiken och hur dom resonerar.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-06-16 23:46
Fick nyhetsbrev ifrån blenda och sedan så står det på deras blogg.

Länk till http://blendalars.blogspot.com/

2008-06-16 23:49
Fan, va jag blev illamående helt plötsligt. Fast det har nog också att göra med den där guacamoleburgaren på Maxs.

Fan, jag som precis hade köpt originalpressen av Operation Doomsday! Fuck!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-17 11:38
fan va plötsligt det kom... fick också reda på det genom nyhetsbrev i går...

R.I.P

2008-06-17 12:15
Fan va tråkigt asså, bästa skivbutiken online.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2008-06-17 12:23
Fast blenda.com är fortfarande uppe, hoppas den kommer finnas kvar.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2008-06-17 12:29
Riktigt tråkigt, det här känns som ett hårt slag emot skivsamlingen, jag såg verkligen fram emot att i höst flytta till en stad där det existerade en skivaffär med ett bra utbud av vinyl där det gick att stå och bläddra bland skivbackarna efter överaskningar.

2008-06-17 12:58
Riktigt tråkigt att höra, jag får lite ångest över att jag inte köpt fler skivor där..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-17 14:24
Fan va trist.. hoppas att webbshopen kommer finnas kvar

2008-06-17 15:02
blenda var ju the shit förr när jag köppte mycket vinyl, händer ju då och då att man skickar en order. Hoppas webbutiken lever kvar.
SMÅLAND!

2008-06-18 10:54
Mkt tråkigt att dom lägger ner.
Men jag förstår dom. Det är ju nästan inga som köper skivor idag.
Jag driver ju själv kulturbutiken.com och det är ju inte många som köper skivor.

Det är många som tycker det är tråkigt att blenda lägger ner, men dom har i stort sätt bara sig själva att skylla. Hade dom köpt sina skivor kanske dom hade haft råd att finnas kvar. I stället för att ladda ner allt.

Stöd svensk hiphop och köp artisternas skivor, annars finns risken att artisterna lägger av.
Det är ju inte så kul att lägga ut massa pengar på att spela in en skiva och sen inte få något tillbaka, utan alla bara laddar ner skivan.

STÖD SVENSK HIPHOP!!!

www.kulturbutiken.com

2008-06-18 11:00
Jävligt synd!. Well, folk har ju sagt kloka saker i denna tråden redan. Men gå och köp ett par skivor innan den stänger för att visa stöd!
Så sant som det är sagt min hjärna är sågspån/
min indkomstkälla rimblok, penna och tågrån/
Chords

2008-06-18 15:38
Synd med Blenda...! En av många kanonbra affärer som går i graven!

Recordmania går definitivt inte dåligt kan jag meddela, om någon skulle vara orolig :P
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!

2008-06-18 23:01
Tragiskt.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2008-06-18 23:25
RIP. gentrifieringen går in i ny fas

2008-06-21 18:38
Blenda dyrt skit fan! Megastore har ju sjyssta priser på vinyl, kanske inte samma utbud men ändå.

2008-06-21 19:27
Longhair X2

Du måste kunna skilja på den fysiska butiken och nätbutiken. Som det står ovan är det den förstnämnda som läggs ned. Anledningen att Megastore har "sjyssta" priser på vinyl beror på att många av skivorna beställs direkt ifrån distributörer/återförsäljare istället för att existera i lager.

2008-06-21 20:05
Exakt...och på megastore är det svårt att förlyssna eller få tips på ny musik.
Twang System fi de werl

2008-06-21 20:06
RIP blenda förresten..
Twang System fi de werl
Groupie

2008-06-22 02:26
Nu finns bara minnena kvar, gå mot ljuset.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2008-06-22 11:55
Var ska man nu handla? Finns det sidor med lika stort utbud?
Is Wayne Brady gonna have to choke a bitch?

2008-06-22 13:33
Mycket tråkigt.. svensk hiphop har tappat en högerhand!
don have it all upstairs but who the fuck cares
4-20 24-7
TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM

2008-06-23 20:47
Mycket trist..
"I ain't haitin, I just heard better" J5

2008-06-23 21:50
"Det är många som tycker det är tråkigt att blenda lägger ner, men dom har i stort sätt bara sig själva att skylla. Hade dom köpt sina skivor kanske dom hade haft råd att finnas kvar. I stället för att ladda ner allt."

