Hiphop som hyllar skåne/malmö
Min bror ska åka utomlands i ett antal månader nästa vecka och jag tänkte att han nog behövde något som påminde honom om skåne så jag hade velat ha lite tips på låtar som hyllar skåne och/eller malmö. Finns ju vissa givna men jag kanske har missat någon.
T.R. / Sebbe brukar ju vara bra... jag diggar Papis Mixtape, finns på Knaster.net för 40 spänn tror jag, shysst present...
I Mäktiga Krigare - Skånelådan (finns att ladda ner på deras hemsida) Svenska Akademien - Snapphaneklanen (dock hiphop) Anel & Dirty D - Skåneresan (dock hiphop) Advance Patrol - Välkommen till Malmö (dock hiphop) värt att göra två trådar, du får samma svar :D
i get more pussy then panty!
Don Krille och Malmø Headbangers gjorde nån hyllningslåt till Malmö om jag ej minns fel. Den bör finnas i Whoa:s mp3-arkiv.
Tjaa som hyllar skåne vettefan men de är bra :D De heter fonky fresh, ladda ner dem på limewire eller nåt sånt.. Hahahhahahahahhahaha vassego Matte :D
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Test my skills in fact are you my enemy... i´l snipe your ass like your lastname was kennedy
St-one P22 vilka e det som e me på den låten??
jag e så RAK att du blir SNE!
Den första är MALMOE CITY - Don DiegoFeat. Dogge Doggelito
www.flejvarecords.com
vad är I-Mäktiga-Krigares hemsida? hörde Skånelådan när jag såg dom live och blev helt kär i den låten men har fanimej inte hittat den, ngn som kan länka snälla?
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Anel ft. Vigge & Dirty D - För Livet
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Http://www.myspace.com/dinafizzle - Http://youtube.com/VarbergsFinest
the real tico: de e ja t-m-l o cade
Test my skills in fact are you my enemy... i´l snipe your ass like your lastname was kennedy
davidshall din stekare!? "Runt höör" med T.R, professor p och profilen är låten.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Skivsamlare
2006-02-08 09:28
Yes! In Concert — For the love of music
bojjan tack så mkt, haha det var inte så svår adress när man tänker efter ^^
vafan man kan inte lyssna på den där >_< är det någon som har I-Mäktiga-Krigare - Skånelådan som kan skicka? hade varit guld värt!
Hmm, antar att jag måste reppa Davidshallsgatan jag med då, eftersom jag bodde där hos Bigg Qau i ett halvår. Även om det är Södermalm jag reppar på riktigt. Hur som helst finns min låt med mina galna skånska vänner i MP3 arkivet. Enjoy.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
Bigg_Qau Hur får man tag på the Anthem då? Vill ha...
Skivsamlare
2006-02-08 15:00
Doktor_Humor Kan hjälpa dig med det, pm mig. Tipsar om att du laddar hem de två låtar som går att ladda hem på sidan, ifrån 'Äger din stereo'. Helt klart köpvärt - stöd krigarna!
Yes! In Concert — For the love of music
aijt, tack bojjan :)
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
Anel, Vigge och Dirty.D gjorde ju nån låt.. har för mig den hette Skåne för livet eller nåt liknande..
Bigg_Qau P27 - skojade mest, men du vet vad området är känt för...
http://soundcloud.com/80scrackpolo