Dj Large - Sounds Of Sweden Vol.1
Haffade den i ons när Promoe spelade sin release fest..slapp jag beställa den.. säger bara att det är lätt värt 100kr... många spår..och många BRA spår oxo... ngn annan som har ngt o kommentera om den?
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter "
Lyricist
2004-03-26 22:19
jävligt nice skiva Sköna spår från supasci, form one, organismen, chords med mera köpte den av DJ Lasse på promoes release jag med
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"
Köp den!!
http://www.jujurecords.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lillstrumpa: Han har producerat flera spår men även Flyphonic, Earmax, Obnoxius etc.. Boobin: Inte som jag förstått det. Den går dock att beställa av Large genom mail.
form one - one of those days och dps - sounds from sweden va jävligt bra...glaciuz är bäst i sverige...
beställer man från DJ Large (via mail) så blir priset 100kr + 20kr i porto. om han inte har höjt priset.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fiyah Det är korrekt och nej han har inte höjt priset! Bruce Caine låten me Suspasci var FET! men hela skivan e värd guld..feta beats feta ryhmes.. mkt scratch hiphop på allvar alltså! Äntligen en MixCD som håller kvalité måste köpas för de som itne har än! Big UP!!!
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Som sagt mad propz!
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Det går alltså att köpa skivorna nu, även fast Large är på resand fot? Jag vill inte behöva vänta i flera veckor
hur beställer man från dj large då? gör man det via mail eller whoa?
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
fick hem den idag & sitter & pumpar den nu & den är grymt fet, ett måste i samlingen ,,,
Fan, CDn spelar ingen bra i CD-spelaren i min dator...massa hack & brus :-/ Men, men...funkar bra på CD-spelaren i köket iaf! :) Förbannat skön skiva i övrigt. Värd varenda krona!
Köp den! Larran har jobbat mycket på sitt mixtape, som hot shit for your stereo!
120 spänn, hmmm... Kommer den att finnas att köpa på Organsim 12/Promoe-turnén?
Govinda
den e higgedy!
www.bluenyellow.tk
black fist feat. kash och freestyle...den låten är det feeeeedaste!
We run these streets like cops do red lights!
what the hell, are you as dumb as a dank?
www.bluenyellow.tk
fullständig låtlista någon?
"life's a garden, dig it."
Dj Large - Intro Dirty Poets Society - Sounds of Sweden Supasci - A Lotta Love Akem - Wandering Black Fist feat. Kashal-Tee & Freestyld - Some Peshi - Jasper flute Chords feat. Timbuktu & Zorro - Slap your pops Glaciuz - Build Obnoxiuz - Wicked language Organism 12 - Den fulaste mannen i världen Rico Wondahman - R.I.C.O.W.O.N. Paragon - Gå loss Spotrunnaz - Stamp thru Form One - One of those days Paragon feat. Ison & Fille - Vårt liv Chords - Wrap your chops Black Fist - My man Rico Wondahman - Come down here Ranloboko feat. Timbuktu & Chords - Wherever i lay my hat Sabo, Gurmo & Hoosam feat. Aleks - Triangeldrama Dirty Poets Society - Call the cops Sabo, Gurmo & Hoosam feat. Aleks - Sluta knacka
Det är ngt med låtlistan som inte stämmer....
Dra åt fanders Yoko ono........
Mörnligan United..
