|
|
|
|
|
COSM.I.C lämnar Looptroop
En sveriges största har lämnat rap bakom sig.... Kolla deras hemsida : Looptroop
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Till alla fans! Nu är det officiellt. Jag (Cosmic) lämnar härmed musiken och Looptroop på obestämd tid. Det är inget groll inom gruppen som gjort att jag tagit det här steget. Jag älskar fortfarande grabbarna som om de vore mina bröder. Inte heller har någon utifrån påverkat mig. Det här är helt o hållet mitt eget beslut.
Det kan tyckas att det inte finns någon egentlig anledning till mitt avhopp och det gör det inte heller mer än att jag har tröttnat på allt vad livet i rampljuset innebär. Nu har det väl inte varit någon paparazzi-liv i Hollywood utan mer ett ganska stillsamt liv i Västerås (när jag varit hemma) men det har ändå räckt som en av flera anledningar. Om man sen lägger ihop det med att vara borta från familj 250 dagar om året så blir jag själv rätt så förvånad att jag pallat så länge som jag gjort. Jag menar jag gillar ju inte ens att resa. Inte att stå på scen heller för den delen.
Men jag är självklart fortfarande DVSG-soldat och kommer fortsätta att jobba med webshoppen och merchandise. Och på den biten kommer det hända mycket. Vi ska satsa ännu mer på shoppen genom att erbjuda mer, bättre och fetare grejer. Mer om det senare.
Truppen håller nu på att spela in sitt fjärde album och det kommer bli grymt såklart. Jag är med på ett par spår och det är de sista jag spelade in. Så i och med den skivan så avslutas en era men en ny spännande inleds. Både för Looptroop och för mig personligen!
Vi hörs och ses! /Cosmic
PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Tråkigt som fan, undrar om dom tar in nån ny?
|
|
|
cosmic som var den som var bäst i looptroop. Tråkigt för looptroop o lyssnare såklart.
|
|
|
Tråkigt, men av någon anledning känner jag mig faktiskt inte förvånad. Har alltid fått intrycket av att Cosmic velat hålla sig mer i bakgrunden och mer och mer börja hålla på med med den grafiska biten.
Det kan bli intressant att se hur det utvecklas och jag undrar verkligen hur deras nästa album kommer låta.
|
|
|
shit shit... hoppas fronda får ersätta nu då wooow---
rip
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Synd på en bra artist.
http://Soldjah.blogg.se/
|
|
|
vafaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!
|
|
|
|
|
|
Respekt åt Cosmic. Hoppas att han gör shoppen till bomben och hittar en ny väg att dominera so, han gjort men sin förra.
Ser fram emot skivan.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
|
|
|
fan va tråkigt :(
http://www.myspace.com/akinonline
|
|
|
Men, men, men, han FÅR inte! Vi blir ju ledsna nu... Kanske han blir av att fortsätta också, men jag blir ju helt deprimerad här.
Ja jilar tjåka katter!
|
|
|
äsch, det var ju inget kul. kunde inte supreme ha bailat?
http://www.myspace.com/localexpressions
|
|
|
|
Skivsamlare
2007-02-09 08:42
|
Oh, tråkigt - men nu ser jag fram emot looptroops nya platta mer än innan. Ska bli spännande att se hur de klarar sig utan CosM.I.C.
Yes! In Concert — For the love of music
|
|
|
|
|
|
när släpps nya platten ?
House is hiphop on fast forward ..
|
|
|
den enda emceen lämnade looptroop. Kvar är bara två fjöllor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Ah tråkigt som fan de där, men att säga att Cosmic gör men te er som säger Cosmic gjorde halva gruppen en ren bullshit... Visst han va bra men de är de andra också, mest tur är de ju att de inte va embee som hoppade. Yeah tråkigt som fan iaf, men nu ser jag riktigt mkt fram till nya plattan.
Big up to Cosmic !
Softa koftan !
|
|
|
Jävla skiit! Satan av ledsen jag blev.. Han var ju som sagt bäst..
Tack för tiden som varit.. Tack Cosmic.
Jockish @ B-vik
|
|
|
när släpps nya platten ?
House is hiphop on fast forward ..
|
|
|
Synd synd, men bättre det än att han börjar göra dålig musik haha. Hoppas han kommer tillbaka, det kommer inte bli lika bra musik
"gotcha back like a chriopract"
|
|
|
Hetl förståeligt. Looptroop rockers måste ha ett ganska hektiskt liv med ett så intensivt turnerande. Fast jag förstår inte varför allt måste vara så svart och vitt. Man måste väl inte lägga av helt och hållet liksom... Konstigt att han inte tycker om att stå på scen med tanke på hur mycket och bra han har gjort det.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|
|
|
All respekt åt Cosmic. Alltid tråkigt när folk man lyssnat på sedan back in the day lägger av men jag ser fram emot det som nu är inspelat.
Om inte annat förtjänar han all props för den insats han gjort för svensk hiphop och för all den feta musik han gjort.
Peace
Legion=sötast
|
|
|
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
|
Skivsamlare
2007-02-09 11:34
|
lite tråkigt men det löser sig nog, man får väll hoppas att han blir inspererad av musik igen och iaf fortsätter lägga lite verser då och då
Ernst Nördar Till Det: Jag bloggar om mer och mindre kända svenska hiphopsläpp hos www.GATUSLANG.se
|
Redaktionschef
2007-02-09 11:35
|
Riktigt trist, men samtidigt kan jag inte låta bli att bli ännu mer sugen på att höra kommande albumet.
