I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka svenska artister är etablerade i usa?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-03-25 21:24

Vilka svenska artister är etablerade i usa?

Ja som topic lyder.

-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-03-25 21:45
Looptroop och timbuktu vad jag har hört, hade inte dom någon turne där nyss?
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-03-25 21:52
Trodde looptroop inte fanns så mkt i usa utan mest spritt över europa..
Däremot chords är väl etablerad i usa.
Manager

2008-03-25 22:11
Juju släppte Chords "The Garden Around the Mansion" i USA via Empire Musicwerks som dock inte verkade vara som de seriösaste direkt så om "Things we do for things" (30/4) kommer släppas i USA så är det förmodligen via något annat bolag, vi får vänta och se.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Manager

2008-03-25 22:13
Adam Tensta/RMH håller på göra en USA version på "It's a Tensta thing" som enligt dom kommer vara mer "pimpad". När den kommer vet jag inte, vi får hålla utkik.
Manager

2008-03-25 22:19
Blir inlägg på inlägg nu men kom på en sak till, till Bakelse1:

Lootroop, Chords & Timbuk i Augusti 2007 i USA på deras The Swedish Entourage Tour.
De hade en blogg där man fick följa deras resa, du kan kolla in den här. (Blogg) Rätt intressant läsning och videos från resans gång. De släppte även en skiva för turnén. Som innehöll låtar med Chords, Timbuk, J-Ro mfl. Mer information om den hittar du på Juju's hemsida. (Juju)

2008-03-26 09:10
Det finns ingen svensk rappare som är etablerad i USA. Looptroop har fans från USA men att dom skulle vara etablerade i USA är att ta i.
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona
Lyricist

2008-03-26 18:06
promoe gästades ju av kardinal offishall vilket jag tycker va rätt ballt, men jag tror itne looptroop är särskilt stora även om säker någon känner till dom, sen va väl tensta nämd i nån halvstor snubbes blogg som propsa han rätt mycket, kommer inte ihåg vem snubben va men  det va nån lirare i usa
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-03-27 16:13

som tidigare sagt finns det ingen etablerad svenk i usa (ännu).

jag skulle kunna tänka mig att Mapei har stor chans att göra sin
röst hörd overthere...
eftersom hon redan har gjort flera mycket bra samarbeten, med internationella artister.

---

2008-03-27 20:18
inte en enda e etablerad i staterna, nej. lazee could do it though..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-27 20:35
Yarah Bravo är on fire verkar det som. Vet inte riktigt hur hennes relation till Sverige är, men jag har fått höra mycket att hon från mina trakter. Hon kör en traditionell stil med moderna och akustiska drag. Kickade i London ett tag och flyttade till New York därefter. Just nu turnerar hon i Europa tror jag.

http://www.myspace.com/yarahbravo

Hon har även varit förband till Mos Def.
http://www.myspace.com/choysmusic

2008-03-27 20:36
QD3 är ju från Sverige om han räknas.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-27 20:46
Glömde! Yash från Dubcnn har ett grymt jävla kontaktnät med västkusten i USA och har gjort sammarbeten med bl a Game, Snoop, Ice Cube, G-Unit etc. Tror dom hostade Yashs skiva rättare sagt. Men det verkar som att dom har heavy shit på G iaf.

Ken har proddat med Smiff N Wessun.

2008-03-27 20:51
*åt Smiff N Wessun

Ja just QD3 också!

2008-03-27 22:37
Yash har jag faktist inte hört talas om förr.

2008-03-28 01:30

Kay Slay hostar ju Lazees mixtape It Is What It Is.

