I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-24 23:42

ADL...

Jag delar med många den uppfattningen att han är en av de tyngsta på den svenska scenen, but where is he at?
Vet att han är galet religiös o hörde från någon att han funderade på att sluta. Från annat håll har man ju hört talats om en eventuell skiva. Någon som har lite mer info?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-24 23:53
Håller med dig. ADL är något utav en diamant i en kolgruva, man ser honom inte särskilt mycket tyvärr.
Undrar också när det kommer nytt med honom, vore intressant att höra hur allt har gått from tills nu.
Yeah, you know..

2006-10-24 23:54
tänkt att göra en sån här tråd i 2 veckor men inte pallat menm jag undrar oxå
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet
Poet

2006-10-25 00:09
Jag ser han ungefär varje gång jag är på stan. Musikaliskt undrar jag också vart han är.

Sist jag såg han kicka något, var då han var förband när KRS hade sin spelning i Malmö, fyfaan vad ADL dödade då! Han b-boyade också lite på scen, överfet, verkligen!
At the gates of Eternity...

2006-10-25 00:43
enligt ryktet så ska han ju släppa ny skiva... ingen rök utan eld... eller?...
What would macgyver do?

2006-10-25 09:48
Absolut en av Sveriges bästa!

2006-10-25 11:00
vad jag vet jobbar han med Lungna GAtan i Malmö,, hur musiken går har jag ingen aning om
I go on, holdin on to the image of what I once was
never lettin my broken glass reflection to step forth

2006-10-25 20:34
Låtarna som de spelade på P3 hip hop när de även gjorde en intervju var riktigt tunga.
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2006-10-25 20:48
Han har en låt på min kommande skiva "The Man Between" som är helt sjuk.
ADL är en av de få som varit med från början men som fortfarande håller måttet...och mer därtill.
"get outta here"

2006-10-25 20:51
haffa sheriffens album .. its gonna be godzilla!
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2006-10-25 22:30
han kör med blacknuss och norrbotten big band tror jag det hette.
 Red Motion Music

2006-10-26 09:11
Han har ju gästat danska dj'n tue-tracks flertaliga projekt, kolla bland annat in booty cologne & Track72..
Producent

2006-10-26 17:30
dom spelade nya grejer med med honom på p3 hiphop häromdan proddat av Freddie Cruger aka Red Astair.
de va bra skit, tror de är med på red astairs album eller så vare nått anat

2006-10-26 18:17
han borde göra mer med up hygh...deras stil passar honom bra, framförallt i de mer laid back låtarna
skriv kort, helst inte alls

2006-10-26 19:45
Mmm, tack for svaren. Jag vet inte vilka latar de spelade pa P3 hiphop men  - Love trippin, Running from Love, Murder Competition, Special Lady, osso Blacknuss latarna -  det e ju ruskigt tunga spar allihopa!

Han hade ju nagon halv-hit pa ZTV for nagra ar sedan ocksa, nagon som kommer ihag vad laten heter? Namnde de nagot om en skiva pa P3 hip hop kanske?

Anyways, vore kul att hora en skiva med honom. Garna inspelad o proddad med bade Freddie Cruger o Blacknuss...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-26 21:37
Han ska va me pa Beatman & Rockins kommande debut tillsammans me stora namn som Percee P, Wildchild mfl.
Andra svenska som Chords o Timbuktu oxo. Ser fram emot det
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2006-10-27 12:29
isofu 

Han ska va me pa Beatman & Rockins kommande debut tillsammans me stora namn som Percee P, Wildchild mfl.
Andra svenska som Chords o Timbuktu oxo. Ser fram emot det

Okej, källa tack?
http://www.myspace.com/deadlykanha

2006-10-27 17:30

såg han på stan igår=) han är nominerad som en av världens bästa emcees av Guru från Gangstarr......fett.

Rock the beat Ent

2006-10-27 18:54
Same-old P20: Okej, varsogod.

