haha ken borde känna sig ganska liten i jämförelse med adam, då han får öppna åt jay z medans ken stor nere i publiken som en vanlig hatare hah..
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
"alla vill till hi.." är inte något pop/trallbeat. Influerad av ghanansk radio, afrobeat, up-tempo.
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Det är skönt att det inte är en ytterst begränsad genre, acceptera det.
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
JohnJohansson112 X1 tensta stod där för att han är en kändis och gör barn hiphop som spelas i radio och på topplistorna. att han är en diktig musik och får vara förband åt jay-z beror knappast på att han e bra. ken är en underground snubbe som aldrig får uppskattning för sin musik.
sluita för fan!!! snart börjar ni väl kalla kent för hiphop
eller så har tensta och jay-z samma bokningsbolag?
hahaha hela den här disskusionen e sanslös jag säger bara fuck båda två markolioo levererar de ända äkta i sverige.
ken är fett äkta gangster yao som lägger dissar live så små kidsen blir nöjda och tycker han är gata... bitter och dålig. Adam är ingen favorit heller
Tråd dödadar!
Ken suger feetttt!!! Både hans musik och störda person. Adam Tenstas musik gillar jag inte, men som person verkar han sjysst och nere på jorden tillskillnad mot den andra gorillan.
det va på hultsfred'08 ken sa detta men han fulade sig bara
Det finns en sorts personer som säger samma saker hela tiden, bara matar på med samma floskler och principer: Bush är inte en politiker, Turkiet kan inte spela fotboll, Adam Tensta är ingen hiphopare, Michael Bay är inte en regissör osv osv.. Snicksnack, de flesta i tråden är idioter, det är det enda säkra.
jesse . bra sagt!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
GAIA;
nyfiken bara, anses du det här också vara hiphop?
Adam Tensta är lika mycket hiphop som Ken, och Ken är lika mycket hiphop som Adamn Tensta. Bara att våga inse det... Sen att man inte gillar all hiphop är en annan femma, det är ett stort släktträd vi pratar om. Och i det släktträdet har vi en massa olika former och stilar av hiphop, ni kanske inte gillar allt. Men lik förbannat så är det hiphop... Lev med det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Måste bara tillägga, Var på Hultsfred i år. Kollade på Både Tensta & Ken. Stooor Skillnad ! Jag diggar Ken måste jag säga, Adam finns inte ens i mina tankar. Ok, Han var väl 'helt' okej, fram tills jag träffade honom öga mot öga. Då ändrade jag uppfattning om tönten. O då gav jag han en sån fet Diss ! Haha, Han blev rätt ledsen,. Sorry Adam!:P KEN RING, DU ÄGER ! Du är så mycket bättre en Adam, Så de går inte ens jämföra !
Måste bara tillägga, Var på Hultsfred i år. Kollade på Både Tensta & Ken. Stooor Skillnad ! Jag diggar Ken måste jag säga, Adam finns inte ens i mina tankar. Ok, Han var väl 'helt' okej, fram tills jag träffade honom öga mot öga. Då ändrade jag uppfattning om tönten. O då gav jag han en sån fet Diss ! Haha, Han blev rätt ledsen,. Sorry Adam!:P KEN RING, DU ÄGER ! Du är så mycket bättre en Adam, Så de går inte ens jämföra ! Potentiellt dagens... Vi får se vad som kan dyka upp
håller helt klart med St_Jimmy att säga att inte adam tensta är hiphop är ju som att säga att afasi inte är hiphop, att rifa inte är hiphop, att organism inte är hiphop..När du kommer på en egen stil och utvecklar dig utifrån den så börjar du göra hiphop enligt mig. Alla har sin egen stil, så länge det är inom hiphopens "ramar" så är det hiphop...
Det är ju där kruxet kommer in med "vad som är hiphopens ramar" den här diskutionen är så jävla pasé o varit igång sen man blev medlem här... Säger helt enketl som Ayo, att det måste komma från ett tungt hjärta helt enkelt...
för ett halvår sedan var det trådar om hur bra och tight och vilken gud ken var/är. nu bara switch så vänder alla kappan. 1-2 säger ensak och resten följer med känns det som här. ut.
kabra.
