I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trött på skit-skit

Svensk Hiphop - Allmänt

2005-10-06 16:18

Trött på skit-skit

Ni vet alla roliga små sketcher eller intron som finns mellan låtarna. Ahh ibland är de riktigt bra, radio botkyrka där ali från betongen ringer in kan man höra hur många gånger som helst, det är en del av låten Botkyrka Stylee nästan. Ändå finns det så många andra som är så dåliga. Om man ska pumpa en skiva i bilen från Stockholm till Luleå på repeat blir dom där tokroliga sakerna jobbiga ganska snabbt. Ibland kan det faktiskt vara en sån sak som ligger i vägen för att det där albumet ska bli en klassiker.

Vad säger ni? Vilka mellangrejer tål att höras mer än en gång. Tror rappare att dom är Stockholm-Live eller är det bara jag som letar fel?

Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...

2005-10-06 17:29
synd att vi e på svensk hiphop, annars hade jag kunnat säga redman o alla andra hade sagt "fan att elle hann före! skön han e", men nu får jag nöja mig med att säga att jag inte har hört ett enda roligt skit på svenska hittills. men jag e inte så involverad så om det finns nåt soft; preach for me!
ä
ä

2005-10-06 17:31
Sam-E brukar ha fett roliga skits, heliumröster is the shieet!
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2005-10-06 17:48
haha jaaaa på Full blod... "potatismoeeäs"
Aldrig mer....

2005-10-06 18:20
haha den är faktiskt rätt kul... men kommer inte på så många andra som var bra.
snackar vi skit-skit eller bara snack? kom o tänka på mitt hem blir ditt hem när ken sitter o snackar med nån gubbstrutt som säger att han inte fått ett skit.. det var ju ghetto men kul? jag vet inte det ska väl inte bara vara kul
shimmy shimmy yo

2005-10-06 21:04
Spakur, Aggro & Kryptonite - Det ringer

från "Spakur, Aggro & Kryptonite - Sånger från andra våningen: Istället för ett album"
vissa är ju ganska roliga

2005-10-07 00:40
starprinz e alltid lika kul

2005-10-07 00:58
Håller med PerJohan. Måste bara tillägga att de Introt även gästas av Kung henry och en person till som ja inte är riktigt säker på vem de är.
Har aldrig hört nå roligare iaf. Lyssnade om säkert 5 gånger å skrattade bara mer å mer.. Kolla in den iaf.. Hela skivan är riktigt bra för er som vill veta...
Vilken kultur??

2005-10-07 16:35
skitsen på Ison&filles två plattor e alltid underhållande!
"Mmm...purple"

2005-10-07 16:40
kanye west nya skiva där har vi roliga skit
----------------------

2005-10-07 16:41
Ison & fille när han snubben snackar arbetslöshetskoden är ju klockren!
-{Placerar smältande snickers i era älskade Fubu femfickers}- <br>

2005-10-07 16:57
Lilla Al-Fadji är kungen..

"mellanmåååååååååååååååååååååååål&q uot; hahaha