I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sedan svenskunderjord lade ned...

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2007-04-05 11:59

Sedan svenskunderjord lade ned...

Ni får faktiskt ursäkta, man jag börjar tröttna på det här!
Var är alla hipopsidor på internet, var är alla artister, får vi inget bättre än, ja låt oss säga fonky fresh!?inget illa menat).

Om vi alla börjar med att se oss omkring här på Whoa foumet (vilket snart är det endra som finns kvar av svenska hiphop på internet sedan svenska battles och diverse andra sidor lagt ned)
Vad är det vi ser då?

Enligt min åsikt ligger det till på det här viset att större delen av "artisterna" (om man nu ens kan kalla dom artister) är riktigt urdåliga, dom saknar talang och känsla för det dom gör och kommer aldrig att bli något.
Merdelen av alla låtar som läggs upp här på whoa har namn i stil med "Ser tillbak's"  -  "vi minns dig (R.I.P "Namn")"   -  " glömer dig aldrig" - "vill ha dig tillbaka" såvida inte låten heter något med ordet "DISS" i titeln för dissar finns det gott om. Dock är nästan inte en enda diss jag har hört här bra.
Begerppet Utbud på olika stilar innom hiphop existerar inte då nästan alla låtar låter likadant.

Sedan svenska battles lade ned tycker jag det verkar som att alla sidor som man kunde besöka börjar förfalla sakta men säker, och slutligen läggs dom ned.
Titta på t.ex www.svenskabattles.tk  Den sidan har snart inte blivit uppdaterad på över ett år, trots att jag vet att det har varit flera Jam med freestyle battle.

Enligt mig och många andra är Battle och freestyle ett av hiphopens viktigaste element, och är det då bra att inte ha någon sida eller dylikt att läggga upp battles på?


Bla bla bla! Jag kan hålla på och mala i i en timmes läsning om det vore så, men det jag ska komma till är att:

Ta vara på det som finns i sverige, efterlika inte amerikans hiphop, det är orelevant här i sverige! alla tycks inte förstå det här!
Det måste komma upp fler hiphop sidor och comunitys, sidorna måste hållas uppdaterade, och det går inte att lägga upp vad för skit som hellst!  man måste solla bort det som inte är bra! Det borde finnas en sida för bra artister och en sida för artister som är dåliga. Det låter knäppt men det jag  menar är någon slags liga eller toplista eller dyligt.
Vi måste få fram dom br artisterna som har förutsättningar för att lyckas!

Men Fridens liljor till er alla

P.S inte meningen att hänga ut någon eller att vara förolämpande, blir bara lite trött på det här.

Lacka ur med klotterfärgen