Vem är mest överskattad och vem är mest underskattad i Sverige?

Svensk Hiphop - Allmänt

Vem är mest överskattad och vem är mest underskattad i Sverige?

Vem är mest över- och underskattad inom hiphopen i Sverige?

Varsågoda Whoa , börja kommentera vad ni tycker!  :)

Vem fan pratar du med?
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

överskattad:
mange schmidt
Adam Tensta

underskattad:
Dom flesta som inte är på ngt label!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Överskattad:
Mange Schmidt

Underskattad:
Chords

överskattad:
parragon
mange schmidt
Fille

underskattade:
chords
Ison
Supreem
Henok
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
överskattad: paragon

sen är ja inte så insatt på de andra vad de "är"

människorna i min tillvaro är som glasdörrar
antingen ser jag igenom dem
eller så öppnar jag dem och går igenom

Mest överskattad e svårt men jag tycker kanske inte riktigt att Fonky Fresh/Perfektion gör sig förtjänt av den hype han har/hade han spelades ju av varenda 14åring i hela Sverige ett tag kändes det som.
Har inget emot Mange Schmidt heller men tycker kanske att det finns andra rappare som borde få mer uppmärksamhet än honom.

Underskattade:
Kung Henry
Block 44
Allyawan, men han e väl på väg upp kanske

Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Överskattade:

Mange schmidt
Adam Tensta

Underskattade:

RMK
Block 44
Markoolio (många som underskattar han för han gör "barn musik")
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi
överskattade:
Adam Tensta, snubben e skitwack.

Underskattade:
Org12, han får ingen hype längre.
o just de.. du är jävligt äcklig också.
överskattade: adam tensta, paragon
Lime P18

han har ju till och med erkännt att han inte är bäst längre "kanske inte bäst men fortfarande lite bättre än bara bra"
han kommer nog få hype när han släpper en skiva och inte en ogenomarbetet mixtape.

Överskattade: Adam Tensta, MANGE SCHMIDT!!!! Paragon och dem där småknatten lorentz eller vad han heter, han suger ju?!

Underskattade: Hade sagt Afasi för 3 månader sen men han har fått lite mer hype nu
men kanske.. nä kommer inte på någon direkt. Calle P kanske, fast han släpper ju aldrig något, så nä.. vet inte
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
chana_masala P19
ja han kanske har erkännt, men sanningen säger ju att han är nivåer över varenda rappare textmessigt och flytmessigt.. enligt mig sj iaf.
paragon är sjukt överskattad.
underskattade: almostgood crew!
Överskattade:

Paragon, Lorentz, Mange Schmidt

Underskattade:

Henok, Chords, Afasi

han kommer nog få hype när han släpper en skiva och inte en ogenomarbetet mixtape.

han har ju släppt skiva
jag kommer och går som runkande fotgängare...splatt
överskattade: Paragon, Adam Tensta

Underskattade: Chords,mange myt haha=),

feel tha beaaat maaan
afro_p P17

Han menar nog att det var längesen som Organismen släppte sin senaste skiva och att han har fallit i glömska... Inget är ju så hypat som helt nya saker.

tycker Allyawan borde synas mer med tanke på hans tjockt bra rap-skills
www.litanol.se || info@litanol.se
överskattad: ken

underskattad: Afasi
Jockish @ B-vik
Överskattade: Ken, Paragon, Adam Tensta, Lorentz

Underskattade: Åhgren, Afasi, Chords o Allyawan
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
På vilket sätt skulle ågren o afasi va underskattade? tycker det snackas oavbrutet om dessa två
Håller med hiccory..
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi
Säger som alla andra:

Överskattade
 Mange Schmidt, adam tensta

Underskattad
 Chords
now you know.
Överskattade:Schmidt,Petter,adam tensta lorentz

Underskattade:Chords,Supreme,Carola Häggqvist

Underskattad: markoolio,

överskattade: ken ring, petter, snook (sjukt dåliga båda två)

underskattade: max peezay, näääk, nimo cheeb. Hela Special blend gänget är sjukt underskattade.

Överskattade:

Näääk (Så jävla usel)
Petter
Mange Schmidt

Underskattade:

Öris
M.Sakarias
6ex5emman

Det är de som poppar upp i huvudet!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

Varför anser alla att paragon e överskattad. jag tycker han e värd den hypen som han får (inte jätte stor enligt mig) för han har jobbat stenhårt och är inne på sitt 4 album nu och även släppt några tapes med mera. visst vem som helst kan väl släppa 4 album men inte 4 tunga album som paragon gjort. aja jag tycker absolut inte att han e över hypad.

www.myspace.com/naturmusic
jag har inte direkt lyssnat mycket på paragon men aldrig hittat en låt jag gillar,så jag fattar inte vad alla ser i han
Vet inte om dom e underskattade men dom förtjänar att hypas mer för dessa är fan tighta:

Sam-E
Tom Piha
Hosam & Gurmo
Öris
Houman
skönt att det inte bara är jag som inte tycker om Adam Tensta. Trodde folk skulle klaga på mig när jag skrev att han var överskattad :)
På vilket sätt är Petter överskattad? och för den delen Adamn tensta med?

