I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför handlar alla svenska B-hiphop låtar om kärlek???

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-10-18 20:03

Varför handlar alla svenska B-hiphop låtar om kärlek???

de e så sjukt töntigt att alla b låtar från sverige ska handla om kärlek eller känslor.... varför är det så... kollla bara på audio här på whoa.. as många sånna pisslåtar..

2007-10-18 20:04
kärlek är fint

2007-10-18 20:05
bättre de än flerstavigt skräp iaf...
en död moderat är en bra moderat

2007-10-18 20:05
Håller med! Var är alla gangstahz, yao?!

2007-10-18 20:07
nej men det finns ju mer intressanta saker att skriva om,, det är ju inte direkt orginellt att skriva om sin flickvän...
Toastare

2007-10-18 20:07
Alla texter handlar väl om känslor, förutom de som är dött ordbajsande?

Jag skyller allt på Emma!

2007-10-18 20:08
DilatedPeople:

Just precis, det är enkelt och därför gör så många det. Rätt elementärt, mina kära vän.
•pave paradise•

2007-10-18 20:08
*min even.

Kan hålla med BountyBoo, till viss del.
•pave paradise•

2007-10-18 20:09
vad tycker du att dom ska handla om då?
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

2007-10-18 20:10
mig!

2007-10-18 20:13
men det finns mkt mer det kan handla om som är mer intressant än vad nån snubbe från växjö tycker om sin flickvän

2007-10-18 20:17
DilatedPeople:

Ge ett exempel själv, och sedan en låt med bra text som INTE handlar om kärlek då. :)
•pave paradise•

2007-10-18 20:22
menar du en känd hiphop låt då eller

2007-10-18 20:23
men var finns all spännande, mörk, och intressant storytelling? när blev det bara att alla snackar om hur dom inte kan leva utan någon...
Det finns ingen dålig musik
bara olika bra

2007-10-18 20:28
Orbajs is the shit!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-10-18 20:32
Är whoa svensk hiphop så lägger jag ner
Några datanördsfittor som ändå lägger de fel

2007-10-18 21:21
Sen när blev whoa representativt för den svenska hiphop-scenen?
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2007-10-18 23:11
Alla har rätt!

Men ni glömmer en sak......
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2007-10-18 23:19
just de, ni glömmer en sak

2007-10-18 23:28

Vilket ämne tror du tjejer (fjortisar) blir knäsvaga av?

Just det. - Kärlek

Rappa om kärlek = Ligga!
www.goldrush.se

2007-10-18 23:41
goldrush / WORD

2007-10-18 23:47
fjortisar e ingen höjdare,,
Skivsamlare

2007-10-19 00:04
Ligga är väll en grej..
http://www.soundcloud.com/adamkross

2007-10-19 11:47
Goldrush sa det!
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2007-10-19 15:44
Ännu värre i såna fall.

Själv föredrar jag känslor före ordbajs men känslor behöver inte utesluta orginalitet, charm ochb fyndighet. När man verkligen känner att en rappare måste ha tänkt igenom sin topic mer än en gång, inte bara på känslan utan hela uppbyggnaden av låten. Svårt att förklara men bara för att "Miss january" med Talib Kweli och "Jag l-skar dig *smile*" med Pontus P13 handlar om samma tema från grunden så är det en stor skillnad.

Trevlig helg!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-19 18:36
för att ingen vet hur man skriver längre. sveriges underground scen är fan pinsam.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-19 19:29
sanning...

2007-10-19 20:37

skojigare att lyssna på bra etlaberad svensk rap i så fall...

www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-10-19 21:40
Kärlek är bra och dessutom handlar inte _ALLA_ låtar om kärlek, öl
Mikael Söderlund was here!

2007-10-19 22:01
Det är ju inte kärleken som är det stora problemet i allt som skrivs av svenska b-rappare... Det är hur dom leverar det... En snubbe med känsla för hiphop kommer över ett bra beat med roots som är smutsiga och är musikaliskt och har ett äkta sound, och har känslan för att uttrycka sej annorlunda och kan lägga upp en text efter temat på ett snyggt och orginellt sett med den rätta attityden..

medans en snubbe som nyss lärt sej tycka om hiphop pga. att han hört någon låt som många tjejer tycker om, och kommit på för sej själv att hiphop inte är så svårt att göra grundligt.. Så han får tag på ett beat som är samplat på celine dion med ett par plastiga trummor och en pitchad refräng och något sorgset piano. Sen kör han igång och skriver om kärlek för han vet att många tjejer skulle uppskatta det...

I dagsläget behöver du varken kunna rappa eller ha ett tungt beat.

Du behöver bara köpa senaste Rihanna plattan och sampla och pilla ihop ett beat utan ljudbild och skriva en text med rim som en 10-åring kan skriva och slänga på en äckligt ljus och "behaglig" röst som tydligen ska få tjejerna att falla mot backen..

Välkommen till svenska hiphopscenen, till och med tondöva kan få låtsats vara musikaliska för en stund.

Kom ihåg: Hiphop is all about love.