"Det är väl snarare vi som köper skivor som sörjer.. de som laddar ner drabbas ju inte precis av att blenda läggs ner"

2008-06-24 18:03
R.I.P Blenda. Köpt många classics där... Vinylen är död tyvärr:(

2008-06-24 18:47
Fan, hade missat att de hade stängt tills jag läste nyheten på whoa-bloggen. Riktigt tråkigt.

Fast jag får erkänna att det har blivit många färre besök på Blenda det senaste året. Kommer ihåg att första gången jag gick in var det för att jag hörde dem spela Disposable Arts när jag gick förbi. På senare tid verkade de mest spela "elektroniskt" och det kommer få nyheter i hiphop-backarna (kanske inte deras fel)..
Hur som helst, synd att de fick stänga.

Och fuck digital distribution. Kan inte förstå att folk betalar för nåt så oromantiskt som mp3or.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-06-24 19:24
tråkigt det här med blenda, man har många fina minnen till blenda och det har funnits så sjukt länge.

ni som handlar vinyl borde nog besöka coulisse.se

en ny affär.

2008-06-24 19:32
tråkigt som fan. Blenda har fostrat en rad musikintresserade människor i Göteborg. allt från die hard hiphopfans på fatmilk till Indienördarna på starke adolf (om någon kommer ihåg den klubben)

Tack för en rolig tid och många goda minnen!

Järntorget - Andra lång soulja fo lajf!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Groupie

2008-06-24 19:44
AIex P24

Jag tänkte precis börja peka med besserwisserfingret och säga att Coulisse stängde för aslänge sen tills jag upptäckte att det var back in business. Tack som fan, du gjorde precis min dag :D
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2008-06-24 21:10
så jävla tråkigt.. ! andra lång, och även hela göteborg, kommer aldrig vara sig likt efter denna förlust...

rest in peace blenda, och tack för alla dessa år!
Västkust Rockerz

2008-06-24 22:27
fuck er som har tankat all musik istället för att köpa. ni är glada nu va? r.i.p blenda, älskar dig
Fuck karma, I don't need karma!

2008-06-25 13:27
beställde från blenda en gång - fick 2 av 5plattor så kan inte säga att jag bryr mig att dom lägger ner eftersom jag aldrig handlade där igen. tråkigt för dom som bor i götet dock - men säljer man 99% nypressar till överpriser med fraktpriser i kg är det ju ett under att dom överlevt i 7 eller 9år.

mögen P19 - det finns mycket bättre utbud/priser/fraktkostnader på andra håll.
if it ain't ruff - it ain't right.....
Skivsamlare

2008-06-25 16:54
min signatur kommer nog sabba det här inlägget men:

R.I.P - Blenda
fair enough..

2008-06-25 21:45
kan hålla med om att det var för mycket eller nästan enbart nypressar och massa nytt skit som sålde dåligt. utrustning hade man aldrig lager. dom svenska äldre plattor som man sålde på sidan, alltså dom beggade vinylerna hade man riktiga överpriser på men visst dom sålde till slut iaf. gillade iaf blenda och sidan var trevlig på något sätt.

2008-06-27 18:47

2008-06-28 02:47
Natural Dub: Du fick två plattor av fem säger du... Menar du att Blenda blåste dig på 3 skivor eller var 3 skivor slutsålda? För saker o ting tar ju slut ibland.. Och då blir de ju onekligen svårt att skicka..

Jag tycker att alla som står bakom Blenda ska ha all heder och respekt. Jävligt synd att det inte funkade längre och jävligt synd för Gbg/Andra Långgatan.

Och det är jävligt synd att skivaffärer som ägs av goa gubbar eller för den del sköna snubbar börjar dö ut och ersättas av internetshoppar som ägs av storbolag..

R.I.P Blenda!
http://www.twitter.com/sammyksafari

2008-06-29 18:45
ne inte blåst men edom uppe på shoppen antar man ju att dom finns i lager
if it ain't ruff - it ain't right.....

2008-06-29 19:43
Nu har hiphop dött i Sverige...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-06-29 20:52
sluta va så dramatiska
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
DJ

2008-06-29 22:58
Trist som fan faktiskt. Jag kan iofs hålla med om att de hade ganska höga priser, men det var en trevlig affär. Jag var där ganska många gånger när jag bodde i Gbg och köpte några plattor. Över nätet köper jag i stort sett aldrig något (och definitivt inte mp3, fyfan...) Jag önskar jag hade mer pengar. Då skulle jag köpa mycket vinyl, men det är ju tråkigt när bra skivaffär finns på nätet om de finns överhuvudtaget. Jag vill bläddra i skivbackar!

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.