Look out for the Debut Album from Beatman and Rockin`- Who´s Supa Now! feat. Wildchild-Percee P-Louis Logic-Linn-Timbuktu-Chords-ADL-Gemstar25-Craig G-Maylay Sparks-and Many More....

http://www.whoa.nu/community/www.myspace.com/nbtb

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2006-10-27 18:56

01. Confidence and Style feat. DJ Noize
02. Get Connected feat. Craig G, ADL, Gemstar25
03. Little Darling feat. Linn
04. Brighter Days feat. Context
05. Mean Streak feat. Louis Logic
06. Soul Migel
07. Beatman & Rockin' feat. Wildchild, Peerce P
08. Trunk Music
09. Old Friendship feat. ADL
10. Potato
11. Find a Way feat. Timbuktu, Chords
12. Three Black Men feat. Wildchild, Jahi, Maylay Sparks, DJ Noize
13. Red Velvet feat. Gemstar25
14. Turbo Galactic feat. ADL
15. Atlantic

http://www.runforcovershop.dk/product.asp?product=298

2006-10-27 19:42
Dejavu: Han har ju gästat danska dj'n tue-tracks flertaliga projekt, kolla bland annat in booty cologne & Track72..

Alltså booty cologne har jag sett i både köpenhamn och på Lydmar innan de stängde. Heeelt sjukt feta! Fy fan vad bra de är!

Pratade med deras manager om de hade en skiva på gång och han sa jo "ADL har alltid en skiva på gång men blir aldrig klar..."

Är det någon som har hittat något med booty cologne? Finns det några demos eller någon webbplats?

Dejavu: Vad är track72?
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2006-10-27 20:17
Han är signad på We records, Robins gamla prodare prodar hans nya shit nu . ADL = POP   han gjorde en låt med nathali från idol sist

http://www.palladiummusic.se/nathalie/index1.htm
www.myspace.com/myhype1

2006-10-27 20:27
Har ADL en hemsida?

2006-10-27 21:15
Om det är någon som känner honom här fan se till att han får up my space sida gaddamit! Så kan vi få höra lite sköna demos och livesessions och inte bara en oändlig rad massa "featurings" :-)
www.beatheartsblog.com

2006-10-27 21:21
Gjorde lite googlande & letade på myspace lite, hittade detta:

ADL:
myspace.com/adamakaadl

Booty Cologne:
Booty Cologne
myspace.com/bootycologne (låten med adl är dock ej upplagd)

Track72:
Track72
myspace.com/track72 (låten med adl är dock ej uppladdad)

2006-10-27 22:01
Dejavu: haha! Fett! Shit vad snabbt det gick att få upp sidan...
;-)

Booty cologne + Mapei + ADL

November, 2 2006 at cOPENHAGEN JAZZHOUSE

Shit...jag minns när jag såg Booty Cologne på jazzhouse första gången. publiken var helt i extas!

www.beatheartsblog.com

2006-10-28 00:33
Har alltid haft en crush på ADL men vafan sen jag hörde hans namn första gången har det sagts att soloplatta är på G. Sjukt svårt att komma till skott har den snubben han lär ju förfan fortfarande vara oskuld
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-10-28 06:16
"ADL har alltid en skiva på gång men blir aldrig klar..."

haha...den värsta förbannelsen när det gäller artister

2006-10-28 18:41
han är nominerad som en världens bästa emcees av guru från gangstarr!

Typ 92, men, men ... det är fett
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2006-10-28 22:31
låten med ADL från min skiva finns som snippet på
www.myspace.com/elsheriffo
"get outta here"

2006-10-29 10:27
beatman & rockin albumet låter ju hur fett som helst. ska definitivt kollas upp!
www.beatheartsblog.com

2006-10-30 13:07

2005 var ahn med på flera låtar i nobody beats the beats skiva som e sjukt bra btw

2006-10-30 23:00
masssa: ja bland annat straight from the heart där även timbuk var med om jag inte minns fel. fet låt!
www.beatheartsblog.com

2006-10-31 10:42
coolt
Rock the beat Ent

2006-10-31 13:33
Checka gärna "Reppar Gatuboysen NY LÅT" Inlägget i "HipHop---Audio"-forumet..

http://www.speedyshare.com/965986122.html
HTTP://WWW.MYSPACE.COM/DEMYO

2006-10-31 21:51
demyo: hm...varför? har den något adl att göra?
www.beatheartsblog.com

2006-10-31 23:38
aa...
HTTP://WWW.MYSPACE.COM/DEMYO

2006-11-02 11:47
vart kan man beställa hans gamla album?

