I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Emceeing Kräver en Större Insikt, säger jag

Svensk Hiphop - Allmänt

2004-08-03 16:48

Emceeing Kräver en Större Insikt, säger jag

först måste jag ge kred till de som har sätt ihop det här. de verkar som de har verkligan insätt sig i att ställa up för svensk hiphop.
www.swedish-hiphop-prize.com

men jag reagerar på det här som står här under:

08 // BÄSTA TURNTABLIST/DJ
På grund av att denna kategori kräver att man har än större insikt än vad rap musiken behöver, så tas pristagaren fram av en insatt special jury med motivering.
09 // BÄSTA B-BOY/CREW
På grund av att denna kategori kräver att man har än större insikt än vad rap musiken behöver, så tas pristagaren fram av en insatt special jury med motivering.
10 // BÄSTA AEROSOL/GRAFFITI ARTIST

jag tror att de behöver ni special jury för de sist nämda men jag tycker att det är dåligt att säga att de kraver ett större insikt en rap musik.

rap kräver insikt. bara fråga din mormor som kan inte skilja mellan KRS-One och Jay-Z

det är bara att rap har blivit mest komercial exploiterad av alla elementerna... eller fan. jag ska inte dra ut det är nå mer just nu.

ni som förstår vad jag reagerar på skriva och säga så, ni som inte håller med. skriva och säga varför och då ska jag skriva resten av vad jag skulle säga.

Right makes might

2004-08-03 16:59
bra att nån förstår.

som sagt de som håller i det här verkar ha hjärtat i rätt plats.

det är bara omöjligt att vara helt rättvist i en värld där fuskare och tjuvar har det bäst av alla.

jag bara tyckte att de kunde ha haft en bättre motivering till varför de inte har öppet röstning på de övriga elementerna.
Right makes might

2004-08-03 21:43
håller helt med dig james men som sagt tidigare.. everybody aint perfect...

2004-08-03 22:15
idén är god och korrekt men jag kan hålla med dom om att inte lika många är insatta i dj's, b-boy crews och grafittimålare..jag kan fan inte ett smack om det så lite rätt har dom.. rappare o musiken som hörs är enklare för folk att rösta på.. och det är kul med öppen röstning.. bättre än en helt stängd tävling, men rent så har du rätt James..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-03 22:28
inte så många som är insätt i emcee konsten heller. de flesta förstår det inte ens lika väl som jag förstår graffitti, deejaying, eller b-boying. och jag är bara än emcee

folk förstår vad de tycker om att lyssna på lika väl som vi förstår vad vi giller att lyssna på(dejaying) och titta på (graf och b-boying)

jag tror faktist att jag kan bedöma en b-boy tävling (fast jag kan inte ens gör en bra toprock) bättre en de flesta "rap fans" kan bedöma en rap låt.

men som sagt bra initiative ifrån killarna som ordnar tävlingen de verkar gör en bra jobb annars
Right makes might

2004-08-03 22:35
nej, de kanske inte är insatta men personen som rappar framstår mer än någon som målar t.ex... visst dans, men ingen av kategorierna är lika stor som rap.. det är väl mest det som det handlar om skulle jag tro..

Jag tror även att det hela kan handla om ett missförstånd. Inte att det krävs större insikt i själva "konsten", utan insikt i "scenen".. vilka som håller på och vilka som är duktiga? så det inte bara blir en massa knarkiga kompisnamn osv.

Jag tror det handlar om insattheten, :), i scenen och inte huruvida man förstår sig på breakdancingens grunder o allt vad det handlar om..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-03 22:40
just d.. friröstningen var bara i nomineringen till nomineringen, så ignorera det..men ändå

2004-08-03 23:52
om män inte vet vem det är som håller på då kan man låta bli att rösta. om man har sätt några b-boys och pieces och så do kan man förslöka komma ihåg vilka som är duktiga.

tex i b-boying kanske en fri röstning skulle skapa en vinnare som har bra power moves men inga rytm. och självklart skulle folk rösta för vännerna precis som de gör i rap delen.

det blir samma sak typ

der blir mer folk som skulle rösta i rap kategorierna. men resultet i de ovriga element skulle spegla samma trend som i rap röstning tror jag.

men vill inte att det ser ut som jag hetser mig över ett dåligt änvändning av ordet "insätt".

jag ville bara ta chansen att säga once again.
that
"people still takin' rappin' for a joke"
some KRS-One sa för ett bra tag sen.
Right makes might