I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har hip hop blivit töntigare?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2006-12-29 00:14

Har hip hop blivit töntigare?

Jag vet inte om det beror på att jag blivit äldre men allt känns fjantigare, och töntigt nuförtiden med hip hop. Jag har vart "hip hoppare" sedan 14 års åldern och vart helt såld. Nu när jag ser intervjuver med Method man, gamla Wu-tang clan grejer, Camron, Heatmakers, etc etc så är artisterna extrema fjantar i mina ögon. Förr tyckte jag sånt va coolt. Vuxna män som tycker det är häftigt att röka brass, och gärna säger det 300 gånger. På rapvideos står det meningslös människor i bakrunden och spelar tärning och ska se hårda ut. Många av dom beter sig som 13 åringa killar. Det är nästan skämmigt att titta på det.

Sedan finns det fortfarande artister jag har respekt för som fört sig på ett annat sätt. En t.e.x är Saigon som alltid säger vettiga saker i Intervjuver. Common är cool på ett riktigt sätt. Dom flesta som har lite självdistans som eminem, mos def (inte rädd för spela i lyftarens guid) medmera.. 
jag räknar inte med att 16:åringarna håller med mig här.
Ni andra då?