|
|
|
|
|
Kristen Hip hop på Svenska?
Är det nån som vet nå bra Kristen hip hop eller rap på Svenska??? Eller nån kristen som kör eget?
OnE LoVe GoD BleSs
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Wordical - kör dock på engelska bara nu för tiden. men han är grym.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
|
|
|
www.alternativt.tk - alternativt sällskap kallas dem, från uppsala. kör väl sån stil antar jag, bra är dem oxå.. =)
www.unt.se/musikbloggen
|
|
|
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
|
|
|
Fråga Seron :P
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
|
|
|
|
Producent
2004-01-30 20:47
|
AH! Är FeFFe KRISTEN! Läskigt!
www.SWENGLISH.nu
|
Producent
2004-01-30 20:48
|
"Är FeFFe KRISTEN?" menade jag. Ursäkta att jag missade frågetecknet.
www.SWENGLISH.nu
|
|
|
Tack Jätte Gulliga......
OnE LoVe GoD BleSs
|
|
|
don diego - gud ;)
Éxitus
|
Hangaround
2004-01-31 02:32
|
|
|
|
Timbuktu e en av dom Bästa Svenska rapparna.... Men långt ifrån GUD..... Finns Bara en GuD......!!!De e herren som e GUD
OnE LoVe GoD BleSs
|
|
|
vad spelar det för roll om musiken har ett kristet budskap, det har jag alldrig fattat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
how come monita
maybe you might be more than just a one night lady<br>
|
|
|
|
|
|
ungdomshälsan, DSB o Inte helt oskyldiga.
|
|
|
HAR EN NY MP3:A MED SERON INSPELAD NYLIGEN! HUR MYCKET CASH FÅR JA OM JA LÄCKER DEN?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Lyssna på: Blodsmärkt Padinton orchestra family flow (tro jag att dom hette)
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
|
|
|
L-Burna P17 Jag är Kristen... Lyssnar på Kristen musik Ha massa bra på engelska o spanska men inget svenskt
OnE LoVe GoD BleSs
|
|
|
men räknas det för dig om en person på whoa är kristen samt släpper nått nice?
maybe you might be more than just a one night lady<br>
|
|
|
ja.... Jag skrev juh det.... Eller jag menade det i alla fall =p
OnE LoVe GoD BleSs
|
|
|
off-topic siggesixten: fan vad sjukt att säga så..
www.unt.se/musikbloggen
|
|
|
SiggeSixten P17 Jag håller med Ghettoqueen, fett sjukt att säga så. Borde bannas för nåt sånt.
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
|
|
|
Varför slösa tid på o ens tänka två gånger på sånt...... Inte ens värt o reagera på sånt..... Osea Jesus kan försvara sig själv ;)
OnE LoVe GoD BleSs
|
Producent
2004-02-01 21:29
|
Custer: Necro är inte svensk. Ränkas jag om jag låtsas vara kristen för att driva med kyrkan och kristna rappare? Jag har nämligen funderat på att göra en sån låt...
www.SWENGLISH.nu
|
|
|
|
|
|
jo visst det är helt sjukt att siigesicxten stavar tinningen fel
meh!
|
|
|
vadå kristen hiphop? tar man kapitel ur bibeln då o sätter rim struktur på de..fattar inte. o om man skulle va starkt troende o rappar så är det ju inte kristen hiphop för de heller..denna tråd låter ganska dum måste jag säga.
Relalalaxa.
|
Producent
2004-02-04 20:45
|
tjockisberry: Kristen rap är när man rappar om Gud, Jesus och linknande...
www.SWENGLISH.nu
|
|
|
det gör dom flesta,tackar gud osv..ser inte att den hiphopen skiljer sig från andra o kan absolut inte läggas i en genren som ska kalla sig "kristen hiphop" det e bara nån mupp här som tror att man är starkt troende för att man lägger en rad som innehåller tack till herren osv..ägg whoa
Relalalaxa.
|
Producent
2004-02-04 22:25
|
chuckisberry: Nejnej. Att man lägger någon enstaka rad räcker inte för att vara kristen rap. Kristen rap är en genre. Då rappar man uteslutande om kristendom (i positiv bemärkelse). Alltså gör hela låtar om Gud och Jesus, så gott som hela tiden.
www.SWENGLISH.nu
|
|
|
o vart kommer namnen som Org12,blues,don diego mm in i bilden?
Relalalaxa.
|
Producent
2004-02-04 23:31
|
chuckisberry: Don Diego har ju fan gjort en låt som heter typ "Gud" eller nåt. Det är kristen rap. Han är nog inte kristen rap på heltid, men han har iaf gjort en sån låt. Bruce: Man trycker in k*ken riktigt hårt, så att den går rakt igenom tinningen. Sen är det bara att köra på. Eller?
www.SWENGLISH.nu
|
|
|
|
|
|
Kristen hiphop kommer typ bli svinstort hahah, fuck vemod och våldsironi! Nu är det Gyyd som gäller.
"I lay chicks like mother goose"
|
|
|
detta var det löjligaste jag hört... kristen rap hahahaha... varför inte bara lyssna på vanlig rap? ni kristna måste komma ut ur ert lilla skal och hajja att det finns andra saker än kristet som är bra! MoNita F22: varför måste du lyssna på kristen musik? det var det löjligaste jag hört.. du kan väll lyssna på musik som inte är kristen lika gärna, så länge dom inte sjunger om att jesus är kuk..? VERKLIGEN löjligt måste jag säga...
"life's a garden, dig it."
|
Producent
2004-04-15 18:25
|
Seron & Wordical är ju på tapeten just nu, så det är lika bra man nämner dem i den här tråden, om ingen redan har gjort det...
www.SWENGLISH.nu
|
|
|
Ja att lyssna på kristen rap är ju jättelöjligt. För lyssnar man på ateistisk sådan är det ju heeeelt annan sak. Eller inte. Samuel finns det också en som kallar sig om pysslar med något åt rap/hiphop-hållet. Även om där finns drag åt modern sk. soul också.
Tullar är som kryptonit! /Stålmannen h
|
|
|
Ebermann P18 : nä, men att kristna är så trångsynta.. bara för att man är kristen måste man väl inte lyssna på kristen musik för det... du hajjar inte vad jag menar...kristna är så instängda i sitt lilla skal där allt i hela världen ska handla om jesus och gud och grejjer.... DET är löjligt
"life's a garden, dig it."
|
Producent
2004-04-15 18:52
|
Balhoo: Fördom. Alla kristna är inte instängda. Många är det, men inte alla.
www.SWENGLISH.nu
|
|
|
HerrÅgren P61 hahah, eller hur
"I lay chicks like mother goose"
|
|
|
Denna tråd är ju fruuuuuktansvärt död. Men jag skulle i alla fall vilja lägga några ord här om att jag kör rap med Jesus i fokus (kalla det "kristen rap") om du vill. Check it out! Här är min senaste låt som jag gjorde med en polare:
http://youtube.com/benzzahiphop
|
|
|
jag skulle lyssna på Tony Koma ut fall om jag dig han finns att lyssna på spotify och även iTunes
|