|
|
|
|
|
Kan detta möjligen vara Mc Tim?
Ett inslag från ett Anders och Måns program jag hittade på youtube som var så sjukt klockrent.. Om kläder och hiphop!
Vid 1:48 in i avsnittet äre ett klipp från nåt gammalt 80tals program där en vuxen intervjuar en svensk hiphopare..Vid namn Tim! Detta är alltså precis innan hiphop i Sverige vuxit. Kolla och se om ni håller med mig. Kan det vara Mc Tim? http://www.youtube.com/watch?v=AqTRw4CVmBQ Om ni inte vill se hela så hoppa fram till 1:47!
HejHej
Rappat skitlänge.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Han tilltalar honom som Tim, och Tim är ju med i ett kort inslag en minut innan, så jag tror det är det
|
|
|
det är inte coolt att ha fäljar som snurrar på skorna =D
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
|
|
|
"Jag kommer hålla på tills jag slutar"
Högt liv
|
|
|
grabben låter ju helt efterbliven..vem var han?
Hakuna matata
|
|
|
Haha, vem fan är det på 0:53 aldrig sluta sjunga/ord tunga-grejen? Och vilken Public Enemy-låt var det?
Kul klipp
|
|
|
grymt...
Va inte klippet med MC Tim med i bullen för maaaaaaaad länge sen?
Mc Tim - jag e def
men vilken public enemy låt va det?
..........?
|
|
|
det är han
---------------------------------------- --- ------------ Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)
|
|
|
Det är i Kulego Fashion i Malmö, dem är i!
Butiken alltså.
www.wallyjohnson.se
|
Skivsamlare
2007-05-15 18:39
|
det är inte coolt att ha fäljar som snurrar på skorna =D
haha så jälva wörd. fyfan vad fult.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
|
|
|
mc tim har väl inte släppt något efter den låten eller typ one hit wonder
feel tha beaaat maaan
|
|
|
" jae de e kuul! oh yeah ällt! "
hahaha måste få reda på vad butiksägaren heter.. fett komisk snubbe!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
butiksägaren e ju skönast i hela filmen :D
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
|
|
|
Haha undrar vilken jävla affär det är!!
Först säger han att det är mesigt att ha likadana overaller sen ba "de e cuul, jävisst!"
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
|
|
|
hahaha ärligt, fyfan vilka fula skor.
|
|
|
Chico: Som jag skrev innan, det är Kulego Fashion
www.wallyjohnson.se
|
|
|
Det är MC Tim.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
|
|
|
Vad gör Tim idag.. Han behöver ta det tillbaka
Human Education Against Lies Fu ll Kontro ll, Its a posse
|
|
|
snubben i affären e lazee's faska
|
|
|
|
|
|
- Tim, hur länge kommer du hålla på? - Jag kommer hålla på tills jag slutar
Ja, det var ju finurligt sagt. :P
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
|
|
|
vinn props om ni vet vem som skrev denna diss tillbaka till mc tim när det begav sig:
"tjena mc tim, du sa att du var kung av rimm här är min rimm back, käka limm"
mc:n är ifrån gbg och kör fortfarande
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
|
|
|
|
|
|
Ouuufff.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
"rätt":
det stämmer, en old school diss
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
|
|
|
haha, underbart roligt inslag alltså. killen i affären var sjukt kul..
www.mofetajerre.se
|
|
|
Jag träffade Tim i Folkets Park i Malmö förra sommaren..
Han drack öl och freestylade gangsta shit som de vore -93... Old school Styyyle!
http://www.twitter.com/sammyksafari
|
|
|
har inte hört från tim på länge men jag kan väll säga som så att när det gäller freestyle så är han grymt bra. När vi körde så var det freestyle battles från morgon till kväll. Jag har en hel del material från oss som inte är släppt, inget färskt direkt men det blir liksom patetiskt när man diskuterar hurvida bra en sak som är tjugo år gammalt är. man får liksom sätta saken till propotion.
jag skulle mer än gärna vilja se en freestyle battle mellan tim och gubb. På tiden det begav sig så battlade tim ut en herre från sons of soul. propps till de som vet vem han var, är ;) kanske mayornas kan svara på det? Tim är nog den mest nervärderade rapparen i sverige. många skulle åka på sig en rejäl omgång på battlescenen.
man kan säga mycket om mc tim men när det gäller enbart rap och hip hop så har han levt för det på sitt sätt. Inte det mest hälsosamma livet men han gick sin väg och gjorde det på sitt sätt. Jag önskade många gånger att han kunde behålla fotfästet. Då hade han varit en av de mest etablerade idag. Det är jag helt hundra på och de som arbetat med honom kan nog skriva under på detta. Tyvärr så går det inte alltid hand i hand. De som verkligen har lyckats idag är Petter och timbuk. Propps till dem. Dom har haft om inte hundra så näst intill på det som dom sysslat med. en målmedveten och systematisk strategi.
Själv har jag om sagt inte pratat med honom på många år. Jag lever ju ett helt annat liv idag men jag hoppas att han mår bra.
Fridens. oldschool rockz
www.myspace.com/sirvaas
|
|
|
peace sir vääs
nej, vet tyvärr ej vad han ifrån sons of soul hette även om man kände till gruppen
och anledning till gubb´s diss vet jag ej heller, bara att det hör till rap att visa skills och vissa kanske tyckte att "jag är def" var wack när det begav sig, don´t really know?!
så props till alla originators överallt!!!
|
|
|
aah. någon som vet vart man kan få tag på "Jag är def"?? vettåfan om jag skulle betala så mycket för den men ligger den på nätet skulle jag hoppa högt..!