2008-03-28 09:37
när ja va i TEXAS å sa att ja va från sverige så sa nån dude.. ahh i know swedish rap
Looptroop & kashal-Tee
 TungGungClick.se Youtube.com/TungGungTV

2008-03-28 09:37
qd3 lär ju va den som e mest känd av oss svenskar som e i gamet
 TungGungClick.se Youtube.com/TungGungTV

2008-03-28 10:11
Amerikanska forum jag hängt på så verkar dom rätt vilda med looptroop. desutom tycker dom det är jävligt thight. Looptroop är väl snubbarna som har kommit längst
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Producent

2008-03-28 12:21
looptroop är väl en då etablerade i usa.

om man åke dit, kan släpppa en skiva och åka på turné i landet gör man ju det inte för 2-3 personer i varje stad.

vilket måste betyda att dom iaf har tillräckligt med lyssnare i staterna för att kunna hålla en riktig show vilket i sin tur betyder att dom är etablerade.

Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-03-28 13:19
Trainspotters hade också en USA turne förra året iom deras 12" släpp

2008-03-28 15:25
Lazee har väl dessutom spelat in med Dipset schnubbarna?
I got more kicks than Jackie Chan.

2008-03-28 22:36
Prop Dylan har väll i alla fall kontakt med ett gäng från USA sen vette fan om han e känd men de e möjligt.

2008-03-29 01:39
sjalv har man ju gjort låtar med Zion-i, Planet ASIA, kort forband åt Lupe Fiasco, Wale, The Cool Kids, Blue Scholars... tror jag blir etablerad om nåt år.
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2008-03-29 01:44
Simon_T:

fast du är ju inte så känd i Sverige. (hoppas du inte tar det som att jag dissar dig, det är inte meningen)
grattis till alla stora sammarbeten iaf (grattis är kanske fel ord då jag antar att det inte var bara tur som gav dem)

2008-03-30 04:46
både freestyle från the arsonists och shabazz the deciple från wu killa beez på min kommande skiva, piiiz
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records

2008-03-30 11:52
ROBYN!

walla...
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-03-30 21:38
Simon_T, vem är du? Inte så haha men vad är ditt artistnamn osv?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-03-30 22:38
Fiyah P25 damn.... sant. lol. o well, sverige får väl reda på hur d  e snart...
Användaren är inte inloggad BearC P20 its me, YOUNG IVY! hooray

förövrigt e ju robyn etablerad i usa, de e sant.

2008-03-31 00:02
ABBA? Europe?

2008-03-31 18:26
Choys P21

Yarah är kort o gott en lundaklassiker som tillsammans med Dedee (vet inte hur det stavas, en annan brud) bildade det klassiska skrattobjektet Breeders of Baloona. Tror nog dem återfinns på den ännu mer klassiska Four Elements dubbel-cd'n som släpptes i samband med super duper klassiska jamet i lund 98(?). Finns säkert med på något gamalt släpp från Cristal andino

2008-03-31 18:27
hon är förövrigt ingift i hiphopkretsarna efter äktenskapet med Dj Vadim, snacka om att ta dickride till nya nivåer =)

2008-03-31 19:12
Simon_T - Aight, kollade din myspace, låter mad tight! Shit asså! Varför hör man aldrig om dig?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-03-31 19:34
Polar Bear
The Title Ute Nu!
www.miztarodga.com
www.myspace.com/tobyandmizta

2008-03-31 21:09
haha där ser man! kul att veta.

2008-04-01 19:07
"Adam Tensta/RMH håller på göra en USA version på "It's a Tensta thing" som enligt dom kommer vara mer "pimpad". När den kommer vet jag inte, vi får hålla utkik."

Snacka om att han tror att hypen är berättigad?
Som att det inte finns en halv miljon amerikanska artister som gör exakt samma kommersiella musik som honom redan i USA.. och gör det bättre.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-04-01 19:15
inom ett år är jag i alla fall etablerad i underground LA. Tror jag. men jag tror ofta saker som inte stämmer.

2008-04-01 19:24
skall bli spännande att se hur USA-versionen av Tenstas album blir

2008-04-01 22:32
BearC P20 for att jag bor i USA, marknadsfor mej inte i sverige så mycket... college students in the northeast know who i am, thats where i perform the most. men d kommer till sverige typ till sommarn. jag o k-laz droppar singel o video