Vad vill du fråga Phonetik? (Nästa profil på justdet.se)

Svensk Hiphop - Allmänt

Vad vill du fråga Phonetik? (Nästa profil på justdet.se)

Precis som rubriken lyder, vad vill du fråga honom?

Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Vem fan är Phonetik, är han känd från Whoa eller?
Sorry men måste ha missat snubben helt.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
PrimusC: det är en rappare från umeå (tror jag det är) som släppt en klassisk EP som heter Sound of Speech, medverkat på en del låtar med Supersci. Han kallade sig Peter Umah ett tag, vet itne om han fortfarande gör det eller om han kör på Phonetik igen.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Ska han släppa något nytt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför i helvete låtersomatthanprecislärtsigFL-hoova ska producera hans platta?
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
Jonta:

Det kommer ett album nu i sommar och senare ett mixtape.
Hangaround

2008-05-10 00:27
vad händer med hans och kashal-tees samarbete?
han måste va keff asså

hahahahah negativiteten flödar !!!

shiii fråga han om han gillar nutella eller nått...
House is hiphop on fast forward ..
fråga hna hur han kom i kontakt med gubb ? :)
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Nu är intervjun gjord så ni kan låsa eller ta bort denna tråd.
Fråga han vem fan han är?

Prankster P26 vet inte vad han pratar om :) Lås inte tråden.
Hangaround

2008-05-10 21:12
när kommer den upp på sidan?
Tech: Den är tänkt som Juniprofil.
han är en legend i sverige
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
En av Sveriges bästa genom tiderna, folk som inte vet vem Phon är borde inte tillåtas att bli medlemmar här.
För fet utländsk och svensk hiphop på vinyl - www.coulisse.se
Hangaround

2008-05-10 22:37
prankster: ok då vet jag, tack.
Är han och flyphonic samma snubbe?
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
DGAF

Nej, det är inte samma snubbe...
"Arka and Erik L form the production team Flyphonic, that has produced artists such as Phonetik/Peter Umah, Organism 12, Peshi, Ison & Fille, Fattaru and Sankofa."
Citerat från Supersci's hemsida.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Phonetik var GRYMMAST! helt enkelt
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
Fråga han om det finns några planer på ett sammarbete med flyphonic eller supersci i framtiden. För det är nog det som de flesta vill höra, Phonetik på lite nya flyphonic-produktioner.
Fortsätt att fråga nu när ni har chansen.
nu när jag funderat på saken lite har jag kommit fram till att phonetik, trots att han är (var?) väldigt duktig ändå är överskattad. folk får det att låta som att sounds of speech EP:n är ett mästerverk och det tycker jag inte att den är även om den är riktigt bra. förövrigt var det bra jävla länge sen nu som jag hörde något av honom som imponerat så mina förhoppningar är inte precis skyhöga inför kommande släpp med tanke på vilka han samarbetar med. därmed inte sagt att jag är 100 på att det blir dåligt, man får vänta och se.

som 3rdsoul sa är jag mest nyfiken på om man kommer få höra honom på flyphonicproduktioner igen.

På Supersci's mixtape är han grymmt bra likaså live då dom lira på sturehof i sthlm hehe.
För fet utländsk och svensk hiphop på vinyl - www.coulisse.se
Word.

Fortsätt att langa frågor...
När han beger sig ut på vägarna?
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!
Producent

2008-05-16 12:36
Fråga vad han tar i bänk?
shit...

det förvånar mig verkligen att nästan ingen vet vem han är...

såg honom på en jam i piteå nångång mellan 97-99.
hans freestyle var på den tiden inte att leka med allså...

du kan fråga honom när man kan få höra ett nytt sammarbete med superci/flyphonic.

och om man får höra honom sjunga mera på den nya plattan.
kommer ihåg att han sjöng en hel del när han kallade sig peter umah.
http://www.myspace.com/chaem<br>
Jag vill, som nån ovanstående, veta vad han tar i bänk och det är den enda relevanta frågan hittills.
/P Strom
Producent och Allvetare.
Blir det nåt mer samarbete med Gubb/Illizit?
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!
Fråga om det inte e dags att lägga ner
fråga honom varför han är okänd :D
Give me five!
AIex P24 , Du borde inte tillåtas vara medlem här din skojare.
chaaa P1 , För 10 år sedan alltså? tycker du seriöst att det är konstigt att folk i nådens år 2008 inte kommer ihåg honom?

Oavsett hur jävla duktig man är får man väl försöka promota sig själv. Men ja, det är ju bara hans förlust.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
PrimusC P20
har inte så mycket med promotion att göra, handlar snarare om att han p.g.a personliga problem la ner musiken under en lång tid...