Kan det vara så att Kens fans skriver mycket ena dagen, och den andra så skriver alla som gillar Adam Tensta?! Tror inte på det här att alla vänder kappan efter vinden. Ok, det kanske är så i något fall. Men i allmänhet så tror jag fansen gör trådar när respektive artist är het för stunden, tror inte att det är så mycket "dick riding " eller något. Bara att inse, Ken och Adam tilltalar olika människor. Alla kan inte gilla Ken bara för att han är "underground " och mest "thug " av all här i Sverige. Lika som att alla inte kan gillar Adam Tensta för att han är "fly " eller "hitmaker at the moment "...
om inte Adam Tensta är hiphop, vafan är Kanye West då? fan lägg ner den här tråden, börjar bli riktigt pinsamt nu =)
nejnej, du är skönare
jag sa till en kille att han va dum i huvet en gång, har vi beef nu ?
mirho P9 ..instämmer, kul läsning dock, man garvar ju sig igenom tråden.
http://www.myspace.com/dirtydonline
om inte Adam Tensta är hiphop, vafan är Kanye West då? Då är väll Markoolio också hiphop? . Eller varför inte bara säga som det är alla gör popmusik thats it.
Hiphop består ju som alla vet av beats och vocals. Historiskt har dessa beats ofta skapats av att sampla annan musik, ofta funk och soulmusik. Funk är fundamentet till electro och soul har senare utvecklats till disco. Alltså är det inget fel alls i att artister som Adam Tensta kör på lite electro beats i sina låtar eftersom det var så allting började. Huglife
Jepp jag instämmer att Ken är väldigt avundssjuk på Adam Tensta bara för att Adam har slagit och inte Ken, och det kallar jag för en "looser" bara för att Ken ger sig på svaga när han själv tror sig ha en backup som ska hjälpa Ken när han beblandar sig i problem och inte kan battla sig till top, därför så kommer Ken alltid att vara i allas skuggor..
Men vafan Ken Ring kan ju inte göra nya Hip-hopbönder-låtar så nån måste han väl hacka på...
Tänkte bara berätta att de som tycker Tensta är större för han öppnar för Jay-Z att Ken och Saigon gjorde samma sak i måndags. Kramliv
kan hönda att ken är less för att adam får all uppmärksamhet, skulle jag vart iallafall om jag kämpat som fan och format svensk hiphop och ändå bli stämplad som en idiot av media, sen kommer en snubbe som gör halvtechno musik till keff cutnpaste rap, och blir sveriges såkallade hiphop kung. sen är ju ken en hel del större än adam, ken har hållt på länge, spelat in låtar med smiff n wessun och proof och swift mfl. visst, adam är större just nu men snubben kommer inte hålla.. sen tror ja att större delen av hans fans är massa clubtöntar som aldrig lyssnat på hiphop
roof beckna beatnuts
Ken Ring sa förövrigt "fuck adam tensta" på peace and love.. återigen?
stay on your hustle.
Men allt handlar ju om vem som gör bästa Dans, pop musiken så klart.. och där har adam ett stort försprång på ken .. Ken kan närsom helst göra en pop låt som funkar på dansgolvet, men han väljer hellre att göra "gangster låtar" . Varför?? det vet ja faktist inte.. Medans adam vet hur man säljer in sig till små barnen, och det är små barnen som köper och lyssnar på hans musik. 18 eller 20+ folk är ju dom som är Fresh ute på klubb scenen och för oss äldre riktar han sig inte på utan för dessa små personer som kan hoppa upp och nej på dansgolvet, medans de enda dom hör är "My cool..... och na na na" på låten.. Adam är det yngre versionen utav timbuk, alltså smart och gör pop musik för dansgolvet helt enkelt..
oavsett va man tycker så får man faktiskt ta att världen inte är rättvis. hade ja gjort pop och rock helt plötsligt tog min spotlight får ja väl inse att a måste jobba hårdare på mitt för att få det att funka. ken gör sin grej fet o han har sina lyssnare samma gäller adam. cut the crap o lyssna på de ni vill lyssna. ni slösar för mkt tid på såna här idiotiska frågor. båda gör fet musik. sen att ken skriker fuck adam tensta. skit i de där. han får tycka precis va han vill. o de har han rätt i att göra precis som adam eller vem som helst. båda gör förövrigt tung musik oavsett om de svensk eller inte svensk hiphop. peace
ajusste , fjärde världen real swedish hiphop . kungakronan e buren peacee
L-Fresh P23 är du helt kokt i skit? du fattar väl hur mycket du talade emot dig själv i det jävla inlägget...?
vem fan bryr sig helt seriöst.. rosa byxor hit och dit.. ken snackar skit.. blablabla.. så länge dom kommer med bra låtar så är jag nöjd.
r-.-a
pr trick? både ken och adam skrattar gott åt er whotards?
