Whoa Spotlight: #10 - Yes I am what! Yes I am uh!
Spotlighten har tagit ett steg tillbaka under ett par veckor p.g.a. bl.a. lansering av nya funktioner, men nu är den här igen med en låt som gick över de flestas huvuden när den kom :) ___________________________ Millenniets första sommar var en av de varmaste (och regnigaste) i landet sedan 1700-talet och Thomas Rusiak fick sitt stora genombrott med platinasäljande dunderhiten Hiphopper från solodebuten Magic Villa . (...) Rusiak körde ner ett beat, lite scratch, gnisslande gitarrer, punkiga trummor och ett kryddmått synthRusiak i en mixer och serverade med en sommarskön video. Låten kan liknas vid ett ironiskt angrepp mot den dåliga attityd som ibland spökar inom hiphoppen. ___________________________ Läs mer på startsidan ! :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Den som sa det han va det :P 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
tycker låten är hur grym som helst. Har man lite självdistans till både sig själv och hiphopen så förstår man vad den handlar om. Speciellt att det var lite annorlunda attityd när den låten kom. Rock n roll highschool är med en bra låt med teddy bears och russiak. Undra om det hade funkat med en platta?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
rusiak är sjukt underskattad. hiphopare i sverige förstår itne att han har byggt denhär skiten från grunden.
http://www.kalvinhiphop.com
tycker faktiskt den är riktigt bra denna låten..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den här låten minns jag! grymt skön på nått sätt! hur gammal kan den vara nu? har för mig man stod i tv rummet och dunkade på som det lilla tapen man var då! alltid roligt hade helt och hållet glömt bort den här! upp på denna!
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>
Schiz0 vet inte under vilket år milleniets första sommar infann sig, och Whoa's braintrust tror tydligen på allvar att många missade denna när den kom. Eller det efterföljande året med grammisar och whathaveyou.Lilli pekar på det enda väsentliga, och jag hade hellre sett att man spotlightade hela skivan. För så bra är den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
noterade häromdan att hiphopper låten är med i filmen "jay & silent bob strikes back".. lite kul om än bara för några sekunder,..
butternuts * "Whoa's braintrust tror tydligen på allvar att många missade denna när den kom. " - ?? 10-4, over...
Mabande: Skulle du vilja utveckla dina frågetecken lite?
Redaktionschef
2008-07-16 11:28
butternuts > Finns väl inget att uveckla? Du kommer in och surar i en tråd som går ut på att minnas tillbaka, ha lite nostalgi och upplysa dom som eventuellt missade låten när den kom. Det är väl kul att minnas tillbaka? Är lite naivt att tro att alla på Whoa minns låten eller noterade den när den kom ... finns ju yngre folk här också. Och här målas som sagt en lite större bild av låten upp, som kanske inte folk har tänkt på.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Oracle: Skulle jag listat ut allt det baserat på de frågetecken min citerade text fick? Anledningen till att jag "surar" i nostalgitråden är denna: "Spotlighten har tagit ett steg tillbaka under ett par veckor p.g.a. bl.a. lansering av nya funktioner, men nu är den här igen med en låt som gick över de flestas huvuden när den kom " Seewharramsayin'? Jag har alltså inte sagt att alla minns denna, bara att de flesta inte missade den.
butternuts - Att passera över nåns huvud är inte samma som att personen missar att nåt händer. Alla som lyssnade på radio mer än två timmar i streck den aktuella sommaren har hört låten, men långt ifrån alla fattade den :) Lite ironiskt att en kommentar om att någonting gick över huvudet på folk gick över huvudet på folk ;) 10-4, over...
jag vet att rusiak va ironisk med texten till den här låten men kan nog förstå att folk inte fattade. om man kollar på amerikanska hiphop texter och sen jämför med texten i hiphopper så känns helt plötsligt inte låten så överdrivet ironisk utan ganska mesigt hardcore skulle jag vilja säga. en annan fet låt av rusiak förövrigt som låg på sleepys platta, in this cold world! nån som hört?
Jajjemen, har tolvan hemma - tung sampling :) 10-4, over...
Lyricist
2008-07-16 16:39
Mabande P31 kul val av låt, Tycker själv att hela villa skivan är grym och det händer än idag att den snurras igång, Kul att spotlighten är tillbaka, det ända tråkiga här va väl gnället från mr...
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
In this cold world är fet.. ska lyssna på den nu bara för det. :) Fire walk with me tillsammans med Peewee från Magic Villa-plattan är också grym.. den borde också ha blivit singel. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
magic villa ar ett msterverk
Lyssnade faktiskt på Magic Villa skivan i bilen häromdan, trevliga saker :)
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013