I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det Fronda Fronda som ska vara med på melodifestivalen

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-02-23 21:34

Är det Fronda Fronda som ska vara med på melodifestivalen

är det fronda rapparen som ska vara med på melodifestivalen nästa vecka ???

såfall ska man rösta förfullt :P

Rappare

2008-02-23 21:38
Japps, rapparen Fronda ska uppträda i melodifestivalen nästa vecka!
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!

2008-02-23 23:20
han gör ju bara partydängor nuförtiden, saknar våldsironin;(
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>

2008-02-24 09:18
tack :) ska ladda mobiled då :P

2008-02-24 10:57
har han ingen skam i kroppen? Man kan ju inte sälja sig själv till djävulen sådär, fyfan
SMÅLAND!

2008-02-24 11:13
frida och headline och förhoppningvis fronda till globen, de låter inte dumt de.
 Digg it...

2008-02-24 16:25
Frida och Headline var ju visserligen det värsta skiten jag någonsin har hört, inte för att jag förväntar mig mycket bättre av Fronda men, ja. Melodifestivalen är ett jävla pengaspel vilket fall som helst, den artist de kan pressa mest pengar ur har ju redan vunnit.
".. but I can sure as hell tell you that's a crime!"

2008-02-24 16:38
Snart kommer han vara programledare för schlagerfestivalen.. There goes the hood..
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
Skivsamlare

2008-02-24 16:41
vem är frida och vem är headline?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-02-24 16:53
INOK - Dunka mig gul och blå - Frida

2008-02-24 16:54
Fronda. Den jäveln. Från D6aa till Melodifestivalen. Det går fan utför.
I tego arcana dei!

2008-02-24 16:54

2008-02-24 18:25
melodifestivalen är det mest patetiska man kan ställa upp på..

sekunden fronda ställer sej på samma scen som crister sjögren så förlorar han all hiphop status....

vi är överallt!

2008-02-24 18:32
tänk cashen..muums, jag skulle gjort det!
Peace out, get laid !<br><br>

2008-02-24 19:05
heja Fronda :D
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-02-24 23:42

_NoVA_ P22

Status lär han ju inte förlora, få mer om inget annat, men kanske inte den han siktat på.
folk ser ju inte honom längre på det sättet som dom gjorde under D6aa..
har han blivit en sellout eller är han bara hungrig på uppmärksamhet och pengar

2008-02-25 00:17
whoa goes melodifestivalen.

antingen är det whoa eller dom som gått ner sig brutalt, förmodligen både och.
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2008-02-25 02:59
sjalv tyckte jag d6aa va riktigt tontigt...kanske for att jag inte uppskattar våldsironi direkt
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Rappare

2008-02-25 03:08
D6AA var fett softa faan..
Och jag tror Fronda kan lyckas bra på melodifestivalen, hoppas han går långt

2008-02-25 07:35
haha det kommer vara kul att höra han men han är ingen musik hipp som alla lyssnar på
Skivsamlare

2008-02-25 19:33
HAHAHAHAHHAA hörde headlines vers nys. WTF???! HAHAHA pajas

Skivsamlare

2008-02-25 19:33
nyss*

2008-02-25 23:22
sluta hata. seriöst, melodifestivalen har ENOMRT många tittare, klart han ställer upp när han blir tillfrågad!

get a grip.
Detta är min forumsignatur

2008-02-26 00:50
tycker också det är pinsamt men jag skulle inte banga..
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-02-26 00:55
Klart som fan att man skulle ställa upp i melodifestivalen! Det är ju iaf 1 miljonon tittare, fler folk lär ju känna till en. Jag vill gärna se 76åriga Agda pumpa Frondas låt på ålderdomshemmet:)
Rappare

2008-02-26 01:19
Jag tycker inte Fronda gör nåt fel alls, inte är det pinsamt att han ställer upp heller.
Det handlar ju om att synas och dra in cash? fattar inte varför det ska vara så konstigt att Fronda ska ställa upp. Direkt när Fronda gör nåt blir det värsta kallabaliket "Hur kan han göra så bla bla bla"

Go Fronda, Ta hem hela skiten nu!

2008-02-26 11:52
fan vad patetiskt.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-02-26 15:04

OMG FRONDA TILL MELODIFESTIVALEN!

Skicka dit ken o låt han köra racet,,

I won't let you gamble with my life!

2008-02-26 18:52
Kan markoolio rappa kan väl fronda vara med i melodifestivalen?
Skivsamlare

2008-02-26 19:24
precis, låt fronda vara med. han hade redan gått ner sig totalt ändå. var glada att det inte var promoe eller ngn som var med. vi vet ju redan vad fronda (inte) går för. låt honom bli ett popsnöre. eller hehe, låt honom bli mer popsnöre än han redan är.

;)

2008-02-26 22:41
låt detta inte bli en ny hata fronda tråd! han har redan tjänat mer på sin musik än vad ni någonsin kommer göra på eran om ni håller på emd musik. och till er som inte gör musik men endå väljer att hata kan också vara tyst, för han har tjänat mer på de han älskar  att göra än vad niu kommer göra på de ni älskar!
www.myspace.com/naturmusic

2008-02-26 23:42
skämmigt!
www.myspace.com/tonyissla
2011 lika med NY SKIVA!!

2008-02-27 00:10
Dom må ha en jävla massa tittare, men hur jävla många "hiphoppare" kollar på skiten? jävla sellout, iofs nu får han chansen att nå ut till massa jävla fjortisar istället

Kuksugeri på hög nivå
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-02-27 00:49
 doggson P22  vad vet du om hur många hiphopare som kollar på melodifestivalen?

