Alla vs RMH
läste på kingsize sida, där en snubbe som heter jacker kalla sha o bucc för mammaknullar, horungar osv osv....det verkar många som hatar på dom...vad har dom gjort och varför hatar folk dom så hårt...har dom fått stryk av någon...det är bara en undran i luften som finns...
är det nån som har info om allt hysteri som har cirkulerat runt rmh
i feel bad like headache
Det går bra för dem... Jantelagen
Som Restless säger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
allt här skitsnacket om dom skulle inte florerat på diverse hemsidor, bloggar o forum, det måste ju bottna i nånting
i feel bad like headache
rhm, viljka är det osv? är inte så insatt
dom jobbar hårt med att promota sig själva genom att lägga ner hela sin själ i RMH. Det är därför dom syns, eller som andra skulle kalla det ; tar upp plats, och det är tyvärr även därför folk hatar...
Svensk avundsjuka är hat, jag har aldrig hört dom säga ett ont ord om någon som skulle kunnat påverka allt hat dom hat emot sig. Elr ja, all avundsjuka ska man väl skriva.
I got more kicks than Jackie Chan.
Respect My Hustle
I got more kicks than Jackie Chan.
De är ett gäng fans, thats it! Vad förväntar folk sig? Att man ska älska bara för att någon är bra på att promota sig själv? Nej, om du ska framhäva dig själv bör du ha något bra att komma med, annars blir du bara tjatig. Jag hatar inte RMH, är bara trött på...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
det går bra för adam, inte för "RMH", han kommer signa på ett major å sen glöms svansarna bort ...
oj, en skrev att dom var mammaknullare, då hatar alla rmh ?:/ hmm.
Kung i undre världen
många har fått fel uppfattning om RMH, och man är avis
Filz P22 du blev medlem idag(?) haha, vad för hemlig identitet är du? är det du som skrivit att dom är mammaknullare, och nu vill se om folket på whoa är med dig?
Kung i undre världen
e det inte ganska töntigt att glida runt i sverige å kalla sig för Respect My Hustle? det tycker iaf jag, och i videon går dom omkring å leker ms13 eller nått verkar de som haha det finns många som är större än dom som inte får samma skitsnack efter sig och det förstår jag. Förstår att folk stör sig på dom även fast ja själv ändå inte bryr mig så mycket
Static is the last thing ya need when ya see me
bruise: Varför är det töntigt att kalla sig för Respect My Hustle? Förstår du ens innebörden i meningen? Och i videon "Bangin om my system" så är det väl Tenstafolk som står i bakgrunden, och inte RMH-folket. Och man kan undra om folk ens lyssnar på vad Adam säger. Det känns som att alla stör sig på det visuella i hans videos.
Redline!
Inte konstigt att hiphop går dåligt i Sverige, när vi verkar tröttna på allting på en sekund och sedan sätter igång och hatar. Pissluffare alla som hatar ni förtjänar Carola inte bra hiphop. Big up till RMH som gör sin grej och gör det bra. Tensta är en av de största JUST NU i hiphop Sverige. RMH har därför lyckats med det som de stora skivbolagen inte gjort. Thats it.
David VS Goliath
Dr.Octagon X26 jag trodde att jag förstod det. Men du är äldre än mig så du kan väll förklara?
Static is the last thing ya need when ya see me
Jag har själv varit ett fan av rmh's musik ungefär sen dom startade, men sen cami börja plugga har de bara gått nerför anser jag, sen att adam slagit i media la la la rör mig inte i ryggraden då jag inte känner hans musik. Speciellt ett uttalande jag läs ur metro störde jag mig på, ska försöka komma ihåg var de va men räkna inte med att de är ordagrant "Alla är fast i '94 soundet och inser inte att vi snart lever i 2010 och de är techno/dance beats som gäller, för resten är played out" Och där tappade jag respekten för både honom och hans musik. Kalla de hata, vara avundsjuk eller vad ni vill, uttrycker bara vad jag känner och tänker inte respektera deras hustle anymore.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bruise: Jag antar att de flesta hakar upp sig på ordet hustle och kopplar det till något som häftiga rappare i USA säger när de snackar om att beckna och allt vad de gör för att haffa deg. Men det många inte förstår (jag säger inte att du inte förstår det) är att ens hustle kan vara vad som helst för att få ihop cash, eller för att få ihop nånting annat. Om jag jobbar på ICA så är det mitt hustle etc. Med andra ord, innebörden är att man ska respektera deras sätt att haffa deg eller deras sätt att operera. Och ålder har väl inte så mycket med det att göra. Fast å andra sidan så gör sig sarkasm alltid bra på nätet.
