I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Seron avskedsbrev?

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-02-05 16:26
Och jag som inte ens hört en enda låt med Seron :P

2007-02-05 17:12
känns lite segt att folk inte hört något med seron. :)

jag är bara 16.. jag ahde ingen aning om vad hiphop var när detta hände.. men fan.. man blir ju ledsen :l

"Jag tänker jävligt ofta på om "seron" fortfarande får sjuka texter i huvet som han skriver ner lite då och då. Menar man kan ju inte bara förtränga en sån sak bara så där...eller ?"

Jag hoppas fan han gör det :P

Förövrigt.. Han måste göra kristen rap för böveln :)
skulle va fett med en psalm på något härligt beat <3

Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2007-02-05 17:43
han spelar ju in kristna låtar för Guds skull!!!

han va ju med i nån P3 intervju förut..
hej. två st tack!!

2007-02-05 17:55
han SLUTADE FÖR HAN VALDE GUD FÖRE:) ska jag lägga upp interljuven med han ?

2007-02-05 18:29
läste det där om att org menar att seron vände sin livsstil med raden "vänder ett kors upp och ner för seron så" .. jag tror det är en förolampning, för han har i en tidigare låt även lagt raden "vad ska jag sluta rappa för bara för att seron svek mig"
nyckel order är att seron SVEK org12.  Har han förolämpat honom i en låt INNAN raden "vänder ett kors.." kom så tror jag att även detta är en förolämpning.

sen för övrigt så låter ju dom hårda killarna i mbma rätt så mjuka och snälla i dem där breven. lite roligt, tycker jag.
Dudezic - Dude-music - CHUP

2007-02-05 21:48
Seron var kung och har ännu mer av min respekt efter hans avhopp!

2007-02-06 10:53

hehe  kommer ihåg gammla goda tiden  i k-d  du jag och nadasdi jävligt fina minnen  men hade väl i brasilien eller vart det bar av  peac bruuuuuuushan

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$
Hangaround

2007-02-06 22:40
Seron ar en av dom fa som har fatt mig att skratta rakt ut av rad..han var sjukt rolig i sina texter..lyssnar fortfarande pa manga av latarna fran den tiden..
"du ar ett homo, kom till amal
och du star med skagget i brevladan som promoe, nar han hamtar posten"
hahaa, sa bra..vet inte om det gick exakt sa dock.

Org och Pst har ju blivit grymt mkt battre an vad odm var da(men dom var bra da med)..vill nastan inte tanka hur grym Seron hade kunnat varit i dagens lage.

Lyricist

2007-02-06 22:54
Hade vart kul och se vad mbma hade kunnat gjort för svenska hiphop scenen om dom fortsatt :P
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2007-02-07 01:57
Eller vad de kunnat göra om det blev som det blev, men hela skiten sattes ihop till en mysig grupp igen.. Idag.. just nu! på sekunden ringer david upp Organism och säger att seron är tillbaka..
Hemskt vad man kan spekulera
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2007-02-07 02:04
fatta rysningarna i orgs kropp när han hör dom orden..
hej. två st tack!!

2007-02-07 04:31
Serriöst de e juh typ som om u-god skulle ha lämnat wu tang efter typ 36 chambers delat på 10?

alla verkar jämnföra detta me 2pac som blev skjuten till dötts..

han blev kristen över en natt grabbar. han var inte byggd för de
"he fell off"
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2007-02-08 07:29
Precis. Långa offentliga brev och grejjer, det är ju inte så att han var stor ens hahaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-08 14:04
Shit vad den där leo versen i hans brev var keff asså

2007-02-13 10:25
SamL P21: Vafan, är du dum i huvudet?
Hoppas du skämtar, för det där var ett klassiskt
whoa-klassiskt korkat uttalande.

Okej, jag har respekt för religon, kristen såväl som buddistisk, scientologisk eller whatever.
Även om jag tycker att de flesta religoner (jag hört om) är ganska naiva å far-fetched (ur en synvinkel som accepterar den konventionella vetenskapen, som förstås inte behöver ha det minsta med verkligheten att göra).

Men om man ser den kristna tron som det viktigaste i världen, inte bara för dig, utan för alla, så är man på gränsen till psykiskt sjuk, enligt mig.

2007-02-13 12:05
Fan asså, inget bra kommer ur religion :(
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2007-02-13 13:26
POSTAL 

var han inte stor i Sverige?
yeah yeah

2007-02-13 18:46
Han var väl mest ett namn ibland några få på nätet vad jag minns.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-13 18:48
Mmm, men du är knappast normen POSTAL.