Helt rätt av honom att kliva av vid "rätt tidpunkt" alla fall.
MaKkan_XL P22> Pratade med promoe via mail för 2 veckor sen och då lät det mycket tveksamt om någon looptroop skiva skulle komma i år. Däremot kommer lite andra grejer från honom :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP | Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
|
|
|
det va ju lite tråkigt...
|
|
|
Fan vad tråkigt, men det är ju klart att han ska lägga av om han inte trivs med musiken. Han var min favorit i Looptroop, och jag tror inte att Looptroop kommer att kännas fullständigt utan honom. Men de resterande är ju inte heller dåliga, och med Embee kan dem fortfarande uträtta stordåd.
|
|
|
Riktigt tråkigt att höra, hoppas verkligen han kommer tillbaka om ett tag.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
|
|
|
"Jag menar jag gillar ju inte ens att resa. Inte att stå på scen heller för den delen."
det kom han på efter flera år. :)
|
|
|
oj. det var som fan. en av mina favoritrappare. men lycka till med livet och sånt..
|
|
|
Looptroop med MDCS och arbete innan dess var bra grejer! Efter den skivan gick dom ner sig och de blev rätt wack, ärligt talat...
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
|
|
|
Först in och först ut hehe!
Synd att han lägger ner helt
The Hassle
|
|
|
looptroop, shit många år man har fölt er :)
från å vara en liten 17åring på kålltorps fritidsgår me afro till 2006 när man har interjuvat en av er å sett otal me shower.
comsic, önskar dig all din lycka i livet :) hoppas du gör en jayz istället :)
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
|
|
|
jag har lyssnat på looptroop sen jag var väldigt liten och alltid diggat cosmic både i looptroop och casual brothers, det här känns ju nu skittråkigt..han var än av dom allra bästa i det här landet.. tråkigt
holma fo shoe..
|
|
|
Verkligen verkligen tråkigt asså eftersom han var bäst i hela Looptropp gänget och även var sorgligt bra på både svenska och engelska featurings...
Men jag har full respekt för hans beslut, kan ju inte hålla på med nått man inte brinner för längre...
Hoppas att grafik biten kommer att gå susen vilket jag inte tvivlar på!
|
|
|
våravästaår P21! om "fronda" skulle ta hans plats så kan licka gärna big rob hoppa in i g-unit,ahaha! och ang. om det där "rip" du skriv tycker jag e öndigt för folk som läser detta kankse missförstår och tror han e död vilket han inte är.
hoppas det är typ "ross-rasch,breake up" och att cosemic kmr tillbaka i höst! =)
peaceee....
|
|
|
tråkigt o höra mayn. men du finns me på vår platta iallafall. så du får turnera lite till.)
|
|
|
Helt sjukt jag drömde att Supreme lämnade Looptroop förra veckan. Huh. hursomhelst synd som fan, kanske är Looptroops största era slut. The Struggle Continues!!!
-"Shit, I lost him in the Sun!"<br> <br> - Whoa PixelCrew 2004!
|
|
|
VA??????
helvete..sån chock..Looptroop kommer inte vara Looptroop längre.:(:(:(..det e tråkigt..men jag kan ändå förstå varför..fan va surt..
menmen..lycka till cosmic..hoppas skivan blir fet som vanligt..ska deppa med gamla looptroopdängor nu...
http://www.myspace.com/noodlestyle
|
|
|
kan inte alla i looptroop hoppa av! fan vad sjukt dåliga dom har blivit
|
|
|
SAM-E Skall Cosmic verkligen lägga rap på svenska på 7 dar?!? Intressant i så fall.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|
|
|
fett knas asså.... ändå nice att han är med på några spår på nya skivan i allafall
David VS Goliath
|
|
|
Sorgligt. Mest uppskattade mcn från dom sluga gangstrarna
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
|
|
|
jaa detta var ju synd..
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM
|
|
|
Fan va ledsamt.. Looptroop kommer inte vara som förr
|
|
|
Får önska CosM.I.C, en av sveriges fetaste låtskrivare, en god fortsättning!
|
|
|
vad menas med DVSG's ? har undrat i minst 1000 år.
now you know.
|
|
|
Det e lungt men han kommer tillbaka. Han har sagt det själv:
I'm gone right now but you won't wait in vain I'll be back before you know it to put the aches on layaway
|
|
|
Neeej..!!
han kan inte sluta Looptroop är ju en troop då måste dom ju byta namn till Looptrioo man kan ju inte vara en troop på tre..=(
nej men seriöst..Fan va tråkigt men man får väl bara respektera hans beslut..
Fan Lätt en av sveriges top tre MC´s
aja hoppas det går bra i framtiden..peace
"Vissa hävdar ju att vår isglass Igloo Cola anspelar på kokainmissbrukande eskimåer..." gb-glass
|
|
|
relax - David VerSus Goliath :) När man säget "DVSG:s " på engelska låter det dessutom som "devious Gees", d.v.s. "lömska gangsters" (eller liknande synonymer).
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
|