I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Därför gillar jag Mange Schmidt

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2008-01-10 15:29

Därför gillar jag Mange Schmidt

Ok det blev lite offtopic där i Adam Tensta-tråden så jag gör mitt försvarstal för vad jag anser en av få rappare som förnyar och förbättrar snarare än att köra våldsironi och attityd hela vägen igenom. Upprepar mig själv en del från tidigare tråden men det är bättre att ta allt det där här istället.
Schmidt har ett skönt old school-flow, skön story-teller, har självdistans, man märker kärleken för hiphoppen utan att det ska vara inlindat i massa attityd osv. Hiccory gjorde en poäng om att jag försöker framställa honom som en svensk Slick Rick vilket kanske är att överdriva, men han har definitivt kvalitéer inom samma områden.

visst att det är trallvänligt men jag är grymt trött på folk som ska ta allt så jävla allvarligt, folk som hetsar upp sig över minsta lilla. jag vet att många blev toklacka på hon den där aftonbladet-bloggaren som rackade ner på våldsälskande hiphopsnubbar, men hon har faktiskt en poäng i det hon säger, även om logiken inte är 100%ig.
handlar det inte om hur fattig man är ska det handla om att man känner en snubbe som sitter inne, polaren som dog, hur deppig man är, hur mycket man röker och så vidare.

Hiccory gjorde även en poäng av att Schmidt låter som just d, vilka jag tankade ner efter att inte ha hört dem på 10 år nånting. Jesus Christ vad det låter illa! Värre än audioforumet!

Vidare sa hiccory att han gör en markoolio men honom har jag inte lyssnat på så mycket , faktiskt var senaste gången jag hörde en hel låt av honom den där vi drar till fjällen om man inte räknar den där remixen han e med på nu.