I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Timbuktu och Danile Boyaciog

Svensk Hiphop - Allmänt

2006-12-23 03:11

Timbuktu och Danile Boyaciog

Vem i hela fridens frikkadoller är Danile Boyaciog. Han är med på timbuks album THe botten is nådd, på låten "Fuck D"
 googlade och hittade inge vidare heller.. tell me about him

Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2006-12-23 03:44
Timbuktu är en kokainsniffande nörd som pratar om frd på jorden men köper kokain av samma syndikat som finnansierar barnprostutetion. Jävla hycklare.
Ointresserad av alla.

2006-12-23 03:49

tråden handlade väl mest om Daniel Boyacioglu o vart han tagit vägen??

sen e det väl mest TJACK som det handlar om när det kommer till Timbuktu? :D

http://www.allyawan.com
http://greenstreetwan.blogspot.com

2006-12-23 04:01
Simme_K är bra på att peka ut folk :)
Nu får du allt förklara dig..

Och förövrigt, någon som kan ge mig lite info om snubben?
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2006-12-23 04:04
Timbuktu blev ertappad av pressen med att han drog linor på en toasits på ett uteställe, pressen ringde upp honom och frågade vad han hade att säga om det.
Timbuktu sa att det var inte först a gången det hänt med att det var ett dumt misstag.

Själv anser jagf att det är hyckleri att klaga på politiker och andra när man själv akktivt i handling stödjer barnprostutetion.
Ointresserad av alla.

2006-12-23 04:16
Simme_K Vad har det där med Barnprostitution att göra? utveckla.(svara gärna i gästbok eller meddelande) Och du verkar vara en som vet mycket, har du något vettigt att skriva om Danile?

2006-12-23 04:22
Daniel Boy.. nåt är författare så vitt jag vet. Han har skrivit nån rimbok, har jag också för mig. Så mkt/lite kunskap kunde jag bjuda på rörande honom iaf..

2006-12-23 04:26
tack iaf :)

2006-12-23 04:27
pengarna som man använder när man betalar för sitt kokain går till samma kartell som säljer barn och har hand om asien och rysslands barnprostetution, det är bevisat att man - när man köper kokain- i två steg stödjer samma personer som säljer barn till vuxna män...

därför tycker jag timuktu är en hycklare när han rappar om att göra världen bättre men sen själv stödjer barnprostetution, tycker det är riktigt äckligt av honom, hade jag trott på dödstraff hade jag tyckt att han skulle få det. jävla pedofilfrämjare.
Ointresserad av alla.

2006-12-23 04:28
Eternal P16

Han heter förresten Daniel Boyacioglu .. testa att googla det namnet så kanske du får "bättre" träffar =)
Lycka till.

2006-12-23 04:28
Simme_K Tror du Timbuk vet om det?

2006-12-23 04:30

Jag testade nyss iaf..
Första länken jag hitta var denna:

http://www.luger.se/_bokaband_visa.asp?PK_Id=314

2006-12-23 04:32
jsonson, jaså, jag hade bara fått felstavning. :) tack

2006-12-23 08:33
Daniel boyacioglu är poet, han skriver typ poetry slam och sånt.
har skrivit ett antal poesisamlingar, finns att köpa på närmaste bokhandel.

han har även varit med på hultsfred och rockat, tror väl att hans ljudfil ligger på deras hemsida.

han var även med på sen kväll med pierre på SVT:s humorlabbet.

har har även trudiluttat en låt tillsammans med Whoa legenden emil brikha
:::The Iranian Stallion:::

2006-12-23 12:17
Simme, varför var du tvungen att förpesta min morgon med ditt inlägg? Kan du inte bara vara tyst? Ska du gå in i varje artisttråd och skriva massa shit? Skapa en tråd om Ayo så kommer väl du in och säger att han är en soctagare och en hycklare. Skapa en tråd om Looptroop ja då är väl du snabbt där och ropar hycklare och jiddrar om varför de inte spelar gratis? Orka...

2006-12-23 12:37
Simme_K

har jag stört mig på nu ett bra tag..

det han inte fattar är att allt har ett ont endamål i världen om det ska snackas fuffens...
det räcker med kläderna man har på sig..

och sen så e kokset vanligt..
men det e väl tjack som e mer aktuellt i timbuktus fall??
:)

2006-12-23 12:58
simme_k: du kolla för mycket på filmer din fjant
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2006-12-23 15:18

Simme_K är du trött på livet?

