I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad vill ni höra?

Svensk Hiphop - Allmänt

2005-10-26 19:33

Vad vill ni höra?

Suttit och funderat på vad de svenska folket (iaf de mer eller mindre hiphop intresserade) vill höra för slags svensk hiphop. Är det helorginell musik som Timbuktu släpper, där jag tycker den kreativa faktorn är väldigt hög. Är det den något kopierade / imiterade stilen av amerikansk hiphop där skrytandet har den mest framträdande rollen i rappen. Eller är det något nytt som ingen här har skapat än, ett slags svenskt ljud.. Eller ???

Vad vill ni ha?

---------- U Gotta Love It -------------------------

2005-10-26 19:54
Emelpee

Förstår vad du menar.. har ofta tyckt att konsten att rappa borde funka bra på andra håll än bara inom hiphop musiken.

2005-10-26 20:37
Jag har slutligen hört en som jag kan tänka mig höra mycket mer av om han bara inte fortsätter att göra låtar som har samma stuk hela tiden hur fett än detta stuk än är. Men han har en grym jävla potential!

http://www.martinb.net/martin_bentancour ..

Hans hemsida är www.martinb.net
Music for film: http://www.nimashams.com
Rappare

2005-10-26 20:51
jag vill höra mer ken... och nån som kan FÖRSÖKA ta ayos plats ...
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2005-10-26 23:17
jag diggar rapare så som afasi & spakur. finurliga, flerstavliga rim och en dos humor. det är vad jag förknippar med svensk hiphop.

2005-10-27 02:40
Jag hade gärna hört lite Ruff Ryders stuk över det hela... Gärna lite Tommy Tee ft. Ken för det jag hört med de 2 har varit riktigt gott för öronen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-27 16:19
vill höra mer från : petter, ken ( gäna med tommy tee), motorisk afasi, kenta k, Mbma sen vill jag ha tillbaks seron ayo å fronda i sitt gamla jag
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem

2005-10-29 22:43
tycker också afasi låter jävligt svenskt. det jag saknar inom svensk hiphop dock är något riktigt riv i låtarna, intelligent hiphop behöver livliga beats.. som typ looptroop

2005-10-29 23:39
Jag vill höra massor av Unikums.
dannyM_