1 Intro (Him Then!) 02. Dirty Poets Society (Glaciuz, Obnoxiouz, Rico Wondahman) - Sounds From Sweden 03. Supasci - A Lotta Love 04. Akem - Wondering 05. Black Fist feat. Kashal-Tee & Freestyle - Some 06. Peshi - Jasper Flute 07. Chords feat. Timbuktu & Zorro - Slap Your Pops (No Monkey Business Remix) 08. Glaciuz - Build 09. Obnoxiouz - Wicked Language 10. 0rganism 12 - Den Fulaste Mannen I Världen (Ze Remix) 11. Rico Wondahman - R.I.C.O.W.O.N. 12. Paragon - Gå Loss 13. Spotrunnaz - Stomp Thru 14. Form One - One Of Those Days 15. Paragon feat. Ison & Fille - Vårt Liv 16. Chords - Wrap Your Chops (Filthy Remix) 17. Black Fist - My Man 18. Rico Wondahman - Come Down Here 19. Rantoboko feat. Timbuktu & Chords - Wherever I Lay My Hat 20. Sabo, Gurmo & Hoosam feat. Aleks - Triangeldrama 21. Dirty Poets Society (G laciuz, Obnoxiouz & Rico Wondahman) - Call The Cops 22. Afasi feat. Organism 12 - Sluta Knacka (Stop Knockin) (One More Remix) 23. Supasci - Swedish Fun
irstakånektjon P21 Skulle du kunna posta en riktig & komplett track-list? :P
Redaktionschef
2004-04-06 18:59
Varje spår är ju verkligen bra, gillas verkligen. Roligt att höra lite mer av Obnoxiouz...han är grym. Spår 19 "Wherever I Lay My Hat" diggar jag dock personligen mest, lite annorlunda. Vad jag kan höra så blir felet på spår 22 precis som irstakånektjon P21 var inne på, där det alltså klämmts in ännu en till låt med Rico Won, och därmed förskjuts dom kvarvarande två låtarna ett steg så att skivan får 24 istället för 23 spår. Men låten var skön så jag ser inget problem med det. peace out,
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Vart kan man köpa den? Eller går det bara att beställa från Dj Large?
Redaktionschef
2004-04-06 19:53
www.whoa.nu där kan du läsa det som du behöver veta.
peace out,
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
det är en cd-r right?
ja, så är det.
fetaste låten är den me form one, så jävla hett beat o refr
www.bluenyellow.tk
tjena Bredlastne,det är krok,har kommit hem nu men har inte hört tejpet,säkert fett,ha det kul så hörs vi när du kommer hem.....haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj!
Mörnligan United..
Dirty Poets Society - Call the cops Kör dom över Nottz beat eller är det nån som har använt sig av samma sampling?
ya hörd mä!
En recension av denna underbara mix-CD plus flera ljudklipp finns nu på Svenskunderjord.com.
www.svenskunderjord.com
Large=Beatbackser
Rico_Wondahman P23, haha fan jag menade Dirty Poets Society (Glaciuz, Obnoxiouz, Rico Wondahman) - Sounds From Sweden
ya hörd mä!
Large sätter ribban för svenska blandskivor Varit bortrest och kom hem och hittade Large mixcd ovanpå all annan post. Riktigt jävla bra! Detta måste vara den bästa svenska blandskivan hittills! Finns det något som tangerar eller toppar denna i Sverige? Sjukaste spåren: Chords - Slap your pops (No Monkey biz remix) Org 12 - Fulaste mannen (Sjuk beat av DJ large! Mer sånt här!) Chords - Wrap your chops (Filthy remix) Black Fist - My man Enda egentliga invändningen jag har är det hade varit fett mer fler låtar på svenska...
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
SuperRapMan P18 dom han har sålt är cd-r, men den kommer på fabriks pressad cd oxå, det skrev large lite längre upp i tråden ...
det jag hade velat se var väl färre låtar på svenska. eller bättre. gå loss borde ju banlysas med den 99-refrängen. men den var fin.
Stege!
Det har nu gått ett tag men denna håller fortfarande! Sjukt jäkla bra. Exklusiva låtar, beatmixat, hög kvalitet rakt igenom + svensk hiphop = extremt ovanligt mixtape. Respekt till DJ Large. Bara en fråga: När kommer tvåan? :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
Grym mix cd! Absolut köpvärd! Se till att 2:an blir fabrikspressad.
fabrikspresning är ett kapitalistiskt påfund från konsumtionssamhället
Stege!