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2006-12-23 15:21
Hehehe, fan vilken lustig snubbe egentligen, mkt fascinerande motpoler på samma gång, en iransk svartrockarbög som kritiserar rappare på whoa, faktiskt lite kul på sätt och vis, ;)

2006-12-23 15:24
Är absolut ingen diss eller så mot Simmes person eller attribut, tycker bara det är lite fascinerande mix, ^^

2006-12-23 16:34
Ladda ner låten Alpha Omega feat. Daniel Boyacioglu - My Room låg som veckans mp3a för länge sen.. där lägger han de riktigt tungt..

sen simme_k vafan lider du utav? va tyst bara!

2006-12-23 18:00
Daniel va på vår fritidsgård för ett par år sedan o kickade poesi
www.facebook.com/budjionline
www.budji.se
[email protected]

2006-12-23 19:11
Simme_K , vem fan e du att uttala dig?
va?

2006-12-23 21:02
daneil, har släppt ett par riktigt sköna plattor, och är otroligt facshinerande att lyssna på!

ang simme_k så har han ju rätt.. jag vart också fett beskiven på jason, men vafan han är inte ensam... tycker dock inte att daneils gästspel med timbuk är mycket att häna i julgrannen mot hans andra grejer!

puss
{F.e.C.}

2006-12-24 02:11
jag är givetvis medveten om att det är väldigt svårt för att inte säga  omöjligt att leva sitt liv, med allt vad det innebär, utan att på något vis och sätt "stödja" en rutten branch.

Själv dricker jag coca cola, äter på McDonalds och handlar till och från kläder på H&M. Jag är fullt medveten om att jag med detta bidrar till att människor far illa någonstans i världen, det är dock ingenting jag tänker ha på mitt samvete, jag anser att min röst varje val och mi9n skatt varje månad ska se till att våra politiker ska kunna ordna detta så gott det går, givetvis rår dom inte på alla globala storföretag, men det finns en hyffsad kontroll över det, även om den är långt ifrån tillräcklig så finns den där.

Jag tar inget personligt ansvar för om McDonalds skövlar regnskog eller nyttjar barnarbetskraft, jag hade gärna brytt mig men jag gör inte det, jag vill bara ha en burgare och jag vill ha den i tid och med pommes.

det jag reagerar på är hur en människa kan propagera för så många "fina" saker, klaga på stadsministern, vapenhandeln och en massa andra "hemska" saker när han sen själv inte kan tacka nä till några linor för alla offer som knarkkartellerna skördar, alla barn och alla fattiga som för sätta oskulden och livet till för att han ska bli hög.
Hade det varit eminem som gjort det så hade jag inte brytt mig, eminem har aldrig propagerat för mig om hur jag bör leva mitt liv, hur hög moral han har och hur dålig moral dom som inte har hans värderingar har.

det är hyckleri jag inte klarar av, det är det faktum att han säger en sak och gör en annan, det är det som är svinigt, fegt och nördigt.

Som mr cool sa i en låt: "Om man inte kan göra som man tycker får man tycka som man gör".

Det är vad jag tycker, ni behöver inte hålla med... men jag är varken bitter eller sur, jag skiter i vilket, jag lägger en timme om dagen på detta forum, jag lägger inte den timmen på att skriva "wow, grym skiva, fett som fan", eftersom jag tycker att det är mer intressant att klaga på folk, jag tycker det är roligare, sådan är jag. Hör jag en grym låt skriver jag att den var grym.
men om alla ni som reagerat så starkt över att jag klagat på Ken och Timbuk tänker efter så har ni nog alla lagt ner en hel del tid på att klaga på Fronda eller Snook eller någon annan artist.
Jag hade också klagat på dom, men att deras musik är kass är en sak, det kan jag skriva, men varken fronda eller snook har mig veteligen hycklat till det på samma vis som ovanstående artister.

Out.

Ointresserad av alla.

2006-12-24 03:31
först o främst så är ALLA världens regeringar styrda av företag
ALLA.. om du vill tro det eller ej så e det så..

och tråden handlar inte om Timbuks kokainberoende..
den handlar vart Daniel Boyacgliu (stavning) tagit vägen..

fronda är otrolig hycklare.. han ljuger ju rakt ut i varenda text..
men det e off-topic
så kom inte me nån comeback angående honom för ingen kommer diskutera

o sen att du ens citerar mr cool hahahaha

jag tycker du ska spendera den där timmen av ditt liv / dag till att försöka förändra något med handling istället för att sitta o klaga på saker o ting på ett forum.. hur kul det än är

men även om det skulle vara så att du vill att folk ska ta till sig av det du säger så får du väl välja nåt annat första intryck eller nåt antar jag..

o sen förklarar du dig men då har redan nån annan fått för sig nåt om dig.. blir svårt o förklara dina utlåtanden när man bara har dom första hjärndöda meningarna längst fram i hjärnan
simpel psykologi bara

för när jag först ser dig skriva nåt så får i varje fall JAG för mig att du e ett jävla rövhål med för mkt tid på fingrarna
o jag hade antagligen gett dig en rak höger in real life

men du kanske säger dina första ord bättre än du skriver dom

fan vet jag

2006-12-24 04:24
ok, löjligt att slåss... men är det så du trivs med att lösa meningsskiljdaktigheter så är det bara att beklaga.