Sen att folk leverar kärlek på enkla skit sett är en annan femma.
Fucka ur!

2007-10-19 23:44
Välkommen till svenska hiphopscenen, till och med tondöva kan få låtsats vara musikaliska för en stund.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA. SÅ JÄVLA KLOCKREN

2007-10-20 09:02
Goldrush X26
Vilket ämne tror du tjejer (fjortisar) blir knäsvaga av?
Just det. - Kärlek
Rappa om kärlek = Ligga!

snälla döm mig inte men detta va de roligaste jag läst på väldigt länge, samtidgt de löjligaste. är detta andledningen folk rappar här på whoa, för att skaffa fjortisbrudar?? då är de verkligen synd om er att ni inte har bättre fantasi till ragningsrepliker eller till era låtar

www.myspace.com/konnektent - din källa för grafix

2007-10-20 10:42
Whoas audioforum är för helvete inte sveriges undergroundscen, det har ingenting med svensk hiphop att göra, kan ni lägga av och snacka som om det vore det!
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2007-10-20 12:25
Sverige har för få storytellers
Hey

2007-10-20 15:49
" bättre de än flerstavigt skräp iaf..."

hahahah

Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2007-10-20 21:07
man vill höra något som är intressant, o jag är intresserad av någon som bölar eftersom hans flickväbn gjort slut! det är ju bara deprimerande

2007-10-20 21:46
haha ;p men de är ju som rapparna själva säger ..att skriva texter är som  terapi :9 man skriver ut sina känslor ^^ och då känner väl alla rappare för å skriva när dom har kärleks beskymmer XD haha !

2007-10-21 00:01
har inte läst , men det är allt för mkt skryt tkr ja !
kärlek är ju trots att inte lika drygt att höra ,
för det är ju nytt o nytt liksom .
låter inte precis samma på varje , ny historia.
inget fel med att skriva om sina känslor som wezch sa nyss.
men skryt , oj oj oj samma gammla saker hela tiden
"vi e bäst " " vi äger dig " osv osv bajs på skryt säger jag !

2007-10-21 15:33
alla b hiphop låtar är fan om kärlek... jag klarar inte av att lyssna på det då all skit låter i princip likadan...
det är emo trenden som även drar över hiphopen och folk har inte riktigt fattat det där med att om man ska synas ska man göra något unikt, utan istället ser folk att det går bra för andra som gör det och gör även därför det samma...

jag vet, det är sjukt ointressant och tjötigt i längden
http://www.myspace.com/akinonline

2007-10-22 01:16
de behöver ju inte vara om att man är bäst, det kan ju vara vilket historia som helst, eller varför inte nån av loop troops låtar som har mer med samhället att göra,, word up för loop troop

2007-10-22 04:20
ni missar vad han försöker mena från början .. han menar ju att alla dåliga b-låtar bara handlar om kärlek, inte hiphop låtar i allmänhet , bara dom dåliga rapparna
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2007-10-22 13:49
för att gemeneman i sverige inte har några vardagsupplevelser men vill ändå rappa, och eftersom att min åsikt är att whoa består av 90% bönder så va ska dom rappa om om inte kärlek, hur dom krattar gräsmattan eller hur dom askottar snö? skyfflar kodynga?...

svenska "medelklass" kids är mediokra, därför kommer mediokra texter... vill du ha dope hiphop så lämna nätet på en gång!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-10-22 13:51
och för att smöra går hem hos fjortisar så dom använder hiphopkulturens rap för att smöra för bebisbrudar.

it's a damn shame...

och ja bountyboo alla låtar handlar om känslor, men blir det aldrig jobbigt att höra en snubbe droppa 20 kärlekslåtar till 20 olika brudar för att "gå hem" hos dom?... patetiskt om du frågar mig...

that aint love, that's somethin else...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-10-22 13:53
sverige som helhet är mediokert, inte bara medelklass...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-10-22 13:55
mayornas P33

aa bättre uttryckt.

2007-10-22 16:24
bara för man e bonde så betyder de att man inte kan berätta en intressant hitstoria, tror inte att dem bara krattar och man får andvända sig av fantasi med o hitta på saker.,, tror fan inte dem största har gjort allt som står i deras texter är sant, dessutom så kan man sjunga om något man står för, sen e de gött med ordbajs med ibland som man kan slappa till,, slipper man lyssna på texten bara chilla

2007-10-22 16:34
varför alla b-låtar handlar om kärlek? för att det är b-låtar?
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com
Sångare

2007-10-22 18:05
tjuckfittan

Ja, det är antingen det eller så rappar man om att röka fet. Det är också jävligt B, tycker du inte.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-10-22 21:09
fan bättre att röka fet än att böla över nån brud man kommer glömma om ca 1 månad,,
Sångare

2007-10-23 00:58
Du missförstår. Det är inte the shit att rappa om kärlek. Det är heller inte the shit att rappa om att röka fet i varenda jävla låt. Båda är lika B. Förstår du nu? Bra.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-10-23 01:39
För att kärlek är för töntar.
The Dude minds!