I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

COSM.I.C lämnar Looptroop

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2007-02-09 01:18

COSM.I.C lämnar Looptroop

En sveriges största har lämnat rap bakom sig....
Kolla deras hemsida : Looptroop


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Till alla fans!
Nu är det officiellt. Jag (Cosmic) lämnar härmed musiken och Looptroop på obestämd tid. Det är inget groll inom gruppen som gjort att jag tagit det här steget. Jag älskar fortfarande grabbarna som om de vore mina bröder. Inte heller har någon utifrån påverkat mig. Det här är helt o hållet mitt eget beslut.

Det kan tyckas att det inte finns någon egentlig anledning till mitt avhopp och det gör det inte heller mer än att jag har tröttnat på allt vad livet i rampljuset innebär. Nu har det väl inte varit någon paparazzi-liv i Hollywood utan mer ett ganska stillsamt liv i Västerås (när jag varit hemma) men det har ändå räckt som en av flera anledningar. Om man sen lägger ihop det med att vara borta från familj 250 dagar om året så blir jag själv rätt så förvånad att jag pallat så länge som jag gjort. Jag menar jag gillar ju inte ens att resa. Inte att stå på scen heller för den delen.

Men jag är självklart fortfarande DVSG-soldat och kommer fortsätta att jobba med webshoppen och merchandise. Och på den biten kommer det hända mycket. Vi ska satsa ännu mer på shoppen genom att erbjuda mer, bättre och fetare grejer. Mer om det senare.

Truppen håller nu på att spela in sitt fjärde album och det kommer bli grymt såklart.
Jag är med på ett par spår och det är de sista jag spelade in. Så i och med den skivan så avslutas en era men en ny spännande inleds. Både för Looptroop och för mig personligen!

Vi hörs och ses!
/Cosmic

PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !