I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk hiphop.. Tappat sin charm?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2008-07-27 19:43

Svensk hiphop.. Tappat sin charm?

Jag har tänkt igenom det här i tio minuter, men beslutade mig för att säga mitt.
Jag vet att jag antagligen kommer stöta på en och annan viktigpetter,
men låt oss snälla ta det på en vanlig nivå, Ja eller nej räcker.. och en motivering, inte vem som har rätt och fel!

Förmodligen har denna frågan vart uppe innan, eller i alla fall snurrat runt i vissa männsikors huvud.

Det känns för mig som att svensk hiphop har ruttnat, mycket skitsnack, ogenomtänkta texter.. följa john beats "apa efter".. Nej fan scenen har blivit överflödig med kvantitet, om jag får tycka mitt. Klart finns det dom som håller måttet.. men också mycket skit, kompisbeundran, tom hype etc. Ja ni vet..

Jag tycker fan det är alla rappare osv,ansvar att inte låta denna trädgården dö ut av ogräs.. Det här tjäna pengar på musiken komplexet, börjar bli allt mer och mer obehagligt.. sälja hit och sälja dit... fuck allt det!

Vad tog ärligheten i det vägen? energin?

och mycket annat jag skulle kunna säga, men jag försöker hålla mitt så kort som möjligt.

//Crooked//