2006-11-02 12:39
absent minded skivan e helt sjukt omöjlig att få tag om nån har en till salu eller nått liknande ller kan peka mig till nån som har den hade jag blivigt mycket tacksam

jag hade den i orginal men en fest runt 98 pajade skivan har letat sen dess den går inte att beställa i nån skivbutik

2006-11-03 09:26
nån annan skiva då? hade han inte släppt två?

2006-11-03 12:03
j
Rock the beat Ent
Producent

2006-11-03 14:03
Blacknuss har ju släppt några skivor.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-11-03 15:17
fanns en tråd uppe för ett tag sedan med hela adam´s diskografi, sök...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-11-04 08:45
BC99: "Sist jag såg han kicka något, var då han var förband när KRS hade sin spelning i Malmö, fyfaan vad ADL dödade då! Han b-boyade också lite på scen, överfet, verkligen!"

kan du beratta lite om det dar?
varfor han va forband.. pa Kriss? osv..
www.Myspace.com/ElephantWise
www.ElephantWise.net

2006-11-04 13:25
massaghetto

Jag tycker inte absent minded skivan är någon jätte hit faktiskt, men det är ju bara min åsikt. Däremot vill jag påstå att jag sätt den flera gånger i second hand butiker... typ mosebacke o dyl. 

Var han inte förband till Public enemy också? Har hört att han var galet tight den gången...

2007-02-12 21:23
läste någonstans att booty cologne "snart" släpper album. Det låter sjukt men jag tror det när jag har det i handen... :-)

diskografi (fram till typ 2005). Lägg gärna till allt nytt ni känner till som kommit till efter!

EGNA SLÄPP
* Extreme paranoia in Stocktown (album)
* Topics (12")
* Alright (12")
* Child's play (12")
* Daddy (12")
* Break Out (Celtic Circle compilation)
* Capital A (Solid Taking over compilation)
* Love trippin & Murder Competition på Sidewalk Headliners
* Take it back 12" (?)
* Leave me alone (WE compilation)
* Dangerous ft Papa Dee (Swing-a-ling compilation)
* People och Safe Sex (Safe Sex compilation)
* You got me started (12"?)
* That's what I'm here for (12")
* State of emergency (Nattbus 807 soundtrack)
* Demo med Mad Mats? (1989?)

* Should I Stay Or Should I Go (endast spelad på Mats Nileskärs "Rap Attack" på p3 sommaren 92)

