bästa svenska (textmessigt)
Jag ska under ett skolarbete presentera en svensk raplåt, ska skiva ut texten och spela upp den. Jag vil ha en låt där texten är riktigt bra, en kännslomessig text Jag tänkte på "petter - fäller en tår" Mer förslag? vet redan riktigt många men säg något ni tror skulle passa, för folk som inet tidigare kanske hört så mkt hiphop tack på förhand!
Organsim 12 - Veritas
Tråd dödadar!
Helt klart en Organism 12 låt, kanske Sångfågel?
Sångfågel skulle passa välidigt bra! vill att dom verkligen ska känna det, kanske gammla godingen ken-mamma?
får jag lov - organism 12 o chords tror jag
ja goooomorron gomorron det e vejron i ottan nile city 105.6, vem är det jag tjötar med?
Skulle jag få uppgiften att presentera en hiphop-text till en samling människor som inte har nån vidare koll på hiphop så skulle jag verkligen inte välja Petter eller Ken. Anledningen är att det är säkert två av kanske fem namn icke-insatta människor känner igen. När du ändå har chansen att visa att svensk hiphop är mer än Petter och Ken så bör du ta den. Nu har jag tyvärr inga bra förslag på låtar, men det verkar inte behövas.
Redline!
Förstår hur du menar absolut, då tror ju folk att det bara är petter och ken, lika dogge känns ju lite för "vanligt" Vad säger ni om något med paragon ? Eller varför inte afasi Tror ni medelsvensson verkligen vet vem gon eller afasi är?
Organism 12 - Hiphop horor ^^
<br>
Vad som helst med Robert Valsinger, ärligaste och finaste texterna landet har att erbjuda...
NOTHIN BUT SKILLZ
Robert Valsinger? fan är det?
PstQ - Jag ser PstQ - det blå skåpet Organism 12 - Veritas Organism 12 och Chords - får jag lov
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Timbuktu - Fantasi
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Producent
2007-10-16 23:53
Eye-N-I-Låt Det Brinna
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Veritas med organism det är en så grymt fet låt
He said, I write what I see Write to make it right, don't like what I be
Producent
2007-10-17 00:40
Ken-Djupa Sår
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
"Thank God" med Karl Katharsis är grym. Särskilt med tanke på att den är från (släppt iallafall) 2001 på den där ordkrig-skivan. Sen har vi ju alla låtar från "Lördagen den 14:e" med Spakur.
Förövrigt riktigt skön å snygg kille. Las Palmas har sköna softa texter (å beats). Plus en massa fler.
Checka Kung Henry Bowers !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hmm finns många förslag, är på tisdag så fyll på tack grabbar
Fjärde Världen - Brödraskap Tror att du måste förmedla ett otroligt bra budskap för att imponera på din lärare.
Denna låt är en av de bättre som skrivits
http://www.norliekkv.se
Beror väll på hur man tänker, tex många av Ri-Fa's låtar träffar mig ganska bra kännslomässigt men jag tror nog att någon av organism 12's låtar skulle fungera bätter i skolan eftersom dom är "snällare".
One day we all gon' die. But when I die, I'ma be so high
Trippel Ett - Svar på tal
Om du ska spela upp den så blir det ju helhets intrycket som räknas.. då säger jag vers 3 på Samma Samma med Petter.
det finns nätter då jag drömt om västerbron klättra upp och ta ett kliv, checka ut och bara lämna mitt liv fega ur, andas ut ignorera allting negativt försöka nå ett beslut och jag har stått på barrikader, skrikit mina slagord rivt palissader, men också fått skador bullshit, skitsnack, från och till skitlack men slutligen insett att hela stockholm är en myrstack ibland jag simmar bland koraller, håller lyckan konstant ibland jag faller när jag klättrar för brant jag är 27 bast nu, har inte tid med nåt jidder har spelat mina kort, sett till att lagt kort ligger ni som kvaddat era liv det är visserligen aldrig för sent att städa upp gammalt skit, se till att allting blir rent men jag blir knäpp av min stad, jag tänker allt mer det beror på samma gamla stockholm, samma kvarter..
Afasi - Ensam i frihet!
Det är tyvärr så att många låtar är bra men det är alltid något som sabbar den som folk kommer fråga om typ som "YO BRÄÄÄÄÄÄ" osv
pendel paranoia
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
Grioa Låt Annarki
Hjärtligt välkommna, med org12
witty unpredictible talent and natural gang
flunitrazepam - timbuk är faktist jävligt djup.
now you know.
Som relax ovan skrev..Timbuktu - Flunitrazpam Jävligt bra låt förövrigt!
Fucka ur!
Pst/Q med MBMA - Jag gör sönder mig själv Känns jävligt hiphop (:
Crocodile Dundee for president!
tredje basen- afasi å filten för mer seriösare låtar så skulle jag nog ta "livet är underbart" med samma gabbar....
Snälla, ta inte ken ring, hans musik är sånnt man lägger freestyle. ta organism 12, riktig emcee, ta veritas, riktigt nice text.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Tommy Rag lätt! ingen vet tyvärr. www.myspace.com/tommyclaytonblack
?
säger som tjockhuve... Timbuk - Pendelparanoia...
What would macgyver do?
Ska lira en låt från paragon - löftet Frågan är vilken låt man tar tro?
Promoe e fan mkt bra också..
timbuk- ett brev
Musikstudio pannrummet CR
Spelade paragon - stormväder Tycker det är så bra kännsla och storytelling i den