Moderator

2008-05-19 18:17
PrimusC - Nja, det är ju inte som att han varit helt ouppmärksammad under tiden. Med jämna mellanrum har det dykt upp snack / rykten om honom och hans musik på bl.a. Whoa, så om man hållit ögonen lite öppna så borde namnet fastnat en aning :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Att disskutera hur känd han är på whoa är ointressant, ställ frågor nu när ni har chansen.
PrimusC

sound of speech är för mig en tidslös platta.

och visst var det ca 10år sen jag såg honom live.
men vad har det med att folk inte vet vem han e?

hur som helst. skit kul att han är tillbaka.
http://www.myspace.com/chaem<br>
Jag såg honom live på upsweden. Det är några år sedan nu, som för de flesta som försöker minnas hans musikaliska "höjdpunkt". Han skulle gå på efter vår spelning och tanken brukar ju vara att ena akten får lämna scenen innan den nästkommande tar över men han gick rakt fram till skivspelarna när vi var klara å dunkade på ett beat... det intressanta var att han inte hade någon dj med sig utan skötte det musikaliska helt själv medan han varvade freestyles med några av sina vassare skrivna alster.

Ni som inte hört Sound of Speech tidigare och först nu stiftar bekantskap med den EPn kan nog bli lite fundersamma kring vad folk är så lyriska över, men musik är ofta som fotavtryck och därmed som fräschast och mest relevant när den är ny. Phonetiks Sound of Speech hade dock något som svensk hiphop i övrigt saknade på den tiden. Tyvärr är det väl lite som så att du borde ha varit där för att uppleva den... Dock så har han på senare år gjort mycket uppskattade gästframträdanden på bl.a. Superscientifikus "How We Gonna Fail Now EP" från 2002, där han under namnet Peter Umah droppar det jag anser vara en av de tyngsta/bästa verserna en svensk rappare tryckt ur sig.

Vidare gjorde allas våran Nileskär en intervju med Peter Umah som vävdes ihop med dittills osläppt material och dyl. Det är bra läne sedan nu men faktum kvarstår: Han är välkommen tillbaka.

Jag vill veta varför han övergav den svenska hiphopscenen... Visserligen erhöll han legendstatus på många håll men det kan ju knappast varit meningen, eller? Med en sån marknadsföringsplan blir man isf fruktad.
It is what it is, and how it is, is kind of fucked up.
namuH X46

har för mig att han försvann efter att han fått en psykos.

namuH X46 - duude jag såg honom den gången på Upsweden också, var rätt länge sedan, jag måste ha vart 14 bast eller något. riktigt sjukt tungt var det iaf.

och peter umah är inte överskattad någonstans. däremot diggar jag inte Hoova som han verkar gilla att göra musik med...
"life's a garden, dig it."
lastcaress - Jag skulle vilja att han svarar på det istället. De där ryktena är ju som bara rykten, det finns förmodligen fler saker som är intressanta. Inte intressanta ur skvallerpresssynpunkt utan som svar på frågan varför han så abrupt lämnade scenen han förgyllt så länge utan att lämna något spår. Så... kanske aningen pretto fråga men han har gjort inverkan på den svenska hiphopscenen.
It is what it is, and how it is, is kind of fucked up.
Kungen av kungar.

Bäst, han var. Fråga om han tror att han kommer att börja blaza igen nångång!
don have it all upstairs but who the fuck cares
4-20 24-7
TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM
man kan inte göra annat än att tappa all respekt för er som inte vet vem phonetik är, gå och köp en ny g-unit skiva och ruttna med skiten jävla ap hjärnor! peace & progress
www.myspace.com/progressiveevolution | http://www.revolutionmusic.se/
ja vi var uppe i sthlm nyligen och spelade in mer skit med b.la phonetik

MVH ILLIZIT
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
namuH X46
joo det är sant det du säger.. egentligen så har jag ingen aning, är bara vad jag har hört från folk.

hur som helst så vore det väl kul att veta vad han har för framtidsplaner, skivsläpp och sånt där. sen om han dyker upp på nå jams/festivaler i sommar.

Sista chansen nu!

2008-05-26 23:00
otroligt duktig kille ...

borde fått så mkt mer uppmärksamhet än vad han fick/får....

jag undrar hur han låter nuförtiden ? hahha
Han låter som han låter på Superscis mixtape, get it
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
Jag o Majjen undrar va hans personbästa på gädda är?
plus om han har några hotspots för grov gädda!
/P Strom
Producent och Allvetare.
Nu kan någon admin låsa tråden, frågorna är ställda.

Glöm inte bort att kolla justdet.se den första juni då profilen kommer upp.

Ha det!