I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ingen AFC-censur??

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-06-26 02:39

Ingen AFC-censur??

Tubade runt lite på svensk hiphop o tittade in AFC's snärtiga singel Laddish.
Man kan ju välja själv hur man vill tolka titeln: Laddish som peppa, eller Laddish som kocks. Men redan i de första raderna rappas de om att gå o snårta på muggen.
De konstiga iallafall e ju att den gick ju på TV för ett tag sen (2 år?). E inte de lite konstigt att dom kan sända en låt som drogromantiserar över kokain men samtidigt BEEP'ar ordet "bullet" i Infinte Mass gamla hit?? Rätta mig mig gärna om ja har fel.

Länk till http://youtube.com/v/wJdZrSW7Gpc

tjo

tag ett stycke bro
tag ett stycke brand
blanda, skrik ageri

2008-06-26 12:41
Är nog helt enkelt för att den brittiska censurmyndigheten inte har koll på all svensk slang. (eftersom det är den brittiska censurlagen som reglerar vad som sänds på exempelvis ztv)

Zacke fick väl f.ö. ordet "snopp" bortklippt häromsistens? :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-06-26 13:00
tung skit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-26 14:22
Profilen lyckades dom ju cenurera det stötande ordet"skit" oxå, gemeneman ska inte behöva höra sådant.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-26 14:37
tugga några extra....

2008-06-26 14:57
Alltså, ladd är ju inte koks, hahahaha, det är bums.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-06-26 18:34
"Går från bardisk till toan bara för att ladda" eller vad han säger kan ju lika gärna syfta till att köpa läsken i baren och ladda den med smuggelsprit på muggen :)

10-4, over...

2008-06-26 18:35
Ladda pistolen

2008-06-26 20:43
Den här diskussionen var uppe för nåra år sen precis när videon var aktuell.
Jag hade nåt tjaffs med nån admin som aldrig hade hört uttrycket och dessutom kände grabbarna och menade på att dom ALDRIG kunde mena nåt sånt..

Men det var och är väl rätt självklart att dom snackar om kokain. Hursomhelst ringde jag in till ZTV en dag och förklarade läget för dom.. Efter det såg varken jag eller nån ja känner den videon mer.

"Folk ringer in till ZTV och vattnar (?) ner oss!"

Antar att det är mig dom menar.

2008-06-27 03:55
mabande - hahaha. helt sant.

rapping - vafan gjorde du de för? ja tillät mig själv i fyllan dra två snabba slutsattser: antingen e du mytoman eller dum. 2 sekunder senare anklagar ja mig själv för att va dum
:(
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri

2008-06-27 10:37
Rapping P23
Golare har inga polare!
Redaktionen

2008-06-27 11:36
haha Rapping, det var ju det korkaste jag hört. inte nog med att du sabbar AFC's spintime, dessutom uppmuntrar du hela censureringen och gör det svårare för svensk hiphop som inte är ironisk/skojig att snurra på tv..
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2008-06-27 11:41
hoppas du stöter på afc

2008-06-27 20:11
han kanske går o pissar för att ladda för mer dricka?
mjaoo

2008-06-27 21:07
its tjack time ffs
bögen som bajsar

2008-06-27 23:33
Det var det jag sa! Vart är ungdomen påväg när de inte ens kan lära sig knarkslang?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-06-30 11:48
Rapping - Du var långt ifrån den enda som "vattnade" ner oss, ZTV blev verkligen sönderringda efter Laddish (vilket kanske inte e så konstigt)
Vår andra kontroversiella video, 5 för 5, blev bannad helt o hållet. Precis som Mabande skriver så e d alltså britterna som bestämmer över censuren och dom har inte alltid koll.
Att P3 helt klippte bort "Vem bättre" från P3 streetjam 2006 e nog den värsta form av censur vi blivit utsatta för...
goddamnit.se/trooligt

2008-06-30 12:05
Det är konstigt att man censurerar låtar som handlar och saker som existerar medans det är fritt fram att hjärntvätta folket med religösa propaganda som ingen vet om det stämmer eller ej.

Laddish är en av de bättre grejjerna med AFC jag gillar ioförsig 5 för 5 oxå.

2008-06-30 15:03
Rapping Vilken jävla f*ttstil av dig, videos kostar mkt pengar att göra.
Men om du bara vill se massa hipster-rap på TV så visst...
Slangin' records (2009) www.myspace.com/afc1
http://open.spotify.com/track/5G70l0ZkhUTx19W9nkVL8W
Groupie

2008-06-30 15:32
"Grabbar i förorten frågar om jag becknar laddish"

Jag visste förresten inte att det fanns en video till den här låten...
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2008-06-30 16:00
kan inte nån förklara va som menas med hipster för en bonde, trodde det va nån form av trosor...

2008-07-01 01:38
fan va så jävla onödigt av Rapper o gola, exakt, golare har inga polare!
keep up, AFC
 I´m Scrammel, no not like scrambled eggs
I´m the weird strange dude with fucked up legs

2008-07-01 11:10
hiccory - Hipsters är de som lever på (och för) att vara i framkant av det som är "hippt", helst ska de vara de som definierar hipness. Vanliga attribut är i nuläget bloggar, "ironiska" (sol-)glasögon och 80-talsinspirerad klädsel.

Läs serien Stockholmsnatt på SvD.se. Det är nog den bästa beskrivning av hipsterliv som går att enkelt få tag på :)

10-4, over...

2008-07-01 12:10
Tack mabande... jag borde ju hjort en bildsök:

Men trosor dök ju upp då också o förstör koncentrationsförmågan

2008-07-01 12:10

2008-07-01 17:19
Men vadå tar dom skiten som dom själva säljer?? Brukar ju sluta bra haha

2008-07-02 01:02
en video kan vara censurerad/bannad från tv. men ändå finnas på youtube ser inget konstigt i det.