|
|
|
|
|
Vi går i plugget
När jag gick i femman kanske 6an var ialf under tiden jag titta på lilla akuellt och man just fått upp ögonen för va man kallade hipghop , SÅ kommer jag ihåg att det va ett inslag om typ2 "hiphoptjejer" va ialf så dom introducerades. som hade gjort en hiphoplåt och en video som sopm värvade inslagget med. Låten gick ungefär så här våran fröken är rena rama häxan men vi ska snart börja sexan plugget vi går i plugget. Någon mer som kommer i håg dessa tjejer eller kanske till och med har kvar låten eller vet var den heter. Eller om nu tjejerna slog igenom?
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.
inte målaren tillståndet
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
Graffare
2007-07-05 02:56
|
Grattis ett inlägg på 9 rader och två punkter, fattade inte ett skit, tyvärr
|
|
|
haha kom att tänka på den gamla skiten häromdan...
"sen till hösten när tjejerna får brösten så får killarna fel på rösten..."
allt jag kommer ihåg, sen var det nån ful video med någon som slog nån i magen eller nåt.
classic shit :P
|
|
|
Grattis ett inlägg på 9 rader och två punkter, fattade inte ett skit, tyvärr
om du ska klaga bör DU iaf skriva grammatiskt korrekt. du kan heller inte räkna.
hade tjejerna slagit igenom hade du/alla vetat vilka dom, så det tror jag inte. vad ska du med låten till? det du citerade var ju inte så lovande :) hade nog hjälpt om du skrev vilket år du gick i 5:an/6:an och uppskattade hur gamla dom var då.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
|
|
|
När jag gick i femman kanske 6an(98-99) var ialf under tiden jag titta på lilla akuellt och man just fått upp ögonen för va man då kallade hipghop. SÅ kommer jag ihåg att det va ett inslag om typ 2 "hiphoptjejer" va ialf så dom introducerades. Det hade gjort en hiphoplåt och en video som som värvade inslagget med.
Låten gick ungefär så här "våran fröken är rena rama häxan men vi ska snart börja sexan plugget vi går i plugget".
Någon mer som kommer i håg dessa tjejer eller kanske till och med har kvar låten? eller vet var den heter? Eller om nu tjejerna slog igenom?
wackcent hahah lustigt att någon mer än jag kom att tänka på den
Rhetoric tänkte titta på den och skratta åt den=) Man behöver allt som kan vara roligt och gratis när det regnar och man inte ar råd att resa till solen.
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
|
|
|
Sara & Jun - Vi går i plugget
Pst/Q nämner faktiskt de...tror det är i Jesuskomplex "Sara och Jun det är väl din stil/ Nä svarade du"
Eller nåt i den stilen.
Jag träffade Jun, asiaten, på en fest för ett par år sedan. Hon är inte hiphop längre.
Hmmm, jag vet överdrivet mycket om Sara & Jun, haha :D
Redline!
|
Skivsamlare
2007-07-05 09:58
|
|
|
|
Doc Ock - Det där var läskigt... Kollade Wikipedia om jag kunde hitta nåt: " Plugget är en svenskspråkig raplåt från första halvan av 1994. Den släpptes på singel och spelades mycket i radio. En video gjordes också. Framfördes av de två flickorna Sara och Jun i bandet Sara + Jun, födda 1982. Flickorna gick då i den svenska grundskolans årskurs 5. Plugget är en vardaglig benämning på skolan och låten handlar om skolan utifrån de två tjejernas perspektiv." Nu återstår bara vad som hände med Sara :D 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
|
|
|
Hehe, en polare till mig var tillsammans med en av de (minns inte vem) back in the day, när de var "kändisar".
Redline!
|
|
|
Hehe tjackade faktiskt singel för inte allt för längesen, tung shit BigUp!
|
Redaktionschef
2007-07-05 15:29
|
shit dom hade jag helt glömt bort, men nu när jag läser tråden så kommer jag ihåg den :)
hade varit kul om någon kunnat gräva fram videon på youtube eller nåt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP | Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
|
|
|
Dalotone var köpte du den? har blivit rejält sufgen på att höra dne nu.
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
|
|
|
HAHAHAHA SHiiit det va inte igår man tängte på dem..
Slide...
|
|
|
Ha ha dagens nostalig...Var det inte så att dom ringde in på nåt skivbolags telefonsvarare och rappade i serien?
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...
|
|
|
i get more pussy then panty!
|
|
|
Sjukt länge sen, tror fan jag har videon på nått band från barndommen...hahahaha
|
|
|
bara audio tyvärr... men BUMP
|
Redaktionschef
2012-04-09 20:05
|
En annan ramlade över hela skivan idag under en cd-rea :P
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Alexander Juneblad - Parken EP | Nytt låttips: Zacke ft. Timbuktu - Minicall |
|
|
|
|