FEATURINGS
* Freddie Kruger ft ADL "Runnin from love" (12")
* Petter ft ADL "Ey yo" (albumspår)
* Freaky och Daddy på Blacknuss "Made in Sweden"
* Dinah och Last night på Blacknuss "Blacknuss allstars"
* Don't break my heart, Getaway, Tell you something, Everytime you do that thing, Wanna Dance, How can I make you love me och Can you handle it på Blacknuss "3"
* Blacknuss ft ADL & Awa Manneh "All your lovin" (12")
* Yogi ft. ADL "Din hund"
* Timebomb Allstars "Each X-Mas (Same Ol Shit )" ( 12" både som b-sida till girls och som egen white label)
* Girls på Timebomb albumet (1992?)
* Diverse spår på Stonefunkers album: "No problem 94", "Hard as kryptonite", "Harder than kryptonite" och "Material"
* Spotrunnaz ft ADL "Mental hospital"
* Ayo ft ADL "Checka det här"
* Lambretta ft ADL "I know"
* Teddybears STHLM ft ADL "The robodog"
* One eye red feat. ADL - living lovely (från?)
* Stephen Simmonds, Mic Mulee & ADL - Uphoria (we plattan)
* ADL feat. Mic Muladoe - Why u wanna hate on me (från?)
* Goldmine ft ADL - Now to infinity
* Remedeeh ft ADL - Hey ladies
* Artister mot Nazister - Det här är ditt land
* Solid Posse - Unity rap (feat. Kid Jam, A.D.L och B-True)
* Kaah - Ingen kärlek kvar (feat. A.D.L)
* Dj Mendez - Latino For Life (feat. A.D.L)
* Papa Dee ft ADL "Bimbogirls"
* Erik Gadd ft ADL "Do you believe in me" (ADL edit)
* ADL, Timbuktu & Linn - "Straight From The Heart" (Nobody Beats The Beats comp)
* Goran Kajfes feat. ADL & Timbuktu - "Nuclear War"(Albumspår)
* J-Ro feat. ADL & Timbuktu - "Step By Step" (på DJ Amatos mixtape)
* Barbi Esco feat. ADL - "Don't Hurt Yourself" (12")
* Scandalnavia "Scandalnavia" (spår på samlingen Scandalnavia)
* Spår på Sons of souls självbetitlad album från 1991 (har inte kunnat få bekräftat om Adam verkligen var med på skivan eller inte)
* Skintrade ft ADL - albumspår
* Pennybridge Kingz Feat ADL - Desert Kingz

PRODUKTIONER FÖR ANDRA
Chimney Heads - Spread Love (proddat av ADL, Gordon Cyrus & Freddie Kruger?)

LIVE KONSTELLATIONER
* Petter vs Bounce
* Petters turnéer
* MC åt Booty Cologne
* Del av Blacknuss
* Del av Stonefunkers
* "Entrérappare" åt Martin Holm (K1)
* Teddybears turné
* Gäst hos Physics
* Album på SVT med Anders Widmark Trio (2005)

EXTRA EJ INSORTERAT INPUT
Han spelar Congas på ett spår från albumet "Northern Lightz" med Brigade (1995).
Timebomb (1991) Metronome Records / EastWest / Warner Music

1. ADL - That's What I'm Here For (Falcon Remix)
2. 3 Pieces of A Puzzle - You Guess The Theme (Album Version)
3. Swing Fly - Smoke 'Em Swing (Album Version)
4. ADL - That's What I'm Here For (Album Version)
5. Swing Fly - Smoke 'Em Swing (Falcon Remix)
6. Pieces of A Puzzle - You Guess The Theme (Remix Version)
7. ADL - That's What I'm Here For (Strip Version)
8. Swing Fly - Smoke 'Em Swing (Falcon Basic Version)
9. 3 Pieces of A Puzzle - The Bzzzz Song

Frå konvolutet: "All selections taken from Timebomb 12" singles first released November 1991. Original version will appear on the 1992 Timebomb album."

Kul fakta: Smoke Em Swing (Album Version) är producerad av DJ Ski.

Rob N Raz ft Mendez, ADL och Big Fred - Big city life part II

www.beatheartsblog.com

2007-02-12 21:35
+ lazee & adl "about that time" (ifrån lazee´s mixtape album)
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-04-11 21:32
hm...booty cologne KROSSADE live men album snippet på myspace var ju inte så himla kul. Ja,ja...jag ska väl inte säga något innan jag hört albumet som helhet.

http://www.myspace.com/bootycologne

Deras live version av roots manuvas witness är helt galen!
www.beatheartsblog.com

2007-04-12 01:12
Mayornas eller någon.. är det samma ADL som spelar congas på brigade's andra platta?
Konsertbesökare

2007-04-12 16:02
Konserten som nämns i tråden "ADL förband till KRS-One" var i somras förra året på KB i Malmö. Bilder från den spelningen finns här om någon e intresserad:

(Och fyfan vad han ägde som det sägs)

http://homepage.mac.com/johannes86/krs/krs.html

2007-04-13 14:13
POSTAL

klart det är ADL som jammar congas med BRIGADE

we go way back!