I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Minns ni Grand Hip Hop?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-06-16 15:44

Minns ni Grand Hip Hop?

Aaahh nostalgi... Året var 2000 då svenska hiphopen blomstade och alla rappare under 1 kväll var samlade under 1 tak, Konserthuset i Stockholm. Petter + Eye n I, Ken (klädd i polisuniform), Ayo, Feven, Trippel Ett och många fler uppträdde. Dansgruppen Bounce körde lite fet poplocking över Jeru The Damajas Come Clean och det dracks mycket Jägermeister hehe.

Var ni också där?

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2010-08-31 23:19
Någon som lagt upp den här skiten än? HAr för mig att det var allsång till ayos baitare haha. Den här skiten måste upp, otroligt klassiskt och historiskt moment i svensk hip hop.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-01 11:04
He hehehe Grym grymt kväll.

Ayo var väl höjdpunkten, skulle gärna vilja att någon la upp hela grejen.
Opaque jobbar på, det är han som sjunger i Loudmouf.

(Stockholm City, Kurra Gjömma, Kör på och massa fler...)
www.barabazz.com

2010-09-01 11:27
Seså, upp med det. Ken vill det, då är det ett måste.

Stockholm city är fet. visste inte att det var han som sjöng i den.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2011-01-24 19:47
jepp, va där.

2011-02-15 13:47
100kr till den som lägger upp skitet!!!
ich lebe fur hiphop
Producent

2011-02-15 15:17
Jag var inte där, jag var bortskämd under den tiden och gick bara på spelningar om jag fick gratis plåtar.
Men jag tror att en del blandar ihop den här spelningen med en på Circus. Där Petter med Eye-N-I var huvudakten gästande av Ken, Big Fred, Thomas Rusiak, Peewee, Feven, Trippel 1 bl.a och hade Clemens, Tjes Boogie och TP Allstars som förband.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-02-15 21:47
Hahaha där TJ spelade också? Och som också sändes på TV i musikbyrån?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-16 08:36
Mogge var RIKTIGT nice!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2011-04-03 21:20
Här är en massa klipp från Grand Hip Hop hösten 2000. Intresset för svensk hip hop peakade nog här. Alla rappare anlände i limousine!

http://www.youtube.com/user/FruangenFunkUnit?feature=mhum#p/u

Admin

2011-04-04 12:42
Klassiker! Har det också på VHS där hemma i hyllan någonstans.

2011-04-04 17:50
är de någon som kommer i håg

rapparna från hässelby ken m.m hade svarta t-shirts på sig med 165 magement loggan på sig de stod 1165 magemnt på framsidan och sedan loggan

och baksida stod de grand hiphop 2000 på plus alla namn som va med har jag för mig

tror dom säljde sådan sedan vet någon elle någon som har en som vill sälja den hör av er

peace betalar bra för den