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
|
|
|
Peace mayornas!
Kanske ringer det en klocka om jag säger Adam Nilsson?
Sedan så är det självlart att många tycker att det var en wack låt redan då (jag är def) men det var politiskt korrekt att tycka det med. Lika poltiskt korrekt som att älska tha brigade och gjorde man inte det så visste man fan inte vad hip hop var. Att ha skills innebär inte alltid att varenda jävel älskar det man gör. Om vi rannsakar oss själva så tyckte vi nästan alltid att allt annat än sitt egna crew var wack.
Ibland handlar det inte om vad som görs utan mer om vem som gör det.
Fridens. oldschool rockz.
www.myspace.com/sirvaas
|
|
|
true stories, förr höll alla stenhårt på sitt crew ha ha...
adam nilsson aka ADL...
|
|
|
haha fan va skön butiksnubben e..
nån som vet vilken video den där bruden e från?
me glittret som skyler brösten i klippet precis innan dom snackar me Tim..... vill se mer av henne hehe. d borde va nån låt me Joe me tanke på smycket hon håller upp
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
|
|
|
de e cool
witty unpredictible talent and natural gang
|
|
|
Jag har inte ens hört "Jag är def" med MC Tim. :D Back in the days var det nästan enbart Gang Starr, Das EFX och EPMD som gällde. :D Och Fugees förstås! Jag visste knappt att svensk hiphop existerade när jag gick i mellanstadiet. :D
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
|
|
|
svensk hip hop har funnits i stort sen hip hop kom till sverige
|
|
|
Bah.
|
|
|
Jag har Jag Är Def tolvan. Jag byter med vem som helst mot en påse bilar.
http://www.toptensomething.blogg.se
|
|
|
ingen som ha videon da?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
|
|
|
Shit.. Det värsta var ju att Anders och Måns var sjukt ironiska men såg ändå ut som clownerna på Söderkällaren en fredagskväll. Hur kan NÅN säga att MC tim ska ha respekt efter att ha sett sånt där? "men... tim... fan har du en kedja på dig?" "dels för att ja vill ha de men dels för att det representerar hiphop..." Usch, jag brukar inte hata men det där är fan omöjligt att älska.
|
|
|
vad är det för fel på att säga som han gjorde? Varför hade alla adidas overaller, kangol, you name it.. för att det var en del av hip hop kulturen. varför hade hårdrockare nitband, jeansjacka med tryck..m.m... för att de vill vara en del av kulturen. fattar inte problemet? du behöver inte älska eller hata något, ta det chill och bara låt saker vara för var dom är..
www.myspace.com/sirvaas
|
|
|
exakt vääs man var även ung då och sket i trender av massan, man rockade hip hop stil hur det än skulle se ut idag med just den 80 tal stilen, still do med updated skit, ska man vara med så kan man lika med vara med ordentligt i detta game called hip hop
|
|
|
nån som vet var man kan få tag i mc tim - jag är def? typ mp3a om nån har?
ådue?
|
Skivsamlare
2008-04-26 21:17
|
Jag Är Def finns med på "alla talar fortfarande svenska" (en samlingsskiva)
sen är väll det en remix på den (?) med på Dogges album, om jag inte mins fel
Ernst Nördar Till Det: Jag bloggar om mer och mindre kända svenska hiphopsläpp hos www.GATUSLANG.se
|
|
|
mayornas, måste du skriva om gubb i varenda jävla tråd? spelar ingen roll vad trådhelvetet handlar om, det kommer ändå nån liten reklam för gubb så fort du kommer in. varför? tror du att fler börjar lyssna på honom? efter att du citerar grymma rader som: "tjena mc tim, du sa att du var kung av rimm här är min rimm back, käka limm"
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
shit den där tim verkar ju inte ha alla kossor i hagen..
Not a follower, so Twitter's never been an option.
|
|
|
Fiyah P25 Jag är def II finns på dogges album, men är det samma beat som orginalet ?
|
Skivsamlare
2008-05-02 23:38
|
Bl1ngBl1ng P0:
absolut ingen aning, vet bara att det var något med Jag Är Def med på Dogges album. och att MC Tim är med på låten (tror jag iaf).
har aldrig hört den då jag tycker Dogges album verkar helt ointressant
Ernst Nördar Till Det: Jag bloggar om mer och mindre kända svenska hiphopsläpp hos www.GATUSLANG.se
|
|
|
HAHAHAHAHAHA FETT!! NU e både LAZEE och hans PAPPA kändisar hahaha
james bong
|
|
|
FAn va skönt det är att se alla gamla rävar tjöta GBG-oldschoolshit här! Ey Vääs! Cra-cra-cracka paaaarkz!
|
|
|
Mc tim är med på Pato Pooh - Ahbow remix tillsammans med ca 29 andra rappare. låten samt video kommer släppas senast 16 maj.,...
www.patopooh.com
|
|
|
Någon som vet vem Ben som beat boxar på 'jag är def' är?
NO SELL OUT!!! REGGAE: SVENSK HIP HOP'S "R&B PROBLEM"!!! Hip hop, inte hip hop/R&B/reggae/soul. FATTA. ELECTRO ÄR HIP HOP. INGEN läser din blog.
|