Vissa har helt enkelt fått för många chanser här i livet för att förtjäna ännu en. Vissa saker förlåter man inte! Skit ska skit ha!
Ceazar X0 Rätta mig om jag har fel, men det står inte att det är en rappare någonstans?
I tego arcana dei!
Hur vet du att det rör sig om en rappare? Det står ju inte i någon av länkarna du postade...
Jag har jobbat med honom förut. Vet vad han är kapabel till. Hoppas han döms. Var på rättegången idag. Den fortsätter imorgon. Äcklig människa. Jobbar som "mentor" för folk som är vilse. Snubben har aldrig varit på rätt spår någonsin i sitt eget liv. Behandlar människor som skit. Jag vet att man inte får hänga ut folk, men kolla runt på uppsalarappares myspace-sidor så hittar ni säkert vem det är.
Jag har själv hypat honom förut. Men efter jag hörde om vad han gjort tidigare tog jag mitt ansvar och bröt mitt samarbete med honom. Och nu efter det här måste hela hiphopscenen ta sitt ansvar och sluta backa honom.
Fy fan, det låter för jävligt. Socials: Shit asså, har man hört honom på nåt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag får inte hänga ut snubben. Men kolla din inbox snart.
"4 - Det är inte tillåtet att hänga ut människor! Av i flera fall förklarliga anledningar väljer människor att hänga ut folk, som till exempel civilpoliser, fascister, pedofiler och så vidare. Även om vi kan förstå syftet, är det inte tillåtet att hänga ut folk här på sidan eller länka till sidor som gör det i och med att det bryter mot regeln om personlig integritet, samt i de fall där uppgifterna inte stämmer kan klassas som personangrepp eller förtal." - Jag vet inte hur långt ni på Whoaadmin känner, men det här trädet ska inte få falla i tysthet. För en antisexistisk hiphopscen!
Vissa har helt enkelt fått för många chanser här i livet för att förtjäna ännu en. Vissa saker förlåter man inte! Skit ska skit ha!
Oj, jag kanske inte skulle frågat, det var fel. My bad!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blir ju helt förskräckt när du säger uppsala och rappare. Vill utesluta.
Man undrar varför svenskar alltid skyltar med sin syjunte-mentalitet. Rappare eller inte,hoppas någon rycker hans naglar sakta men säkert.
Asså, svaret jag fick var fan riktigt jävla fucked up av en personlig anledning! Tänker dock inte skriva vidare till någon om vem som folk i tråden syftar på eller hur det påverkar mig. //Fuck
Hur kännd är han på en skala? jag blir orolig att det är en stor rappare
Eftersom personen i fråga ännu inte är dömd för något så vill jag bara (återigen) poängtera denna regeln: "4 - Det är inte tillåtet att hänga ut människor! Av i flera fall förklarliga anledningar väljer människor att hänga ut folk, som till exempel civilpoliser, fascister, pedofiler och så vidare. Även om vi kan förstå syftet, är det inte tillåtet att hänga ut folk här på sidan eller länka till sidor som gör det i och med att det bryter mot regeln om personlig integritet, samt i de fall där uppgifterna inte stämmer kan klassas som personangrepp eller förtal." Bryter man mot denna regel så kan det resultera i en varning eller i värsta fall bann från whoa.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
undrar samma sak som mr-j...
http://www.myspace.com/choysmusic
Pallar inte leta upp en massa folk i tråden och skicka PM. Idag fortsätter rättegången. Vittnen ska höras. Får se vad som händer.
Uppsala.... RawTown, kniven såg sjukt rugged ut, varför tog dom en svartvit bild som ser ut att ha tagits 1960 ?
så han e 24 år rapprare från uppsala... då va det bara o leta då :P
pustar ut här, var inte den jag trodde. det hade ruckat på min världsbild.
Han är inte dömd för brottet än så gå inte ut med några namn för ens domen fallit. Då är det offentligt.
Jo alltså, jag tycker heller inte att man ska hänga ut folk, mend et gör ju dom som skickar runt pm. Vem som helst kan ju få veta vem det är och det finns ingen som går in på denna tråd som INTE vill veta, så varför inte liksom?
Jag skiter i om han är skyldig eller inte. Det blir bara för mycket folk som bara MÅSTE skriva att dom vet. Whoa skulle för övrigt aldrig banna Ken.
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
FHTEOD P25 Varför skulle inte whoa göra det? Har jag missat något?
I tego arcana dei!
Ah, det var den Ken -_- My bad.
I tego arcana dei!
Dom skule inte göra det för att när man har en kändis som Ken Ring me den egen användare på sitt forum så vill man inte förlora det. Simpelt bevis är ju att hans användare är kvar. Sa du inte att dom hade hotat med banning? Skulle vara nästan värt att skriva namnet igen för att se om man själv blir bannad. Alltså hur mycket skillnad whoa gör på folk
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
FHTEOD P25 Med tanke på min höga status bland admins så tror jag att kontrasten mellan mig och Ken Ring är ett ganska dåligt exempel; jag ligger inte särskilt bra till.
I tego arcana dei!
