Vad hände med gruppen Sthlm?
Hur tunga som helst på petters första album ju! Har för mig dom släppte en 12" och en låt på ett taro-mixtape, som dock lät riktigt bull... Men det var säkert 5 år sen... Vad hände sen?
Låten på det där Taro-mixtapet va väll riktigt skön? Fast jag kanske tänker på fel låt, gick den typ såhär: Stockholms stad, ...vill ni ha någoting underbart....etc?
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
saml: det är akem
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
Deras tolva hette "Haru leg" om jag inte minns fel. Tror att det finns snippets på www.streetzone.com's ljudarkiv. Undrar också vad de håller hus, de var grymma.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
SamL P20: Jo men dom gjorde nån låt som gick i stil men "stockholh stad, lalalala"... tror tom att låten hette lalala.
Don Krille , dte va väl Spakur o Kung Henry som släppte Har'uLeg , elelr det kan ju varit en låt ...
24/7 always keepin it.
vad hände med Frostis, Stora A och Theo som rappade på petters första skiva ?
"Gud skapade inte människan, människan skapade gud"
Flumm_Simon P19 Vi talar om en period långt innan min homeboy Kung Henry var aktiv. ;) Kolla in Streetzone.com
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
tjesboogie P19: Dom utgör väll gruppen Sthlm?
De här trådarna brukar komma upp med jämna mellanrum (tror tom att jag startade en för ett par år sedan) och det verkar som att verkligen ingen här inne vet vad de håller på med idag. Skulle vara Petter då i så fall... Tror de är lite till åren komna och att de har lagt av helt och hållet. Det är väl A:t som lägger raden "hade just hört A:t 28 98"? Om han var 28 år gammal 1998 så är han 35 idag och har kanske andra grejer att syssla med än hiphop. Typ fru, barn, villa och volvo och sån skit... Gäller kanske de andra också, men allt är förstås gissningar. Testa att messa Petter här på Whoa och fråga. Tror han använder nicket Silow.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
ang ålder så säger väl nån av dom åxå "har vart trött sen 82, var tolv då". annars rätt keffa men charmiga rappare...
Jag är starkat i världen
Makkan P19 aha okej sorry visste inte
kryptonite P20 ja men då är de ju runt 35 idag
visst A't knäcker, Frost och teo täcker!!!
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Hjorde de många låtar eller är de mest kända från den låten på petters skiva ?
dom gjorde väl ett par, men blev väl inga topplisteettor tyvärr
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Jag har hört en del angående Theo eftersom jag träffade en polare till honom nyligen och känner en kusin till honom men jag snackar inte om saker jag inte är säker på. Det är Whoa syndromet att göra det.
Åter igen, gå in på
www.streetzone.com och kolla så ser ni.
jag har en 12:a me dom som inte var nåt vidare.. hette nåt med "sthlm" men låten med Petter på 6:e sinnet var bra fan!
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
han av dom som stammade när han rappade var lite kul faktiskt..
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
kul? han va tung som bly yao
DonKrille P27 Jo, kom igen! Lite rykten har ingen dött av...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Någon som vet om det går att köpa nåogn skiva med dem ?
Unrealistic P27 Nä, inte än...
tjesboogie P19 - absolut. stärkte bara "teorin"
Jag är starkat i världen