Redline!
Jag trodde seriöst att det först stod för Respect My Honesty . Det har varit så mycket fetare. Som tidigare sagt, det går bra för Tensta. RMH, WHO?
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
"Respect Me, Honestly" -haha, kul tolkning. Folk blir avundsjuka för att de går bra för dem och för att de tar upp stor plats, ja! Sen kan det också bero på att de har släppt ett mixtape vid namn "We Run Sthlm", och många lackar nog över det med. Vad vet jag...
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
I svensk hiphop finns bara två vägar: okänd eller hatad.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
men vafan, det handlar ju inte om det, all respekt, lycka och framgång tlll adam, men jag tvivlar starkt på att han behöver förtioelva "managers", dj:s och annat löst folk som ska hänga efter å leka possé för att klara sig. självklart så behöver man bra folk , men bra folk vill också ha pengar, och jag hoppas verkligen att ingen kommer känna sig blåst när allt kommer till kritan, för det tyvärr ofta så som det brukar sluta.
Alltså seriöst ni är fan verkligen pinsamma jantelagen till max här ordagrant. Förra året var deras musik fet och ni supporta det nu när de är störra ska ni börja hata.. SLUTA VARA SÅ JÄVLA FUCKING UNDERGROUND
Att de är större mena jag. Så fort någon blir stor utöver den vanliga hiphopen så börjar alla spekulationer hat jantelag mm... Det är nästan sorgligt och pinsamt.
adam tensta 4 statsminister! nä, men serious.. cami e grymmare. snubben började plugga? förklarar vaffö ja inte hört nissen på ett tag..
RMH gör sin grej och dom gör det bra. Tensta likaså.
Öhm, tar tillbaka "deras hustle" menade adams hustle. men glad över att en snubbe från hoodet lyckats, så missuppfatta inte alltför mycket ppl.
DalastDon: Förra året var deras musik väldigt annerlunda. Men dock är de ingen annledning att börja hata dom utan bara trycka på stop om man inte gillar musiken. och kommer ni med kommentarer som de går ju inte undvika (Men de e radio & TV ni ska gnälla på då.) tror inte rmh gänget ber radion o sluta spela deras låtar för att ni e trötta på dom.
Varför tror folk att man är avundsjuk bara för att man inte gillar RMH? Jag tycker knappast lika illa om exempelvis Timbuk, som är fan så mycket större... varför skulle jag avundas RMH? Word på bruise förövrigt
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Kos116: Jag har inte lyssnat på Adam så pass mycket för att kunna citera nåt, men när jag hörde Banging on my system tänkte jag att "Shit, den här snubben säger jävligt vettiga saker". Lyssna själv på det spåret så märker du själv att det inte bara är jargong i vanlig praxis.
Redline!
Det är musik som jag lyssnar på. Det är inte mina polare det är inte mina fiender. Så fall han e pussy eller vad e väll skit samma. Fall en kille kommer fram i rampljuset och folket tycker han e fresh för att trotsallt e hans musik en rätt bra förebild gemfört med andra, rök weed, slåss och annat. Sen fall han gör de i verkligheten framgår inte. Tänk på kidsen RMH är bra för kidsen Vad ni än säger.
pengar rullar in o andra börjar hata..."if you aint gon ride fly then you might as well hate" hahah
sanningen att säga är att RMH är dåliga.
Ni kan tycka att vilka som helst är dåliga, men om ni skulle kunna se den stora bilden så hade ni förstått. Hiphop i Sveriges media fokus är nästintill dött, allting som ger hiphop mer ljus i Sverige borde välkomnas av alla som vill vara en del av kulturen om dom nu inte beter sig som markolio eller dogge.
Follow the dao, right about....NOW!
jag undrar vad folk lyssnar på igentligen, ALLA är tydligen kassa, falska, för hypade (komversiella), inte äkta hip-hop mm. Själv tycker jag att det är kul med lite nyskapande!
Give me five!