FHTEOD: Samma regler gäller för alla på whoa. Jag har skrivit till honom att han inte får posta namnet.
Ingen fara mfs , jag spekulerar bara. Vi är alla på samma sida. Tycker bara att folk får veta det ändå, men tur att whoa kan två sina händer på ett snyggt sätt iaf.
om det är en känd uppsala rappare så vet jag garanterat vem det är och har förmodligen kontakt med den människan,skulle ju va rätt så bra att veta så man kan bryta den kontakten omedelbart, iofs är ingen dömd än... anyways om någon känner för att informera mig via PM vore jag enormt tacksam,inget skvaller eller så,utan gärna du där som skrev att du jobbat med honom,så inte någon finnig 14åring svarar med massa bull rykten. B.R
Behöver beats !!
kan inte folk bara vänta till personen är dömd så man vet iaf han gjort det eller inte
ignorera mitt meddelande ovan.
Behöver beats !!
Kryllar det av "kända" Uppsala rappare?
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
legend du e ju van att jobba med game och yukmouth men här i sverige så är underjorden utav svensk hiphop ganska stor ibland folk som sysslar/lyssnar på det ,det vet du ju,du försöker bara va lite lustig.
Behöver beats !!
sjukt.. det var dock den första personen jag tänkte på när jag läste posten.. LEGEND > allting är relativt
"livet är en stor bajskorv som man tvingas ta en tugga av varje dag!" -mifune //Öpir
LEGEND Bara för att du skriver om dig själv i tredje person på din presentation...
Var det bara jag som kollade ålder på alla uppsalarappare jag kunde komma på under några hektiska minuter?
I tego arcana dei!
jag bor i stan sen 5 år tillbaks,men bra att du har halvkoll iaf dizzy
Behöver beats !!
Redaktionschef
2008-04-09 13:27
ALLA Vänligen låt bli att spekulera och invänta domen istället. Det är trots allt allvarliga grejer det handlar om och jag tror inte att någon oskyldig artist vill förknippas med våldtäkt. Respektera det.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
ghetto må jag säga, men seriöst, ni borde ju iaf skriva vilka det inte är så man inte går å tror sånt om nån felaktig ;)
((MAAD))
Vad räknas som "Känd Rappare" ?? .. alla verkar vara rappare i sverige nu mer eller mindre. så fort man lägger upp en låt på whoa blir man ju rappare så man undrar om det är en internet rappare eller någon som verkligen haft skivkontrakt och släppt videor och albums .. hmm måste få reda på vem det är ....
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Lyricist
2008-04-09 13:52
haha word davve_d xD
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
vad är en "whoa rappare" egentligen? Det verkar som att alla tror det är enkelt att göra låtar om känslor, blommor och kärlek. Speciellt pianobeatsen med dom otroligt grymma trummorna och välspelade melodislingorna får mig att.... Bara för att det görs 479 st låtar varje månad som låter likadana så betyder det inte att det är played out! Länge leve titlar som: Var Är du Pappa, Stina Jag Älskar Dig, Fäller En Tår, Saknar Dig!
choys, vad vvill du ens ha sagt? en whoarappare= en rappare som använder whoa som sitt medium för att få ut sin musik? ;S sen hatar jag låtar som har namn som "stina jag älskar dig" "saknar dig" eller annan emoskräp.
((MAAD))
davve gotta love em! =D (det var ett svar till johanssons inlägg)
Sådär apkänd var han ju inte, inte Afasi eller Organism känd iallafall, jag har typ bara hört hans namn innan. trodde för ett ögonblick att det var Afasi, åldern stämmer ju så när överens.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
ah jag vet vem nu, det trodde jag inte om han...
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
"kan inte folk bara vänta till personen är dömd så man vet iaf han gjort det eller inte" - Alla som begått våldtäkter blir tyvärr inte dömda. Men faktum är att det inte är första gången den här mannen begår en våldtäkt. Jag bryr mig själv mer om hans offer än om hans s.k. personliga integritet och ända anledningen att han namn, adress och telefonnummer, bild inte finns uppe på whoa är att de tär mot lagen och skulle riskera att slå på whoa som community. Respekt till alla i tråden som håller den levande och inte jiddrar bort i oväsentligheter! Extra stor respekt till alla som vet vem det handlar om och som väljer att agera!
"känd uppsalarappare" innebär nog att han är känd som rappare i uppsala, då jag aldrig hört talas om honom (nu när jag fått bekräftat vem det är). fällande dom eller inte, hans karriär är nog med största säkerhet död.
Kommer aldrig mer lyssna på han låtar, idiot jävel asså.
Alltså, personen ifråga kan ju vara en bra rappare oavsett hur han är som person... Slutade inte lyssna på Big Pun även om han va en jävla hustrumisshandlare
råkade trycka på posta inlägg innan jag var klar..läst om killens jobb med ungdomar i tidningen men visste inte att det var samma person som "rap-killen" tills jag snackade med vänner. fy fan, det där med SYRA med liksom, fan är det för person alltså! TOTAL BOJKOTT!!
start hatin!