Många gånger bättre att skriva och disskutera dom, att hålla på att "hota" med våld är bara löjligt.

Du började skriva taskigt till mig, jag skriver i enkelhet bara att timbuk är en hycklare eftersom han uppmanar folk att handla efter ganska hög moral, när han själv sedan drar linor och skit...

Att du sen blir irriterad av att jag skriver så är ju inte mitt fel, jag la fram fakta, kan du säga emot själva kärnan i mitt argument, dvs:
1.Timbuktu propagerar en hel del för medmänsklighet och ger en och annan moralkaka, det är hans image.

2. Timbuktu snortar koks ibland.

3. detta innebär att han till ganska stor del säger en sak och gör en annan.

4. att säga en sak och sen hgöra en annan är hyckleri.

Kan du säga emot detta?

Hur jag säger det är en annan sak.

Ge mig på käften då din lilla fitta, skiträdd för en ful gymnasieunge, dra om du vill prata våld, jag orkar inte.
Lägg ner det, för din egen skull... det handlar inte om vem som kan slå vem på käften, är du så korkad, är du en grottmänniska, så för din egen skull, dröm inte ihop nått om hur det skulle gå till in real life, för det är bara synd om dig, rfattar du.
Ointresserad av alla.

2006-12-24 10:43
Sedan när blev det som står i tidningen sanning? Alla vet väl att i en story som tidningarna publicerar är 10% verkligheten 50% journalistens vinkling och 40% rubriken.

Att ens få för sig att diskutera resten är ju bara hopplöst löjligt, speciellt om man själv erkänner att man är en hycklare. Då dör ju ens argument hur jävla duktig man än är på att argumentera.

Wesslan är din fader

2006-12-24 10:52
Wesslan P20
yes, men nu var det ju sant.

jag fattar inte GAIA, vilken jävla snubbe. varför måste du göra personangrepp och sen säga att det inte är en diss? du var ju bara tvungen att lägga till "iransk svartrockarbög"
vem bryr sig om han är norsk skogshuggarbög, eller polskt bilsäljartönt?

who is bögen i buren..
 i get more pussy then panty!

2006-12-24 14:38
"Att ens få för sig att diskutera resten är ju bara hopplöst löjligt, speciellt om man själv erkänner att man är en hycklare."

Jag sa aldrig att jag var hycklare, du måste ha missförstått hela poängen.
Jag menade på att om man inte kan leva som man lär får man lära som man lever. Eftersom jag aldrig påstott att jag står för det "rätta" och det "fina" i världen, jag har aldrig utgett mig för att vara på de svagas sida, därför är det inte hyckleri när jag köper en burgare på McDonalds.

hade jag sprungit omkring och läxat upp folk om vad som är rätt och fel att tycka, stått för en medmänskligare politik och så vidare, då hade jag varit en hycklare om jag åt på McDonalds.
Ointresserad av alla.

2006-12-24 16:05
Danile Boyaciog  var ämnet ja.. så var det..

Tack för alla svar folks :)

2006-12-24 17:14
Haha idioter.. Hur som helst så är Daniel en kille som jag har för mig växte upp i Vårby eller Vårberg? Jag har en kompis som känner snubben och han har berättat att Daniel är en poet/musiker som både skriver och rappar/sjunger/pratar poesi. Men vad han sysslar med nu har jag ingen aning om.. peace
I smoke weed til my motherfucking eyes bleed! Rather bad memory than bad memories, I smoke cannabis!
One Love, JahBless&Peace

2006-12-24 22:50
hahahahahaha

2006-12-25 00:48
confidence

Ehhm hur i helvete får du det till ett personangrepp? :S

JAG som person får väl tycka att det är fascinerande/intressant med olika personporträtt man möter på?

Sen kanske det inte ser så snyggt ut i samma mening som "dissar rappare", det håller jag med om. Isf, my bad där.

Men jag skiter väl i om han sätter snubbar eller brudar, om han är från Iran eller Irak eller om han går i lack och läder eller wu-tang brallor?

Gå och lägg dig.