I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför släpper svenska hiphopare fel singlar?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2003-12-19 16:04

Varför släpper svenska hiphopare fel singlar?

Det stör mig. Organism 12, Pst/q och Heli har alla det gemensamt att dom släppt dom sämsta låtarna på sina skivor som singlar (min åsikt, ni har säkert andra).
Det finns nån slags övertygelse om att det som kommer ha lättast att slå är dom singlar som är mest "party". Väldigt konstigt.
Kanske tror man att den stora massan skulle ha lättare att ta till sig dom låtarna, men i själva verket så skapar det bara bilden av att "det där gör ju jänkarna bättre".
Om jag vill dansa så inte faan lyssnar jag på PST/Q, han har något annat att ge: men det vill inte skivbolagen visa upp.
Varför?
Tänk om Organism 12 hade släppt Bracka, Karlakarl eller smuts & co?
Tänk om Pst/Q hade släppt Vid hans dödsbädd, Min mardröm eller Koboltbomb?
Eller om Heli hade släppt Mer beröm eller Busiga uslingar?

Jag är övertygad om att dom låtarna på ett bättre sätt hade skilt svensk hiphop från amerikansk och visat på olikheterna.
Jag tror dessutom att det hade sålt bättre också.

OBS! nu vet jag iofs inte med säkerhet om dessa låtar inte släppt som singlar, men det är ingen videor jag har sett iaf.

dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?