I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sherlock - Universal Soldiers (Made to Measure - 1997)

Svensk Hiphop - Allmänt

2006-11-26 19:11

Sherlock - Universal Soldiers (Made to Measure - 1997)

Jag har funnit en gammal platta, Sherlock - Made to Measure, från  1997, vilket är en oerhört slagkraftig skiva. Jag kan dock inte finna lyrics för låtarna på skivan någonstans.

Framförallt är det låten Universal Soldiers som jag eftersöker, men kan jag få tag i lyrics för andra låtar / alla låtar på skivan så är jag tacksam för det med.

Någon som har dessa?

Rappare

2006-11-26 19:17
Klassisk skiva inom svensk hiphop!

Men lyriken tror jag inte du hitar nedskriven nåonstans på internet.. tyvärr!
http://www.innuce.nu
Producent

2006-11-26 20:15
Bästa svenska hip hop skivan hitills.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-11-27 02:29
Skicka låten så skriver jag ner lyricsen åt dig. Skicka meddelande!
Skivsamlare

2006-11-27 08:57
Jag vill fan ha den plattan!
Yes! In Concert — For the love of music

2006-11-27 09:52
sjukt bra grejor faktiskt!

2006-11-27 13:12
Vore najs att kunna läsa lyrics. Har dock svårt att bestämma mig för om texterna är geniala eller pretentiösa ibland. Även om det lutar åt det förra. Diggar Rusiaks shit mest.

Riktigt grym skiva i övrigt. Framförallt är det det jämna "humöret" i den som gör det, tror jag. Känslan är att albumet speglar en hel tidsanda. Beatsen är helt underbara.
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)

2006-11-28 20:48

fet platta, men jäkligt svårt att höra vad de säger ibland. Undrar om de själv ens kan urtyda det så här efteråt... :-)

´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com