Om du bara visste vad han gjort så kanske du skulle hålla käften?

Seron tillhör de riktigt stora inom .swe hiphop och kommer allid göra det. Även om han skulle vara pastor idag.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-02-13 18:54
Jag bodde granne med seron när jag bodde i karlstad. tog över hans gamla lägenhet. Han va inne hos mig på fest en kväll. Men jag träffade honom aldrig där . Dock sågs vi lite sporadiskt i trappuppgången.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-02-13 19:01
...och vad menar du med det?

2007-02-13 19:26
jag? nä jag ville bara ha lite whoacred.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-02-13 19:54
Heelt sjukt att folk fortfarande sitter och bryr sig om nån avdankad överhypad före detta emcee från sverige. Mina ögon blöder snart.
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.

2007-02-13 23:08
han var väll knappast överhypad?
en hel del låtar höll kanske inte riktit toppklass, men hans högsta nivå är det fan ingen annan svensk rappare som har stigit över..
lyssna bara på hans verser i hårt att vara barn, det är riktigt bra.
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet"
/Leffe

2007-02-14 09:41
POSTAL

du kan ju hålla käft och suga kewk

2007-02-14 09:50
_Ak4

En RIKTIGT onödig kommentar...

Lionofjudah P29

Dina ögon blöder snart? Då föreslår jag att du tittar bort och skiter i den här tråden. Över hypad? När det finns folk inte har en aning om ven han är?

Nä du, snackar vi över hype idag så ligger väll ken högst skulle jag tro...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-02-14 17:57

Haha vilka dickriders, som småflickor... "DIPSET!"

2007-02-19 17:12
jag brukade också snacka me han i telefon då och då förut..

2007-02-19 17:12
jävligt trevlig

2007-02-19 17:15
Jag håller med

Leo var en skön kille, han me

2007-02-19 20:20
jag tycker faktiskt att Seron var den svagaste i MBMA. Jag menar, han e inte dålig på något sätt, men de andra i MBMA är snäppet vassare

2007-02-20 19:28

det är sorgligt att detta grävs upp igen.. som att skära upp ett ärr och salta det..

"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
Rappare

2007-02-21 11:59
är det nu man ska gråta? :'(
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
Rappare

2007-02-21 12:22
seriöst, vad sketet att snubben sluta ;/
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2007-03-03 12:04

jo lite konstigt är det att folk inte hört det som banade vägen för all jävla skit  hiphop (se;mange scmidt, snook mm).
mbma var pijonärer inom sve hiphop..

Dansk_BB P1

ja lägg gärna upp den intervjun!

vad jag minns så slutade Leo sommaren 2002, pga att han inte hade motivation, eller viljan att fortsätta rappa.
jag tycker personligen Leo var den bäste, med tanke på texter o att han inte rappade på överdrivet jobbig göteborska...

2007-04-25 21:40
Dina ögon blöder snart? Då föreslår jag att du tittar bort och skiter i den här tråden. Över hypad? När det finns folk inte har en aning om ven han är?

Nä du, snackar vi över hype idag så ligger väll ken högst skulle jag tro... så bra sagt!!
R.I.P JONAS SKOGLUND 1988-2006

Free Piel&Bleiz!!

2007-04-25 23:12
Vad bra att du berättade d för han så denna tråd blev uppad igen, nu kanske jag också gör d lite, men fan, d finns inget att diskutera.
Han frågade efter avskedsbreven, för över 2 år sen..tror han har hittat dom faktist...
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet"
/Leffe
Rappare

2007-04-26 18:55
Seron var en mycket bra rappare.

det finns inget o göra åt saken..så varför bry sig längre?
JONIS REST IN POWER

2007-04-26 21:18
Fakal ja varför bry sig om tråden iofs när den är daterad 05-04-06
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
Lyricist

2007-04-27 09:45
ManiaZee P16

Varför bry sig om nazisemn och hitlers härra välde som ägde rum mellan 1939 till 1945 ?
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2007-04-27 15:16
Zadik P18 varför bry sig om stavning, men det stavas herravälde.

2007-04-28 13:09
whoa! vilken mantalitet!..eller ja menar.. vilken whoamentalitet

2007-07-07 14:43
Finns en intervju med seron typ 2-3 år efter avskedsbrevet som gjordes i p3 eller dyl. jag har den nånstans iaf.

2007-07-07 15:55
alla väljer sin väg i livet o för de mäd propps.!

2007-07-08 14:19
den bästa av dom bättre...  lär er av han...
hela hiphop sverige är min diskografi

2007-07-08 22:28
var kan man se den intervjun då? vill veta
Tjorvla Tjucken!