Organism 12 !
ja som topicen säger Organism ! jag tycker Organism har dom lätt bästa texterna och varierande beats :) óm man lyssnar på tex Fronda ? så har alltid fronda den galna rösten :P eller jaa han har juh släppt en del bra men den jag gillar ialf mer Organism`s låtar :) vad tycker ni ? Fronda eller Organism ? eller andra förslag :)
Moget
Organism såklart. Men Fronda är inte dålig han heller.
sitter och lyssnar på lite gamla grejer med Org 12.. fan.. han var ju helt klart bäst i sverige då alltså :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
ingen utav dem. visst organism kan vara rolig ibland, och det var delvis hans låtar som fick mig in på svensk hiphop. men nu några år senare så inser man att han inte är så bra. jag menar han har sveriges kanske sämsta flow han låter som skiva med hakk i. och texterna är bara en massa skitsnack, som att han försöker få till något djup men han kommer ingenstans. han har suttigt med en bok och letat efter bra ord. och lika han skryt rapp, jag fattar inte grejen. osammanhängande babbel. jaja, men jag kan förstå att folk tycker att han är bra, bara att han inte tillhör din katigorin som inte tilltalar mig. och jag kan inte blunda för att han är en utav de svenska rapparna som skriver roligas och nästan bäst punshlines. men men.
http://soundcloud.com/skv18
då är juh Fronda mer passande till Prinsen`s beskriving ialf min åsikt :P
Moget
altså jag stör mig på Frondas "krystade röst" det låter ibland som att han skiter och rappar..... men ibland så får han till det oxo ... men återigen till Organism jag tycker inte han har så dåligt flow "okejj" men om man lyssnar på dom riktigt gammla låtarna så låter han som en LP med ett hål i ... men jag tycker han har utveklas och ska stå på tronen som Svergies rappare :) min åsikt var lagd Over and out
Moget
Kontrast P-1 Nej, "då" var Seron bäst... :)
asså jag tycker inte seron har släppt så bra låtar ... :P kanske för jag inte har så många låtar med han o orgen :) säg en bra låt med seron :>
Moget
lumax P22 Seron på engelska tex är inte så jävla het- Åh, herre gud, inser du vad du just har skrivit?? :'D Förbered dig på en storm av inlägg, haha...
Hmm pest eller kolera alltså? Nä men jag pallar att höra Fronda. Herrågren däremot haha, Johan du får gärna hojta till mig när du ser det här, din åsna på två ben!
At the gates of Eternity...
lumax P22 Nu handlade mitt inlägg om att du nyss skrev att Seron INTE var het på engelska vilket är som att skriva att Eminem inte har sålt en skiva i sitt liv, d.v.s, totalt fel. Seron var en av de bästa rapparna i Sverige på engelska på mkt, mkt lång tid när han körde.
så alla här säger ORGANISM upp ? :>
Moget
Hemlig : Organism 12 my ass!
herr Ågren är ju så mycket bättre går knappt att jämföra dom två enligt min menning...
"Vissa hävdar ju att vår isglass Igloo Cola anspelar på kokainmissbrukande eskimåer..." gb-glass
Orgasim 12 har droppat sim sämsta släpp hitils. Petar På Döda Saker Med Pinnar är väll okej, men inget om man gämför med Bakom Kuliserna, eller låatna när han var som bäst på Ett Hund
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Asså organsism 12 är en poet de kommer han alltid vara!!!här i lule lyssnar bara alla fitt raggare på fronda ja vill bara spy när jag ser dom,så go go orgen!!Ok nog e fronda hyfsad men han faller mig inte i smaken!
Ja vaffan man va ju nykter imorse men nu börjar de ordna upp sig
h0h0 det är p0wer att se organism live :D det var soft :) men synd att pstq inte var med :( allie_boy jag har haft en flickvän i luleå =)
Moget
Organism 12
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Att ens nämna Fronda i samma mening som Organism är en förolämpning mot Herr Ågren. Han är och förblir det bästa Sverige har att erbjuda.
Look with your own eyes - See with your own mind
lätt organism före fronda...
Tjorvla Tjucken!
organism toppar min lista utan tvekan.
VALLAV. VAD?
And this is what we call dick-riding ! ;)
Producent
2004-07-27 12:49
håller med PenDragon P20 fronda är verkligen inte i närheten av org12's nivå
såg favete live för nåbn vecka sen. Har aldrig sett så mycke fjortisar på ett och samma ställe. Så dåligt. Så skriker dom som om de vore backstreet boys som ksulle ha spelat. fyfan säger jag. Mår illa av sånt. Så i helgen såg jag mbma. Och de va sånt jävla tryck. SÅ jävla underbart asså. :) Så helt klart 12an före fronda.
Organism 12 är bra, bättre och bland de bästa.
SMÅLAND!
vem fan är fronda ;D!
"i never risk the fat-man"
alltså Fronda kan väl vara kul, men... att ens jämföra honom med Organism 12?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
ZeeMAX P17 Hans gammla grejjer är ju så äckligt bra..
Prinsen Leta efter dolda budskap
låtarna på ett hunda är ju enbart härliga.
"i never risk the fat-man"
organism12 är nog hästlängder bättre mc än fronda... organism utvecklas, fronda verkar skriva samma grejjer hela tiden, å organism12 är ju grym på battle vilket säger en hel del.
Éxitus
Organism 12 såklart. För övrigt är Org12's första platta hundra gånger skönare än hans nya, kanske inte alltid beatmässigt, men textmässigt. Det blir lite jobbigt med allt det vemodiga och deppiga osv i hans nya platta. Man vill ha lite glatt ibland, eller lite aggro som han var så bra på innan. :P
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
Fronda var bra för länge sedan... - Vadå länge sedan? Är inte Fronda typ 11? Nej men allvarligt talat, definiera länge sedan? Fronda är ju knappast någon veteran.
Look with your own eyes - See with your own mind
Hangaround
2004-07-29 09:52
nån som vet hur många ex petar på.. har sålt? lite nyfiken.
Det går inte att jämföra någon med organism.. han är bäst i sverige! tätt bakom kommer pstq och motorisk afasi.. mobbade barn ojojojoj, kommer för alltid att vara bäst i detta land!
människan är fan den sämsta uppfinningen
överskattad. hans attribut är dåligt flyt, nästan alltid två-radiga rim och pseudodjupa texter. tycker jag då. det är klart att han har några poänger ibland, och nån grym låt. men han är helt klart överskattad. definitivt inte bäst i sverige.
Rakt upp och ner.
fronda är riktigt kass.. men organisms platta "bakom kuliserna" är sveriges textmässigt bästa platta.. med låtarna som "rapparnas rappare" och "karlakar"
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?