I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Landet sverige och dess självdistans

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-09-15 14:53

Landet sverige och dess självdistans

Om man vill, kan man...

2007-09-15 14:54
Vad tycker ni om sverige dess regering, fördomar mot hiphoppare?
Om man vill, kan man...

2007-09-15 15:27
visste du inte att d halls feta battles i en grand utanfor Rosenbad? Fredrik Rhymefield har rykte av att va cypherns kung. Ibland kommer tillomed Carl Build forbi o droppar mad conscious shit
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-09-15 23:42
varför skulle carl bildt droppa conscious ? han som tjänar mest cash av alla.

oil money like sadamm biiiatch
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-16 00:43

Rhymefelt från förra Rosenbad jamet...

"Fuck a battle cuz im the priminister/
i hope ya voted blue, cuz else i'll finish ya/
i make the rich go richer and make it even bluer/
so fuck Rick, cuz Rhymefelts the new ruler/
i rap in english, try my politics abroud/
holdin' it down Carl Bildt and Maud/
so fuck a battle again, won't hear ya rap no/
and if ya holdin heat, fuck that, cuz i got SÄPO...mufukkaz!"

Det var vilt!

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-09-16 00:52
jag trodde det var en tråd om rappaers självdistans så jag hade tänkt skriva:

svenska rappare har ingen självdistans med förväntar sig att alla andra svenska rappare ska ha det och tvekar inte på att slänga fram jantelagen för att i nästa andetag säga att dom är bäst i världen och att alla andra suger.

men men, nu var det inte det.

jag ogillar vår regering men fördommar mot hiphoppare? "ok"...

2007-09-16 01:01
Han är 13 år och reggad 07, de säger väl allt?
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-09-16 01:28
Visar väll mest vad han har för fördommar...
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2007-09-16 11:14
soulable P22

hahahaha FETASTE barsen ever.

i make the rich go richer and make it even bluer/
so fuck Rick, cuz Rhymefelts the new ruler/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-16 13:48
päronpung P22: fan du haller ju ingen koll. Alla vet att Carl Build bara joinar cyphern nar Pete E-rock Sun rokt ner honom med m-partiets egna weed, Green House EFX. Da blir Carl som en helt annan manniska. Forovrigt jobbar han pa sitt kommande album: Get Rich Or Lie Trying
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-09-16 14:01
soulable P22: aa ja vet, d va ingen lek! Sen avslutade han me fetaste crip-walken o viftade me en bla nasduk i luften. Black Moon Sahlin blev helt vansinnig o drog fram teleskopbatongen, men Jurassic Hagglund overtalade henne att ta revansch pa micken istallet.

2007-09-16 19:16
isofu: Haha, helt vilt. Den där crip-walken var lite för provocerande för mig. Tyckte han gick over theline där...

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-09-16 20:20
Jag saknar Göran P-dawg i dom här sammanhangen. Han var ju riktigt grym på att rimma på sin tid. Nu för tiden sitter han ju bara på internetforum och gnäller över att ingen köper hans skivor.

2007-09-17 10:17
Haha, skön tråd.

2007-09-17 15:36
Göran Perssson aka G-Perz Kreeprz
Maud Olofsson aka Maud Da God
Fredrik Reinfeldt aka Fresh Freddy Rhymes-Well
Lars Leijonborg aka Lars With Tha Barz
Mona Sahlin aka Mona Da Stonah

hörde att dom lagt sina politiska olikheter åt sidan och bildat gruppen Rosenbad Rockaz, släpper debutplattan till våren!

Tjaffsa aldrig med Rosenbad stylee - Shiwo
Tjaffsa aldrig med Rosenbad styleeeee - Shiwo
Tjaffsa aldrig med Rosenbad style - Shiwo
Shiwoooooo

Tjafsa aldrig med Rosenbad Rockaz-Larsan
Skär ner på fiender som om dom vore a-kassan
I Rosenbads korridorer e inget nytt len!
Lars With Tha Barz klassas som den bästa skytten
Så lär er mitt namn, kom ihåg! Lasse-man!
Jag kommer alltid när solen gått ner
En psykad folkpartist ingen tönt kan se!
Färsking du e skraj du e nojig du e rädd!
Du ber för dina synder på din fattiga dödsbädd!
Har suttit för ofta på Kronobergshäktet
Där jag mötte G-perz Kreeprz och mitt a-hole spräcktes

Tjaffsa aldrig med Rosenbad stylee - Shiwo
Tjaffsa aldrig med Rosenbad style - Shiwo
Shiwoooooo

2007-09-18 01:07
Demento P21: shit d där måste ja ha missat.. Lär väl inte hålla så länge dock. Om inte politiska åsikterna splittrar gruppen så kommer pengarna göra det.

Annars har ja oxo hört att Lars smygtittat i G-Perz rhymebook vilket inte So-Soul Demo Cratediggaz uppskattade..

BTW, nån som vet när nästa Rosenbattle goes down?

2007-09-18 02:11
nyamko sabuni måste va deras groupie
Ja'da!

2007-09-18 06:15
Nej det är hon som gör beatsen!
http://www.myspace.com/dirtydonline
Sångare

2007-09-18 18:33
Rosenbattle v2.0 - 2007 sparkas av i Januari om jag inte har fel?
Läste i nått forum dock att jameT -inte- kommer hållas i Rosenbad i år!!! Årets plats har inte bestämts än verkar det som.
Helt sjukt, Ricky "Down-Lawd" Falkflax visar sin personliga ilska i låten "I'ma download yo' riksdag (fo' free)" som har läckt ut från det kommande mixtapet "I got torrentz" .

- Don't make me mad, or it's the "my dick in yo' chicks-dag" /
  If we can't battle at Rosenbad, i'ma download yo' Riksdag!.
http://www.facebook.com/vincentjedselius
Det är fint att gilla! :)

2007-09-18 18:40
haha nyamko sabuni står i bakgrunden o dansar med folk hon raggat upp på SFI för 3 lax, medans Peter Erikson becknar organiskt homegrown till han snubben med hästsvans.

2007-09-18 19:01
snubben med hästsvans = Cash Money Minister Andy Boss

2007-09-18 23:37
påronpung: hahahaha
Ja'da!