2008-02-27 09:14
detta är väl definitivt fel forum.
fronda ska aldrig associeras med hiphop.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-02-27 11:32
cash rules
work some magic

2008-02-27 18:43
teambanan P17 du e säkert en sån där som tycker dagligen att fronda svikit hiphopen va?

2008-02-27 19:11
NEEEJ!

Vart är Svensk hiphop på väg...?

2008-02-27 19:13
Ni alla hatar på fronda för att han har kommit längre än er haha :)

Själv diggar jag inte heller han.. men palla hata på han
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-27 19:56
Ni alla hatar på fronda för att han har kommit längre än er haha :)

Själv diggar jag inte heller han.. men palla hata på han

Håller med, hela grejen är bara töntig. Det är pengar i melodifestivalen för att det är en populär tillställning, med andra ord; folk överlag uppskattar det. Vad är problemet med det? Alla kan inte vara lika insiktsfulla som BäverMange P16 på Whoa som minsann bara pumpar Immortal Technique.

Det enda jag har problem med är att de kallas "song contest" öht, när det mest är en tävling i att göra spektakulära cirkusnummer. Men vem bryr sig.
I think that 'mr Slave guy' is a ... pakistani

2008-02-27 20:23
Natur P19: riktig hiphop i melodifestivalen brushan

Enbart skapad för 40taggare och fjortisluder imo
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-02-27 20:25
hahaha det är väll på Schlagern han gör hemma!

2008-02-28 04:23
Fronda är inte bra någonstans , bara kass fjortis ''hiphop'' ! Åt helvete med hans musik !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2008-02-28 06:27
Jag slår vad om att alla hatare i denna tråd köper frondas skivor och lyssnar sönder dom haha

2008-02-28 07:48
För er som tror att Fronda kommer att knäcka. LÄste precis i GP att han låter som Mendez.

"Är det ett skämt? Pressen skrattar åt årets sämsta låt. LÅter som en svensköversatt Mendez"

SÅ där har man ju nåt att se fram emot....
Rappare

2008-02-28 08:52
Användaren är inte inloggad Dynamo414 P33
aj jävlar då, lät inte bra det där!

För er som vill läsa, LÄNKEN

2008-02-28 09:02
Vi har hört att ni många av er tycker Fronda är sellout och allt vad det är ett 100-tal gånger nu. Så ni som tycker de kan ju spendera er tid på att skriva att Fronda är skit i varje tråd som har med honom att göra på något annat sätt, det börjar bli jäääävligt tjatigt på att se samma sak varje gång en Fronda tråd startas. Så ni tycker inte att han är hiphop och bra längre? Och? Sluta lyssna på honom då. Det finns fortfarade folk som tycker han är bra. Så jävla mycket avundsjuka.

Det roligaste är dock när någon av er hatare är först med att starta en tråd så fort Fronda släpper en ny låt, ett nytt släpp eller what so ever, haha. Ni verkar liksom ha jävligt bra koll på honom för att inte gilla han. Och jag tror som Rapdude att alla ni som hatar nästan är först med att beställa/köpa/förhandsboka hans skivor och säkert lyssnar på dem mer än alla fjortis tjejer som har väggarna i sitt rum fulla av planscher på Fronda.

Får verkligen hoppas att Fronda tar sig vidare på lördag, och det skulle inte förvåna mig om att ni som hatar ringer in och röstar på honom på lördag också, haha.
 Digg it...

2008-02-28 09:50
Vänta: har du hört låten? Jah har det inte, men omdömen som denna,
""Fronda har sett vad som funkat tidigare delfinaler och har kokat ihop Andra Genreationens Kebabpizza med Bröderna Rongedal och Upp o hoppa-Frida", gör ju knappast att man har några förhoppningar.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/melodifestivalen2008/article1935691.ab

Till saken hör att jag knappt hört Fronda. Varken gammalt lr nytt. Har ingen som helst relation till hans musik. Så jag tillhör knappast skaran hatare...

peace
Rappare

2008-02-28 10:19
Media snackar så mycket skit, jag tror han kommer chocka =)

2008-02-28 11:00
Dynamo414
Vad får dig att tro att jag menade dig? Jag nämnde ju inget namn, så varför tar du åt dig?

"Fronda har sett vad som funkat tidigare delfinaler och har kokat ihop Andra Genreationens Kebabpizza med Bröderna Rongedal och Upp o hoppa-Frida", gör ju knappast att man har några förhoppningar
.
Varför inte? Både bröderna Rongedal och Frida gick ju direkt till Globen, så jag ser inget större fel på de.

Sen håller jag med Rapdude... igen. Man ska aldrig tro på allt från media, speciellt inte om Aftonbladet är källan.
 Digg it...

2008-02-28 11:07
Vänta: tog inte åt mig, skrev det bara för att inte bli kallad hater. Och, absolut...man ska inte tro aftonbladet. Lr GP. Lr nån tidning som skriver om melodifestivalen. Men...anta att Frondas låt är en riktig banger. Bara anta. Hade han jämförts med Rongedal då? Knappast va? Han hade säkert inte fått nån bra kritik men kritiken hade varit väldigt annorlunda. Nu vet man ju att låten är en studsa-runt-och-vara-glad-låtsas-hiphop-låt. Lr man kan ana. Och det låter ju bedrövligt. Vem vet...han kanske går vidare. Men är ju knappast ett kvalitetsbevis...

nu orkar jag nog inte prata Fronda mer....kanske efter deltävlingen då man vet hur mkt han sög...