Kan nån förklara det för mig, båda är bra och har släppt bra grejjer som har tagit dom fram i artistvärlden. På vilket sätt förtjänar dom inte den hype dom har fått?

Visst finns det många underskattade, men kalla inte adam och petter överskattade!

fuckstick, på whoa får man inte gilla mainstream ;)

överskattade:
kens nya och manges

underskattade:
channel x (få vet vem som ens har släppt denna platta)
t.r/öris kommande kommer nog inte få särskilt mycket rotation heller.

petter har väl släppt bra grejer men är överskattad om man jämför med andra som jag tycker är bättre och jämfört med vilken hype dem får

Överskattad: Lorentz grabben, vem tycker ens han är bra?

Underskattad: Organism 12, han har släppt nåt av det bästa inom svensk hiphop.. även på det senaste, men ändå inte fått någon större hype

va?
Men vadå överskattad?

Han har släppt bra grejjer säger du, då förtjänar han väl hypen? Bara att dom andra förtjänar den med,

Säger en gång till.
inte överskattad utan dom andra som är underskattade

Om ni nu tycker folk är överskattade säg gärna vad som har gjort dom det och varför
överskattade:
adam tensta, petter, ken ting, snook, mange schmidt

underskattade:
org12, afasi, allyawan
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
fuckstick P18
Tensta är helt värdelös, det är därför han är överskattad.. samma med lorentz, snubben snakkar ett språk inte en käft fattar.. därför är han överskattad!
Är tensta värdelös?

Jag tror nog du eller åtminstonde många gillade det han gjorde innan han blev "känd". När man blir känd i dagens hiphop värld så förväntar sig folk något extra och så mycket mer än från när man inte var känd.

Så fort man får hypen så börjar folk titta på varje minsta detalj osv osv, om vi gjorde samma sak på alla rappare som förtjänar men inte fått den hype så skulle vi se samma sak.

Sluta hata på alla som har lyckats
Överskattad:
Mange Schmidt

Underskattad:
Chords
ptq
afasi
Aki

Hur kan man tycka att Ken  och Snook e överskattade? Shit smaken e verkligen som röven.

Överskattade ; Danne (Snook) Han suger så jävla mycket. Tensta är också värdelös. Ken har gjort en del bra, men han är på tok för överskattad också..

Underskattade; Profesor P, ISMEN & Massa andra smågangsters.
be the change
Användaren är inloggad JackVegas- P21

Men vafan snackar du om?! hur kan man tycka att danne e överskattad när ingen i hela sverige flyter bättre? Visst ibland är snook inte så mycket hip hop men att säga att danne suger så jävla mycket säger bara att du hatar honom. Han ÄR top 5 på svenska.
Han är totalt värdelös, skriver dåliga texter, snodde nästintill all tid i teve-rutan när han och Professor P freestylade, så drar han samma saker gång på gång, ah.. Så himla usel är han..
be the change
Danne är så jävla grym. Helt sjukt att du hatar på han!
JackVegas- P21
Antingen söker du uppmärksamhet genom att säga helt iq befriade saker eller så är du bara helt loost? Jag hoppas på det först nämnda!
Helt lost? För att jag inte tycker om kassa rappare? Visst han kan flyta, men ja.. Textmässigt värdelös, freestyle=ännu sämre.. Ja, ingen i min smak överhuvudtaget..
be the change
Danne? flyter? Det ända han kommit i närheten av flyt är på they wanna know remixen.. Annars föredrar jag att tapetsera empire state building, inte i närheten av lika jobbigt som att lyssna på danne..
Jockish @ B-vik
Överskattad : Mange schmidt

Underskattade : shazaam , tay tay dat dude

dom har ganska stor hype ändå men tycker inte dom har den hype som dom förtjänar
Överskattade: Bäng Ring och Petter. Deras senaste plattor fick ju fan massa props även utanför hiphopkretsar trots att de var ganska dåliga.
Och givetvis Mange Schmidt då. Men han räknas inte, är som Markoolio.

Underskattade vet jag inte. Tycker svensk hiphop är ganska värdelös överlag. Chords och Supersci kanske hade varit kul att höra mer om/av.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
mest överskattade är garanterat Adam Tensta och Snook iaf

ojdå, några som förtjänar lite hype är väl houman, chords, markoolio och org12 m.fl