Svenska hiphop skivbolag
Tjena, jag tänkte skicka in ett demo till ett antal skivbolag men har inte hittat så många på nätet som är inriktade på hiphop o rap förutom: redline juju RMH o några få till Jag skulle uppskatta om ni kunde tipsa om andra skivbolag förutom dessa som har hiphop inriktning i sverige. Tack!
Pay Per Bag
http://www.myspace.com/akinonline
POPE Pumpa(?) Records (Mofeta & Jerre) Devrim Saarvi
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Frondamusic ;)
http://www.myspace.com/akinonline
Finns väl nånting som heter up-sweden också? eller vad var det? annars universal music AB (höhö)
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
bmg ? sony
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Pay Per Bag konkurs?
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Skivsamlare
2007-12-04 00:04
JuJu Records -
www.jujurecords.com Breakmecanix ,
Chords ,
DJ Amato ,
Flyphonic ,
Helt Off ,
J-Ro ,
PSTQ ,
Rantoboko ,
Soul Supreme ,
Spotrunnaz ,
Timbuktu ,
Zoro Devrim -
www.devrim.se Fjärde Världen, Max Peezay, M3, Näääk, Nadamas, Mapei, Basutbudet, The Hit Click, Clockwork
Pope -
www.playgroundmusic.se Snook, Ken Ring, Maskinen
Respect My Hustle -
www.rmh-ent.com Adam Tensta, Eboi, Dj Rooftop + producent-teamet Major Factors
Saarvi Records -
www.saarvirecords.com Professor P & Akilles, Öris, Bröder Sinsemellan, Profet, Marke.
Redline Records -
www.redlinerecords.com Tidigare The Latin Kings innan splittring, Fattaru, Lorentz. Vet inte riktigt vilka som tillhör Redline dessa dagar.
Baseline -
www.baselinemusic.se Vendetta, M. Sakarias, Stor, Lorentz, I.D Beats, Mack Gee. Om det nu är deras label eller inte..
Illizit Muzik -
www.illizit.com Calle P, Gubb, Obnoxiuz, Rico Won, Dj Silence
Yes! In Concert — For the love of music
Skivsamlare
2007-12-04 00:07
Finns även mindre / nystartade "labels":
Random Bastards Boiling Pandas Pumpa Records
NBS Records Missade AP's "OrdUpp!" i listan ovanför. Eller ja, har väl säkert missat en massa men där är ett antal mer eller mindre etablerade organisationer i Sverige.
Skivsamlare
2007-12-04 00:09
Kafkaotiska Inspelningar - Henry Bowers & DJ Lo-kut's nystartade
Skivsamlare
2007-12-04 00:26
Undra vilket det går bäst för? rätt obetydligt egentligen men vilket har verkligen kommit från ingenting och är stora nu? Känns som baseline har utvecklats sjukt mkt på senaste
Tippar på att redline är ett av dom som sålt med mest med fattaru, latin kings i baken och man ska inte glömma Den svenska underjorden.... Men efter det har det nog stått rätt stilla för dom... Tippar på nästa "stora" blir det med Adam tensta han har alla möjligheter att bli stor på fler ställen än Sverige om man sköter det "rätt"....
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Producent
2007-12-04 15:13
platformmusic.se
www.mindkaos.com
Underground Beats
vi rikar in oss på svensk hiphop och släpper snart Majisterns platta Parabolparadiset. Vi söker även efter nya talanger hela tiden för att utveckla svensk hiphop i en kvalikativ och positiv anda.
vi finns nu på: www.myspace.com/ubweoz
Vad som komma skall från Majistern kan man även lyssna in på
www.myspace.com/majistern Fridens!
Underground Beats Crew: Morjas (Manager),Majistern (MC), Jens Sjölin (Assistant Manager), Marc Swing (Producer, MC), Dison (Producer, MC), Esteban Globe (MC, Producer) www.myspace.com/ubsweoz
tack för alla svaren, spec. bojjan peace
hur kontaktar man dom här då? om man nu skulle vilja skicka in en demo? :)
Du kollar upp deras adress på deras hemsida eller eniro och sen skickar demo med posten = mest seriöst intryck.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
alltså med skiva och ett snygg omslag? :)
Skiva ja, snyggt omslag är aldrig fel. Komplett låtlista ska det stå och kontaktinformation (inte bara mail utan adress,mobilnr etc)
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
låt lista menar du att de inte räcker med 1 låt?
Oftast inte, man brukar ju vilja höra mer av en artist än bara 1 låt om man ska satsa på den.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
DVSG, AND YOU CANT FUCK WITH US!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.