Jesse:
Folk har hatat på ken hans låtar dett är bara samma snack bla bla bla.. men sen när han släpper ett nytt album på ett större bolag åker på turne med saigon producerar åt smiff n wessun då är han frälsaren, va hände med alla 7 år i skymundad som han kämpat för sverige då, då ville ingen veta av hans skivor förutom snubbar i förorten, kåkfarare och narkomaner. ni är jävla hycklare utan egen åsikt... Det handlar kanske inte så mycket om hur stort bolaget är som att han faktiskt efter 7 år för första gången lyckades knåpa ihop något som var riktigt bra och värt att lyssna på. KRs tidigare skivor har ju varit rätt pubertala och pinsamma, men nu lyckades han med något som faktiskt lät ärligt och trovärdigt. Frågan är vem som är hycklare?!
För övrigt undrar jag om Ken är på gång att bli moderat, vill minnas att han skulle bli det när han om han blev rik. Åtminstone om man får tro Strages gamla kioskvältare.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Producent
2008-07-05 00:20
Jag är ganska säker på att jag såg Adam Tensta & Ken tillsammans på Papoose förra sommaren.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
kraid X1 whoatards = årets uttryck
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Frågan här är vad Ken vet om Tensta, allt rosa är inne just nu, bara för att man inte vet det i Hagsätra så kanske det inte är en diss, bara ett modestatement. Näääh fan varför övertolka. Ken: Man har inte rosa byxor i Tensta. Adam: Vad vet du om Tensta Ken: Öööh inget jag blev mobbad i utkanterna av Hässelby som barn. Adam: Jag har det jobbigt i mitt liv, jag vet inte riktigt hur jag ska klä mig. Ken: Jag röker brajj. Adam: Mmm det är därför mina blå byxor ser rosa ut, men lite gay är jag. Ken: Me too brotha. Adam: När blev du Laila K? Ken: Ok jag ska lägga ner Engelskan. Adam: Bra, jag ska sluta med fula kläder, men inte för jag bor i Tensta. Ken: Jag ska byta namn till Ken Hässelby Adam: Sho bre. Ken: Sho. Adam: Alltså ingen av oss pratar såhär ska vi börja prata som vanliga killar istället? Ken: Men alltså då blir man ju som Mange Schmidt... Adam: Ärligt han tjänar ju mer än oss båda på sitt jobb på Macodonalds. Ken: Fan jag har munchies. Adam: Bättre rosa byxor än klown näsa. Ken: Snackar du om Houman? Adam: Nej det var ett modestatement. Ken: Abo Pato Pooh: Sluta bajta bre. Adam: Det e sant mannen. Ken: Han är ett barn vilken man? Pato pooh: Sluta gurr som ni är från röda. Adam: Faktiskt, finns det ansökningspapper till Macdonalds på nätet? Ken: Jag har munchies.
Glenn?
Producent
2008-07-05 22:10
Sen tycker inte jag att rosa är så snyggt på killar men alla får klä sig som de vill.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Som sagt hälten av skivorna som kom ut i år har ju haft electrobeats...
DIF!
Men alltså snubbar ska väl inte bry sig om vad andra snubbar har på sig. Det känns femenint, lika femenint som att ha rosa byxor. Jag har en asnajs rosa polo piket som jag glider runt med i lowrider kicks, det känns tight.
Glenn?
Producent
2008-07-06 01:51
Jag antar att ni flesta vet om att Camron brukade rocka rosa. Han hade t.o.m en rosa jeep. Men det var nog inte så populärt.
Vad jag har hört så är det väll knappast beef mellan adam och ken. Ken är bara omogen och dissar Adam för att han är mer populär än honom. Båda två spelade på peace and love, såg båda och Ken stod och gormade massa skit om hur äkta hans andra kompisar från tensta är. Inga rosar byxor osv, sen avslutade han med ett " Fuck Adam Tensta!". Träffade senare Adam efter hans spelning och frågade honom om beef. Han sa att Ken bara snackade massa barnsliga saker och att adam inte pallade bry sej, så utifrån vad jag har hört så verkar det inte vara nån beef på g
vad fan är det för fel på rosa nu?