I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Houman snackar om svensk hiphop på TV4

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-07-24 16:16

Houman snackar om svensk hiphop på TV4

TV4

http://www.houman.nu

2007-07-24 16:33
hehe fan va soft han e!
http://soundcloud.com/rod_g

2007-07-24 17:03
han behöver hjälp!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Han verkar vara lite nervös, men ger bra svar på frågorna.. Skön snubbe.. Kul med uppmärksamheten oxå.. fett fett
Massive Sound Entertainment

2007-07-24 18:33
väldigt roligt att kolla på, skarp kille
He said, I write what I see
Write to make it right, don't like what I be

2007-07-24 18:37
anledningen till att det är så mycket musik från hässelby är för att det är mycket vatten! hahaha, sköön han e!
Jag är bra - du är dålig.

2007-07-24 18:38
Haha jag tycker han verkar helt ute å cyklar!
" Det finns mycket vatten där.. " ^__-

Men jag vet inte, han var väl småskön. Tappade koncentrationen när jag kom på hur jävla mycket jag vill se henne bredvid naken! GRR!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-24 23:52
haha soft att lägga tillbaka ett äpple ;D
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2007-07-25 10:14
haha, fan vad lost han är, inte så morgonpigg kanske? Jag skulle nog fan inte heller kunna prestera så bra på morgontv =))

Konsertbesökare

2007-07-25 11:08
låten "Hagga", hmmm, ingen bra låt, funkar inte
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.

2007-07-25 11:15
hahahahahaha fan va skön han e. kuslig närvaro till kameran.. han ser fett nervös ut :') o vafan snackar han om med vattnet asså ahahahha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-25 15:20
riktigt kul att han får synas på tv såhär. bra framsteg.
det finns en chat! missa inte den...

2007-07-25 16:09
haha vattenjämförelsen bara va ?!
SKU - SKU - SKULASON!

2007-07-25 16:38

Massive_Sound_Entertainment P0
Vadå ger bra svar på frågorna? Han snackar ju bara skit

Vattendelen va roligast :D

2007-07-25 17:08
nej green_orange han snackar inte bara skit.
visst kan han verka flummig. men hans hjärna är knivskarp. allmänbildad herre fo shooo

2007-07-25 17:17
äh, han kanske försöker låta smart o poetisk men jag hörde inget vettigt av nått han sa

2007-07-25 17:19
mjo, mest flum i detta inslaget egentligen. men annars brukar han vara djup som marianergraven.

2007-07-25 17:58
Finns en del som inte alls stämmer i hans prat:

• Snook ska inte läggas in i samma mening som "Det finns dom som man fattar att dom inte kommer finnas om ett tag", då vet man fan inte vad man snackar om, ärligt asså.
  • Vadå bor nära vattnet? Jag bor fan precis vid vattnet och i Hässelby, men inte fan är det vattnet som driver mitt musikskapande.
  • Ayesha? Henne har man ju glömt, finns bättre inom den genren. Den yngre generationen har ju massor med potential i Hässelby, fan, Ayesha? Jag garvar nästan...

Löjligt. Tycker för övrigt att han kunde kommit med en ny låt när han ändå dök upp inom loppet av ett halvår sen han var där sist, att det var Hagga av alla låtar var väldigt gäspframkallande dessutom.

2007-07-25 18:57
Klockan12 P19

Han sa inte att Snook skulle lägga av, lyssna ordentligt. Han sa att dom hade en fördel i att ha svenska namn, vilket kanske är något att fundera över.

Kul att du skriver i den tråden. Har du gjort något man har hört eller är du ny? Jag tänkte på att du är 19 och en hel annan generation från Hässelby. Houman är ju kring 30 bast. Du var väl 8 när han var 19.

Tyckte själv att han framförde båda låtarna med pondus.
Chinaman do the chip-chop

2007-07-25 19:15
- Alban
Det var så jag tolkade det dom iallafall.

Har du gjort något man har hört eller är du ny? Jag tänkte på att du är 19 och en hel annan generation från Hässelby. Houman är ju kring 30 bast. Du var väl 8 när han var 19.
- Ville du enbart bevisa dina matematikskills eller hade det där verkligen någon relevant koppling till det jag skrev?

Manager

2007-07-25 19:25
Pallar inte kolla på den igen, men det var väl ändå reportern som tog upp Ayesha och inte Houman.

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-07-26 09:44
jaoo det var reporten som tog upp henne.

"- Ville du enbart bevisa dina matematikskills eller hade det där verkligen någon relevant koppling till det jag skrev?"

hahahah va skööön man é :)

2007-07-27 00:14
sanning i mycket han sa där faktiskt
yes ahaya

2007-07-29 14:48
hahah varför leker han med äpplet
http://soundcloud.com/rod_g

2007-07-29 16:02

lite smånervös men endå en skön kille ;) haha

men en åsikt han hade som man gatt hålla med om det är att svenska hiphopen är bättre än amrikanska ;D

Ingenting är omöjligt för den som inte behöver göra det själv ! =)

2007-07-29 16:11
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-07-29 16:39
Haha, skönt ändå att han lägger tillbaka äpplet, typ "fuuck, det är ju gammalt" och sen vatten grejen var riktigt rolig också.
soundcloud.com/brormusk/sets

2007-07-29 17:40
Klockan12, snook läggs ju i samma mening som petter och han finns ju kvar. det där var inget emot snook eller petter, det sa han ju direkt efter för att belysa att det inte va nåt emot dom. han menade på att det är enklare att ha komma nånstans med ett svenskt namn än med ett utländskt "som vilken annan arbetsförmedling som helst". Jag tycker han är skön, sa inte så mycket, men snackad eju inte skit heller, han har en skön glimt i ögat hela tiden.

Förövrigt är Hagga den skönaste låten som går på radion just nu

2007-07-29 20:50
Det är ju såklart lättare för vita kulturskribenter ur medelklassen att identifiera sig med rap a la snook och petter än förortsrap. Houman bryter barriärerna och fastnar mellan dem :)
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"