Varför kommer alltid den här diskussion upp så fort någon får lite fame? Adam fick priset, face the facts, sen kan man tycka vad man vill om det. Men att diskutera vem som är mes, pussy osv har enligt mig inget med musiken att göra.
.
asså lägg ner...sluta hata...respect my hustle, det säger väll allt
MTMTX
Alltså..detta är ju löjligt..Väx upp folket... Vem fan har bett er att älska Adam Tensta eller RMH? Hoppas det går ännu bättre för honom! Ni som inte tycker att han är bra på det han gör, antingen gör ni något bättre själv eller så starta nån hateclub eller ngt..ni har ju för mkt fritid!LOVE IT OR LEAVE IT ALONE helt enkelt, svårare än så är det inte!
um dois...
Nice debatt !!! .... Svensk hip-hop i ett nötskal :)
www.basementality.se - Underground Underdogs
dom springer runt å spelar sjukt hårda, dom kallar sig respect my hustle vilket är såååå töntigt, dom snackar om att we run sthlm när ingen bryr sig ett skit om nån annan än Adam som vart här i 5 minuter. Dessutom är dom helt enkelt inte bra enligt mig Petter, Ken, Timbuktu och sånna har hållt på mycket längre och är större och får inte samma skit på sig för dom är helt enkelt inge totala wannabees. Så jävla kul att folk som DaLastdon å de andra nördarna tror att dom sitter på nån slags position som folk är avundssjuka på haha. Svenska rappare säljer 2 skivor å sen snackar dom om jantelagen å hatare för att folk tycker dom e keffa, det är också mycket komiskt. Och de behövs inte så mycket fritid för att skriva ett inlägg på whoa pretinha, trodde man skulle debatera här och förmedla åsikter vilket folk gör
"Love it or hate it the underdogs on top"
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
Mc_Ren: Om en rappare som släppt två skivor får skit för att de är keffa så är det såklart fel att gnälla på jantelagen, för då är de keffa. Men när man blir gnälld på för att man har ett töntigt namn eller blir hatad på för att man vågar claima saker som "We run sthlm" så känns det helt fel i mina ögon, och ord som jantelagen ligger nära till hands.
Redline!
Snarare "homie you better stop frontin"
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
mediokert... som sverige i allmänhet.. ja hatar inte på RHM vet nte ens vilka som är med, eller vad dom har släppt... hört adams grejer d e väl "aiight" fresh beats osv... men inte sån hiphop ja vill lyssna på, men ahn gör sin egen shit.. I RESPECT THAT... men allt erat tjat om jantelagen osv osv osv... sluta nu skärp er... enklet att hänvisa dit... men till alla er som snacka om "om han e pussy, mes bla bla bla ba, det rör inte musiken" FEEEEEL HIPHOP handlar om vem DU är, vad DU gör, vad DU gjort, hur DU tänker osv osv... det handlar i största allmänhet om dig, dina tankar, din vardag... ditt liv rakt av... sen har vi gimmics, folk med olika image osv... men hiphop handlar om själen... vill man ha musik som inte är "personlig" som inte är stright up an down... då lyssnar man på pop... eller nån av alla dessa avgreningar inom hihop... när jag lyssnar på musik, vill jag utgå från att det rappren sanckar om e TRUE... för man spottar nite lögner... jag vill höra hur folk har det i sitt hood, hur dmo uttrycker sig... va dom e inspirerade av... osv osv... så säg inte att om man e pussy o mes o sånt inte påverkar musiken..... hiphope inte godnattsagor... hiphop är trovärdighet, attityd, karisma det handlar om personligehten... jag vill inte höra en gangsterwannabe rappa jag vill höra en sjuk jävel, en likasinnad, som spottar sin ill shit... om han e stick up kid u go rep that shit... an back that shit up if nessicery..... men som sagt mediokert... lite sådär lagom...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
jag gillar adam. rmh känns lite.. ja jag vet inte. förstår inte varför folk orkar hata deras grej dock. men jag gillar adam, han verkar jordnära och skön snubbe och har gjort en jäkligt grym skiva. och soundet är ritkigt fräscht. och jag tror inte det handlar om jantelag.. det handlar väl snarare om att folk orkar hata på internet för mycket. i synnerhet hiphoppare
men lyssna på ngt annat då...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se