Svensk Hip Hop 2008 vem kommer blowa på riktigt?
Jag tippar på :
Afasi Filthy
Henok
Organismen
Lazee
Eboi
Detta baserar jag på utstrålning, skills och potential till att göra ritkigt bra låtar och album inte bara bullshit låtar för stunden!
i feel bad like headache
Jag tror o hoppas på åhgren, han är fan värd lite flash o cash!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Afasi, Organismen och Allyawan :)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Ingen tyvärr.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
Lookin at you through the glass..
håller med din list helt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Afasi, kanske Populärmusik !
Peace out, get laid !<br><br>
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
afasi och annat blaj som jag avskyr kommer spelas som fan på radion tippar jag på. organismen kommer säkert fortsätta släppa gratis mixtjeps ihop med large. sveriges hiphop-scen kommer vara lika tråkig 2008 som den alltid har varit sen 2001.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Hoppas på Ågren men det blir Afasssssiiiiii:(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
De som blowar i år kommer från Stockholm. Paragon får äntligen den framgången han förtjänar. Han "hjälper" även Sexfemman att komma fram. Tillsammans med Näääääääääääääk!
tror ingen kommer blowa ordentligt med skivforsaljning och mediautrymme men..Allyawan Choys Eldhee Funkenteller ..e nagra potentiella
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Vigge, Helno, Eboi, Allyawan förtjänar att synas i år!
I got more kicks than Jackie Chan.
Organismen har gjort så sjukt bra saker genom åren. detta ska bli hans år. annars hakar jag på att helno och allyawan ska synas mer.
Kung i undre världen
hallå, var de inte meningen att ni skulle vara realistiska här?
jag håller tummarna för organism, han är ju konstant för fan! ge honom lite utrymme!
http://www.myspace.com/localexpressions
Ingen nämner Maskinen? :P
Allyawan ! ! Crome ! ! Lazee ! !
--/roadlake rep.2010+
De enda som faktiskt känns trovärdiga är ju Afasi&Filthy - detta dels för att de inte är helt okänd för den allmäna musiklyssnare (har haft hits med 1990nånting, Bomfalleralla, Le Parkour), samt dels för de gör musik som faktiskt skulle kunna uppskattas av de vanlige svenne på gatan! Att Organism 12 skulle få sitt genombrott hos gemene man känns väl lika troligt som att Lars Ohly blir statsminister!
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe "Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi
1: Allyawan 2: Helno 3: Orgasnismen 4: Åhgren 5: Eboi Min list jag tycker att dom är värda lite credd detta året, och självklart kommer det att bli ett tungt åt för Asfaltsbarn (teN MvH & probspot) om vi lägger det tight på dom spelningarna jag fixat! peace N luv
Nytt artistnamn probspot! Förra användaren är Konstruktiv
Producent
2008-01-11 12:16
Shazaam. Rakt av. Inget ont mot de andra, jättebra artister och de kommer gå bra för dem i deras karriärer också.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Organism 12 Afasi & Filthy Chords Nimo Cheebs Paragon Alla släpper album 2008 och hoppas alla blowar upp och får den respekten de förtjärnar.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Max Peezay också. Fjärde Världens skiva som kom i höstas borde fått lite cred men som vanligt glömms bra musik bort.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Tikkan Fjärde Världens skiva har inte "glömts" bort. Den syns ju inte. Värdelös marknadsföring på den. Jag tror inte folk vet att den ens har kommit.
hoppas på Choys .. inte att han "blowar " men han förtjänar att bli mer igenkänd, men det finns andra som också gör det.. P!
Varför stavar folk Åhgren?
Redline!
Afasis skiva kommer bli de som alla kommer dunka huvudet till, något i stil med när snook släppte ÄR.
blowar? fattar inte rikigt.. men om ja tror de är va ni menar så måste de ju bli nån från old rawtalent, asso newkid eller jay ellr så! ni fattar va ja menar
Tror det kommer gå bra för Afasi o filthy... Fast det bore det ha gått tidigare med tanke på hur populära dom varit...
Shazaam kommer knäcka .
¤
Känns som Afasi har bäst chans- tillräckligt bra för att stå ut, tillräckligt folklig för att sälja. Ågren kommer fortsätta i sin nich med massa props och knappt några sålda skivor, och om någon seriöst tror att han kommer slå i år så har du just vunnit en gratis kryssning i väst indien- ge mig ditt kontokortsnummer så jag kan bekräfta din vinst! De flesta skiter i bittra snubbar runt 30 som gör musik om hur mycket brass de rökt.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Allyawan Prop Dylan - (maybe) Mofeta - (Tyvär! Då jag absolut inte gillar killen, men han verkar ju jobba sin väg uppåt - Tror han kommer komma med nån riktig sommardänga/plåga sen som "kommer ta Sverige med storm" som allt annat..)
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Afasi Filthy, tänk när deras skiva kommer omg dom kommer verkligen ta scenen med storm! Det vore kul men jag hoppas att Eboi ska släppa lite solo också faktiskt
Jag tror Allyawan kommer ta scenen iår.. snubbe e fett najs nu!
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Lime helt klart, för dom som förstår svensk hiphop kan kan ta scenen iår, men om man ska blowa påriktigt så måste ju även mindre intresserade lyssnare veta vem han är osv vilket inte så många gör förutom whoa människorna och dom som har koll! Jag menar, medelsvensson vet inte vilken org12 och allyawan är, men dom vet vem afasi är det defeinerar jag med blowa påriktigt iaf, om man når ut stort
om Allyawan teamar upp med en proffisionell promoter så tror jag det kan bli nåt... (eller han kanske redan har?) marknadsföring e viktigt i branschen...RMH e ett bra exempel.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Lazee (även om han redan gjort de enligt mig) men blowa mer i stil som adam tensta Mofeta & Jerre Näääk (vet ej varför men får den vibben av att han vill ta sig fram o kommer göra de) Allyawan (hoppas jag, men jag tror att han får vänta nått år innan de blir snack om de) Marke Paragon har väll redan blowat i sverige.? eller hur många hitvarningar på ztv och hur mycket spelning på radion måste man få för att blowa i sverige.
Byz och Headline
Tror på Mofeta och Jerre och Allyawan. Kanske beror på att jag diggar båda... :D
Give me five!
Maskinen kommer nog spelas mest skulle jag tippa... Men hoppas på åhgren! Skulle vara kul om ett skivbolag gör sin del i det hela för en gångs skull....
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
tror Öris andra album kommer knäcka fett hhaha
jag har en cigg o den e de hasch i. jag har en psykos o den är jag fast i.
St-music.net Nucca.se Dirtycrowd.com Xoworld.net Nucca Unlimited - 0707 44 30 11 - The Pipeline
Näääk och Henok är de jag tror och hoppas på.
Undra hur det kommer gå för Näääk det ska fan bli spännande